Permalänk
Medlem

NVIDIA Installer failed

Säger det varenda gång jag installerar den nya drivern när den kommer till Nvidia. Finns det något man kan göra?

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Hade samma problem gå till nvidia - Geforce - beta and legancy drivers. Ta just ditt grafikkort,operativsystem och allt de du har, ladda ner.

Opppppssss, du har väll inte glömt att ta bort dom gamla innan du laddar nya ?

Visa signatur

Du är kingen utan k

Permalänk
Hedersmedlem

Ja, valde du att bocka i Clean install? Fullt uppdaterat Windows?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Alltså saken är den att det här problemet har nu hänt tre gånger och ja nä jag har inte tagit bort mina förra installationer..

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Ända lösningen är att skaffa ati

Permalänk

Detta hände mig med den senaste 313.96, det jag gjorde var att:
Öppna enhetshanteraren -> Bildskärmskort -> Ditt grafikkort i mitt fall GTX 660, högerklicka på det och ta "Uppdatera drivrutin" -> Välj drivrutin som redan finns på datorn -> Låt mig välja en lista över drivrutiner på datorn. Och här skall du välja rätt drivrutin, i det här fallet är det 9.18.13.1396(313.96)
Ta nästa och vänta på att den installerar, den bör ej "Faila".

Permalänk
Medlem

Högerklicka välj kör som administratör

Visa signatur

CPU: i7 3960X @ 4.6GHz MB: MSI BIG BANG XPOWER II RAM: G-SKILL 32GB SSD: SAMSUNG 840 EVO 250GB GPU: MSI GTX 580 3 WAY SLI PSU: ENERMAX PLATIMAX 1500W CHASSI: LITTLE DEVIL PC V8 SKÄRM: 3x BENQ 24" VATTENKYLNING: PHOBYA 3x480 + 1x120 RAD

Permalänk
Medlem

Det finns en risk att ditt grafikort slutar funka om laddar ner betadrivers om ditt grafikort tappar signal är när du startar nåt spel är det gg . Har hänt flera stycken tillochmed sweclockare .

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Antielefant
Skrivet av s029dg:

Högerklicka välj kör som administratör

Rätt stor risk att detta är vad som krävs om du har UAC igång.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync