Rykte: Google Pixel är Chromebook med hög upplösning och pekskärm

Permalänk
Melding Plague

Rykte: Google Pixel är Chromebook med hög upplösning och pekskärm

En läckt video sägs föreställa en kommande bärbar dator från Google med finesser som högupplöst skärm och pekpanel – givetvis med Chrome OS under skalet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Äntigen! Kommer inte stoppa mig från att köpa en MBPr dock!

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Gallerikonnässör

nu börjar det likan något!

Visa signatur

Ryzen 5 5600X | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Medlem

Typ, vem rippade videon och postar igen?

Permalänk
Medlem

Hur som helst, tror att Chromebooks kommer bli som Netbooks.
De kommer ha sin tid och sedan kommer de att försvinna.

Edit: Det är dock solklart var Google har funnit inspirationen ifrån till designen om detta är sant.

§ 11 första stycket.
Permalänk
Medlem

Seeeer fruktansvärt snygg ut.

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Vad tråkigt att allt ska se ut som macbooks. Tycker att alla nya laptops borde vare lite mer som äldre thinkpads; svarta, fyrkantiga och stryktåliga!

Permalänk
Medlem

Äntligen en laptop värd att köpa.
Och varför skulle inte Google få använda aluminium bara för att Apple gör det? Och hur mycket kan man designa en laptop egentligen? Folk vill ha stilrent och snyggt inte någon Alienware P12 stil.

Permalänk
Medlem

Shut up and take my money!

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Entusiast

Finns detta "Chrome-OS" i några produkter redan eller är det Googles nya egna "iOS"?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

Det här börjar se bra ut!
Letat efter en enhetlig laptop som inte är en macbook ett långt tag, förstår inte att det ska vara så svårt att göra en simpel design på en laptop överhuvudtaget.

Skrivet av Valvar:

Vad tråkigt att allt ska se ut som macbooks. Tycker att alla nya laptops borde vare lite mer som äldre thinkpads; svarta, fyrkantiga och stryktåliga!

Skrivet av Azured:

Och där försvann tydligen min kommentar?
Till den moderator som tar bort kommentarer, ge dig tillkänna.
Annars är det omöjligt att kommentera/tycka till din moderering om man känner sig felaktigt modererad.

Hur som helst, tror att Chromebooks kommer bli som Netbooks.
De kommer ha sin tid och sedan kommer de att försvinna.

Edit: Det är dock solklart var Google har funnit inspirationen ifrån till designen om detta är sant.

Hur tänkte ni här?
Designen är väldigt grundligt geometrisk, ta ett rätblock avrunda hörnen minimalt så har ni hur den ser ut på utsidan.
Det är en design du kan göra med ett rätblocks lerklump på bara några sekunder...
Om dem skulle "lånat" designen skulle det vart avrundad på fler ställen än enbart kanterna, men visst betinga ni ett rätblock med avrundade hörn med apple, lär ni snart se apple överallt....

Edit: Glömde bort vad rätblock heter.

Visa signatur

3600X@4.2GHz, RTX 3070 Ti, 16GB DDR4@3.6GHz, NH-D15, Fractal Design Define Mini C

Permalänk

Ser riktigt fin ut! Gillade verkligen trailern! Om den nu bara kunde ha en AMD APU så hade det varit kanon.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Jahapp, då är det bara att vänta på artikeln där Apple stämmer Google då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av plexorg:

Hur tänkte ni här?
Designen är väldigt grundligt geometrisk, ta ett rätblock avrunda hörnen minimalt så har ni hur den ser ut på utsidan.
Det är en design du kan göra med ett rätblocks lerklump på bara några sekunder...
Om dem skulle "lånat" designen skulle det vart avrundad på fler ställen än enbart kanterna, men visst betinga ni ett rätblock med avrundade hörn med apple, lär ni snart se apple överallt....

Edit: Glömde bort vad rätblock heter.

Missförstå mig rätt, jag spyr galla på Apple och allt vad de står för, men detta är ju väldigt likt en MBP, och då syftar jag på designen som innefattar, den svarta kanten runt displayen, tangenbordet samt det glasblästrade aluminiumet. Du kan ju inte säga att det inte liknar en MBP.
Skulle inte förvåna mig om Apples jurister skulle stämma Google om denna släpps (vilket jag skulle tycka var fullkomligt löjligt).

Permalänk
Skrivet av Azured:

Missförstå mig rätt, jag spyr galla på Apple och allt vad de står för, men detta är ju väldigt likt en MBP, och då syftar jag på designen som innefattar, den svarta kanten runt displayen, tangenbordet samt det glasblästrade aluminiumet. Du kan ju inte säga att det inte liknar en MBP.
Skulle inte förvåna mig om Apples jurister skulle stämma Google om denna släpps (vilket jag skulle tycka var fullkomligt löjligt).

Skulle skrivit in det i din kommentaren :), brukar ofta vara så att folk menar utsidan när dem pratar om tagit designen.
Håller dock med om tangentbordet, men det var knappast apple som levererade den första designen av den sorten.
Ganska så svårt att inte se ut som en "apple skärm" när målet är att hela ytan runt skärmen ska vara på samma nivå om man då inte byter färg på ramen, vilket ofta brukar se ut som skit.
Jo aluminium förstår jag mig inte på, väger mer och är knappast det robustaste? materialet som finns, oxiderat polykarbonat ska det vara!(tänk HTC one x)

Visa signatur

3600X@4.2GHz, RTX 3070 Ti, 16GB DDR4@3.6GHz, NH-D15, Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Avstängd

lol trapcode form

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av plexorg:

