Vad tycker ni om denna överklockning? (3570k)

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om denna överklockning? (3570k)

Tja, har överklockat min 3570k till 4.7ghz http://valid.canardpc.com/2699019, tänkte höra vad ni tycker om core voltagen osv som finns med i länken? Ser det bra ut? Efter 30 min i Prime95 landar den på högst 73 grader, den kyls med en H100i. Hur länge måste man köra Prime95 för att veta att klocken är helt stabil?

Tacksam för era synpunkter!

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Medlem

Kör OCCT, prime95 är dålig på att hitta instabila överklockningar.

Ser annars bra ut, jag kommer själv upp i 4.5Ghz på 1,22v. Det som är otroligt är temperaturerna, om temp sensorn stämmer är det riktigt bra.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Kör OCCT, prime95 är dålig på att hitta instabila överklockningar.

Ser annars bra ut, jag kommer själv upp i 4.5Ghz på 1,22v. Det som är otroligt är temperaturerna, om temp sensorn stämmer är det riktigt bra.

Tack för det tipset! Skall testa det!:)
Okej, menar du alltså att du tycker mina temps är låga? Vilka temps tycker du hade varit mer rimliga i den klocken? Kan tillägga att jag har väldigt bra luftgenomströmning i chassit och har bytt fläktarna i H100i:n till två riktigt bra Noctua fläktar.

MVH

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerseph:

Tack för det tipset! Skall testa det!:)
Okej, menar du alltså att du tycker mina temps är låga? Vilka temps tycker du hade varit mer rimliga i den klocken?

MVH

Jag kommer lätt upp i 80C med min Noctua Se2 i 4,7Ghz (kommer ej ihåg volten), men när jag kollar på SweCs tester verker de vara normala i "max" läget. Det kanske har med mina temps att göra att jag kör fläktarna i 5v. Mer än så låter för mycket så jag kan tänka mig att din dator låter en del?

Men jag är rätt anal när det gäller ljudnivå

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Jag kommer lätt upp i 80C med min Noctua Se2 i 4,7Ghz (kommer ej ihåg volten), men när jag kollar på SweCs tester verker de vara normala i "max" läget. Det kanske har med mina temps att göra att jag kör fläktarna i 5v. Mer än så låter för mycket så jag kan tänka mig att din dator låter en del?

Men jag är rätt anal när det gäller ljudnivå

Okej:) är inte H100 lite "bättre" då iom att det är vattenkylning? Kan iaf säga att jag nästan inte hör fläktarna alls när jag skruvar ner övriga fläktar i systemet:)

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerseph:

Okej:) är inte H100 lite "bättre" då iom att det är vattenkylning? Kan iaf säga att jag nästan inte hör fläktarna alls när jag skruvar ner övriga fläktar i systemet:)

Lite bättre är den säkert, men som sagt, alla har olika definitioner av "ljudlös"

Sammanfattningsvis: Det ser bra ut, du verkar ha fått ett bra exemplar av processorn, kör på bara

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?