Max GPU Mhz ALLTID 1228??

Permalänk
Medlem

Max GPU Mhz ALLTID 1228??

Hej kunniga!

Jag har ett ASUS GTX 680 DCII med ett märkligt fel. Jag har klockat kortet lite och ligger idag på 1228Mhz (Ofrivilligt läs vidare).
Det märkliga är att jag ALDRIG oavsett vad jag sätter på kortet får högre än 1228Mhz. Jag kan MINSKA klocken men aldrig komma ÖVER den. Känns som kortet e typ spärrat vid just den Mhz som skydd eller nåt jag vet inte.

Nån idé vad det kan vara? Allt med vsync å grejjer e av. Kortet ger samma resultat i alla tester typ Unique, 3dMark etc.
Jag har installerat alla drivare från 310.70till nyaste betan men samma skit där med.

Hjääääälp!

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk
Medlem

Kanske är låst där^^
Är inte det tillräckligt ändå?

Visa signatur

Båtbyggare med mera.

Permalänk

Menar du att det kraschar när du har det i mer än den klockfrekvensen eller att det inte ger någon prestandaökning?

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Menar du att det kraschar när du har det i mer än den klockfrekvensen eller att det inte ger någon prestandaökning?

Tror han menar att den inte går att höja över.

GTX 6X0 serien har väll TDP basserad auto-klock? Går det att ändra någonting typ: Power Target(som på mina 7970), TDP eller något liknande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av swesen:

Tror han menar att den inte går att höja över.

GTX 6X0 serien har väll TDP basserad auto-klock? Går det att ändra någonting typ: Power Target(som på mina 7970), TDP eller något liknande?

Skrivet av Slaktardej:

Menar du att det kraschar när du har det i mer än den klockfrekvensen eller att det inte ger någon prestandaökning?

Skrivet av Skylar7s:

Kanske är låst där^^
Är inte det tillräckligt ändå?

Se så det går när man inte Citerar när man svarar. Missade att nån brydde sig. Insett nu att 680 ökar i steg om 13 av nån anledning. Kepler boost hit å dit. När den väl gick upp till 2nästa nivå" så krashade den så det var helt enkelt att den nått sitt max. Dock ett lågt max men trots allt ett max.

Tack för svaren!

Jörgen

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av P-son78:

Se så det går när man inte Citerar när man svarar. Missade att nån brydde sig. Insett nu att 680 ökar i steg om 13 av nån anledning. Kepler boost hit å dit. När den väl gick upp till 2nästa nivå" så krashade den så det var helt enkelt att den nått sitt max. Dock ett lågt max men trots allt ett max.

Tack för svaren!

Jörgen

Så går det när man inte håller koll på sin tråd

Kepler Boost är rätt smart, även om det komplicerar målet att nå en maximal överklockning.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Så är det när man klockar ibland. Ibland hittar men en frekvens som bara inte vill, även om det är stabilt under den frekvensen. Hade ett grafikkort som hav artefakter direkt vid en frekvens, bara någon Mhz lägre fungerade det prima. Polaren hade ett likadant och klockade 20MHz högre, vilket var en del på den tiden. Når man den gränsen så brukar bättre kylning inte göra något alls för att åtgärda det tyvärr. :/