The Witcher 3: Wild Hunt – den stora tråden

Permalänk

En snabb fråga bara. Måste man spela det där kortspelet eller kan man strunta i det?

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Jo, känns lite så, har inte mött en enda fiende där Igni är helt värdelös, Yrden däremot verkar värdelös mot allt förutom Wraiths, där den gör att man kan skada dem.

Jag har nog inte riktigt fattat detta med signs, kan man tex ha skölden och samtidigt använda eld signen???

Visa signatur

Dator: AMD 5800X, ASUS RTX3060, 32GB RAM, Windows 10
Server: Intel NUC i5-4250U, 16GB RAM, Debian

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man kan börja om efter att man klarat spelet, och behålla sin gubbe i nästa spelomgång, på svårare, eller måste man börja om helt från början?

Visa signatur

i7-13700K / Noctua NH-D15 * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Outlaw84:

Jag har nog inte riktigt fattat detta med signs, kan man tex ha skölden och samtidigt använda eld signen???

Ja, du använder skölden, sen är det fritt att använda andra signs, och sen förnyar du bara skölden när den har försvunnit, antingen pga tid eller att du tagit skada.

Jag börjar alltid med skölden innan jag går in i strid, och sen väljer jag fire tex eller någon annan om det är andra fiender.
Ett tips är att börja med skölden INNAN du går in i strid, för då regenererar staminan direkt och du kan använda en annan sign direkt, eller en sköld till. För när du väl börjat slåss så tar det mycket längre tid för staminan att bli full igen.

Visa signatur

i7-13700K / Noctua NH-D15 * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Jo, känns lite så, har inte mött en enda fiende där Igni är helt värdelös, Yrden däremot verkar värdelös mot allt förutom Wraiths, där den gör att man kan skada dem.

Yrden är användbar på flera fiender, speciellt en del stora och snabba, de blir långsamma av den, och du kan få in 2-3 slag i ryggen på dem, innan de hinner vända sig om, slag i ryggen blir alltid Critical Hits.

Visa signatur

i7-13700K / Noctua NH-D15 * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

En snabb fråga bara. Måste man spela det där kortspelet eller kan man strunta i det?

Man KAN strunta i det men gör för bövelen inte det, det är riktigt kul och beroendeframkallande

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DeFeCT79:

Yrden är användbar på flera fiender, speciellt en del stora och snabba, de blir långsamma av den, och du kan få in 2-3 slag i ryggen på dem, innan de hinner vända sig om, slag i ryggen blir alltid Critical Hits.

Jag kör alltid Axii, springer runt och bankar i ryggen, så det finns olika sätt, men ryggdunk är alltid bra. Skölden har jag inte använt en enda gång, hehe.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

Man KAN strunta i det men gör för bövelen inte det, det är riktigt kul och beroendeframkallande

Hur konstigt det än låter så ogillar jag starkt att spela kort/sällskapsspel. Hade jag älskat det så hade jag satt mig med min familj och spelat kort istället för datorspel. Därav det fullständigt poänglösa att lägga tid på att spela kort med en dator i mitt fall.
Jag kan alltså strunta i det. Tackar.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem

Erfarenheter får man väl varje gång man besegrar en kortspelare första gången?

Någon som vet om det finns Emerald Dust på backen någonstans i Valen föresten? Vill gärna få tag på andra Viper svärdet så man har ett komplett set innan de blir inaktuella, men 570+ känns lite saftigt för att köpa ingredienser.

Permalänk
Hedersmedlem

@Hoster: Finns, finns det. Tittade just och jag har 12st, varav en stor del var igår i något hus där, men helt omöjligt att komma ihåg var eftersom jag lootar allt och ibland inte hinner med att titta. Tror det var 4st i en och samma stuga.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoster:

Erfarenheter får man väl varje gång man besegrar en kortspelare första gången?

Någon som vet om det finns Emerald Dust på backen någonstans i Valen föresten? Vill gärna få tag på andra Viper svärdet så man har ett komplett set innan de blir inaktuella, men 570+ känns lite saftigt för att köpa ingredienser.

Det finns säkert, men säkraste tipset är att kötta Wraths, de droppar dem frekvent.
Alternativt så kan du kolla hos en smed om du har något som du kan disasemble för att få en.

Visa signatur

i7-13700K / Noctua NH-D15 * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Jo, det köper jag, men nu pratar jag ju om en fiende (Grave Hag) där ett av de två signsen som SKA vara effektiva är just Yrden, men att vilket annat sign som helst, t.ex Igni, i mina ögon verkar många gånger mer effektivt än Yrden som bara gör den en liten liten aning långsammare (så liten att jag inte märker någon skillnad), medan Igni, som inte ska vara effektivt ändå kan stunlocka den när den sätts på eld. Alla mina signs är då i grundutförande bortsett från Axii.

Quen, som ger sköld, står också som extra effektiv, men jag tycker det är lika användbart på alla fiender som slår hårt, oavsett om det står att Quen ska funka bra mot dem eller inte. Quen är faktiskt inte så jättebra mot Grave Hags då varje attack inte skadar så väldigt mycket, och flera av deras attacker inte gör någon skada alls men ändå slår sönder skölden om man har den på.

Ett tredje exempel; Hos Harpies är bara Aard rekommenderat, men Axii funkar precis lika bra, och funkar mycket bättre när Harpies är högre upp, och ger i princip en instant kill på Harpies.