Skulle skrivit in det i din kommentaren :), brukar ofta vara så att folk menar utsidan när dem pratar om tagit designen.
Håller dock med om tangentbordet, men det var knappast apple som levererade den första designen av den sorten.
Ganska så svårt att inte se ut som en "apple skärm" när målet är att hela ytan runt skärmen ska vara på samma nivå om man då inte byter färg på ramen, vilket ofta brukar se ut som skit.
Jo aluminium förstår jag mig inte på, väger mer och är knappast det robustaste? materialet som finns, oxiderat polykarbonat ska det vara!(tänk HTC one x)

Jo jag är medveten om det nu i efterhand, tänkte inte att det kunde läsas som ett fanboy-inlägg vilket definitivt inte var meningen.
Jag säger inte att Apple var först med någonting men designen är ruskigt lik en MBP.
Själv är jag mer ett fan av datorer som är mattsvarta och är så kantiga som det bara går. Men fortfarande någon metall så att den är kall när man tar i den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av plexorg:

Skulle skrivit in det i din kommentaren :), brukar ofta vara så att folk menar utsidan när dem pratar om tagit designen.
Håller dock med om tangentbordet, men det var knappast apple som levererade den första designen av den sorten.
Ganska så svårt att inte se ut som en "apple skärm" när målet är att hela ytan runt skärmen ska vara på samma nivå om man då inte byter färg på ramen, vilket ofta brukar se ut som skit.
Jo aluminium förstår jag mig inte på, väger mer och är knappast det robustaste? materialet som finns, oxiderat polykarbonat ska det vara!(tänk HTC one x)

Har heller inte förstått mig på valet av aluminium i MBP's och en del ultrabooks.... Det leder ju alldeles för mycket värme, och det har inga speciella fördelar som är självklara. Magnesium-skal vore bättre imo, det kan man väl bara lacka som man vill ha det.

Men här har du lite bilder att jämföre designen med:

MBPr:

Chromebook Pixel:

Sedan kan du googla lite andra laptops; det är väldigt få som har just den designen (fast det finns en del, och det är uppenbart var inspirationen kommer från i de flesta fallen). Jag tycker själv dock inte att det är någon speciellt snygg design.

Permalänk
Medlem

Massa fina pixlar men med chrome OS och ARM(?) blir den rätt värdelös för produktivitet. Synd att produkterna för innehållskonsumption får högupplösta skärmar före maskinerna som faktiskt står för att göra innehållet. rMBP undantaget.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 16GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Skrivet av Teddis:

Massa fina pixlar men med chrome OS och ARM(?) blir den rätt värdelös för produktivitet. Synd att produkterna för innehållskonsumption får högupplösta skärmar före maskinerna som faktiskt står för att göra innehållet. rMBP undantaget.

De flesta Chromebooks kör med Intel av det jag läst. Samsung har en Chromebook dock med ARM kommer inte ihåg exakt vad den heter.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Jag fastnade mest för maneten. Vill ha en sån på skärmen att dra i med muspekaren!

Permalänk

Tummar för att detta stämmer!

Permalänk
Medlem

Högupplöst laptop, wohoo! :>
Är det lite mer kräm i denna än vanliga chromebook kan det nog bli intressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Äntligen en laptop värd att köpa.
Och varför skulle inte Google få använda aluminium bara för att Apple gör det? Och hur mycket kan man designa en laptop egentligen? Folk vill ha stilrent och snyggt inte någon Alienware P12 stil.

Faktiskt är Aluminium en nackdel. Visst är det snyggt och man får inte en sådan plastig upplevelse
men denna metallen leder värme alltför bra.
Så vitt jag vet är Magnesium en metall som inte leder värmen lika bra (den används bland annat i dom nya W8/RT surfplattorna)
och det har med en sådan "premium känsla" och kvalité. Väldigt snyggt också.

Skrivet av Azured:

Missförstå mig rätt, jag spyr galla på Apple och allt vad de står för, men detta är ju väldigt likt en MBP, och då syftar jag på designen som innefattar, den svarta kanten runt displayen, tangenbordet samt det glasblästrade aluminiumet. Du kan ju inte säga att det inte liknar en MBP.
Skulle inte förvåna mig om Apples jurister skulle stämma Google om denna släpps (vilket jag skulle tycka var fullkomligt löjligt).

Tror faktiskt inte det. Jag har sett flera datorer som liknar MBP på pricken.
Såg en HP som var extremt lik förutom att det var HP märke istället för äpplet.
Har även sett en Lenovo som ser på pricken ut som en MBP (och är Aluminium)

Inlägg sammanfogade, använd Citera flera eller Redigera.
Permalänk
Medlem

Var är alla fanboys som klagade på att Windows datorer utrustat med pekskärm? Var är dom????

Ser lovande ut, snygg design! Gillar verkligen den kantiga stilen.

Permalänk
Medlem

Äntligen något intressant som har med bärbart att göra! Hoppas den släpps snart och har alla dessa pixlar! Bra batteritid och att den är snabb skulle bara vara bonusar! Med andra ord, riktig hårdvara och ett verklighetsförankrat pris är det jag vill se i den.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Gillade designen skarpt! Men som tidigare, den där maneten.. Gief!

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk
Hedersmedlem

Högst troligen bara en konceptvideo, och överhängande chans att Google öht inte har någon som helst aning om vad detta handlar om. Någon som datoranimerat ett sidoprojekt och läckt det med mening eller ej.

Gissar på att det bara är en PR-kampanj av och för Slinky.Me. Fler spekulationer i ämnet.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

Var är alla fanboys som klagade på att Windows datorer utrustat med pekskärm? Var är dom????

Fanboys för vad?

Permalänk
Medlem

Äntligen! ... inte för att jag är ett dugg intresserad av denna men med flera högupplösa bärbara datorer så sätter det press på Apple att antingen sänka priserna eller utveckla nya saker(läs: "revolutionera" ).