Kort sagt har jag svårt att se motivationen till deras rekommendationer av Signs, och att de förutom på Wraiths, verkar speciellt grundade i hur det fungerar i spelet, och att Yrden verkar helt värdelöst förutom på Wraiths, men kanske blir användbar när man har högre sign intensity

Yrden gör väl så att hags inte kan gömma sig eller kasta saker.
Uppgraderad Yrden ska också förstöra projektiler om jag kommer ihåg rätt.

Quen tar bort debuffs och skyddar mot dem. Ganska säker att om man har uppe Quen och blir träffad av geggan från en hag så blir man inte stunnad.

Aard kan väl ta ner en hel grupp harpies, bra när man har 5-10st på sig

Skrivet av Lasergurka:

Jo, känns lite så, har inte mött en enda fiende där Igni är helt värdelös, Yrden däremot verkar värdelös mot allt förutom Wraiths, där den gör att man kan skada dem.

Har mött massor av monster där Igni gör nada, har nästant helt slutat använda den för att den biter på så lite.

Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

En snabb fråga bara. Måste man spela det där kortspelet eller kan man strunta i det?

Hoppas man kan strunta i det, är lvl 24 atm och har bara spelat en hand.

Skrivet av Outlaw84:

Jag har nog inte riktigt fattat detta med signs, kan man tex ha skölden och samtidigt använda eld signen???

Finns ingen gräns vad jag vet.
Du kan ha Quen, Yrden och kasta eld utan problem.

Skrivet av MultiMan:

Jag kör alltid Axii, springer runt och bankar i ryggen, så det finns olika sätt, men ryggdunk är alltid bra. Skölden har jag inte använt en enda gång, hehe.

Spelar du på låg nivå eller är låg level?
Skölden är jävligt fin för att ta bort t.ex bleed

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av DeFeCT79:

Yrden är användbar på flera fiender, speciellt en del stora och snabba, de blir långsamma av den, och du kan få in 2-3 slag i ryggen på dem, innan de hinner vända sig om, slag i ryggen blir alltid Critical Hits.

Jo, fast som det är i grundutförande, utan speciellt mycket Sign intesity, då är vilket annat sign som helst bättre för den avsikten, med Igni står de också stilla länge nog för att få in en ordentlig combo i ryggen på dem, och de tar dessutom skada från elden... Får väl prova Yrden ännu mer och se om jag lyckas finna någon poäng med den. Trodde först att jag hade missat något, eftersom Yrden inte verkade göra något, och i Witcher 2 var det extremt bra för att stunna fiender.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Yrden gör väl så att hags inte kan gömma sig eller kasta saker.
Uppgraderad Yrden ska också förstöra projektiler om jag kommer ihåg rätt.

Quen tar bort debuffs och skyddar mot dem. Ganska säker att om man har uppe Quen och blir träffad av geggan från en hag så blir man inte stunnad.

Aard kan väl ta ner en hel grupp harpies, bra när man har 5-10st på sig

Har mött massor av monster där Igni gör nada, har nästant helt slutat använda den för att den biter på så lite.

Jaså, vilka? Det skulle vara sten golems då.

Uppgraderad Yrden ska göra lite skada också, och verkar bara slänga en effekt på fienderna i närheten, inte att de måste stå i cirkeln hela tiden, så det verkar ju bättre, förutsatt att slowen märks.

Grave Hagen gömde sig ändå aldrig, och använder tungan för att slåss på längre håll, vilket den gjorde med Yrden eller utan.

Jo, vet att Aard kan ta ner en hel grupp, men det är på väldigt korta avstånd, och Axii funkar jättebra på en ensam på längre håll, så att man kan döda ett par Harpies innan man får hela gruppen på sig, så tycker Axii också kunde platsat under de effektiva Signsen?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Jaså, vilka? Det skulle vara sten golems då.

Uppgraderad Yrden ska göra lite skada också, och verkar bara slänga en effekt på fienderna i närheten, inte att de måste stå i cirkeln hela tiden, så det verkar ju bättre, förutsatt att slowen märks.

Grave Hagen gömde sig ändå aldrig, och använder tungan för att slåss på längre håll, vilket den gjorde med Yrden eller utan.

Jo, vet att Aard kan ta ner en hel grupp, men det är på väldigt korta avstånd, och Axii funkar jättebra på en ensam på längre håll, så att man kan döda ett par Harpies innan man får hela gruppen på sig, så tycker Axii också kunde platsat under de effektiva Signsen?

Tycker Igni är nära på helt värdelös mot Draconids, Elementals (undantaget är hundarna från the Wild Hunt), Ogroids, Relics och specters.
Kanske är min build som är sketen, men när Igni gör 100dmg och en mob har 20000hp~ känns det lite lönlöst =D

Ah tänkte på Water hags, kan ju helt enkelt vara fel på Grave hags. Är ju inte som att spelet saknar buggar och sånt =D
Dock skadar det sällan att sega ner snabba mobs.

Mjo Axii borde vara som effektiva signs, dock undrar jag om det är rätt att de ska dö när de ramlar ner.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Man KAN strunta i det men gör för bövelen inte det, det är riktigt kul och beroendeframkallande

Det är ju en smaksak, jag tyckte det var hur tråkigt som helst så jag skiter i det helt.
Vem vet, kanske ger det ett nytt försök nån gång i framtiden.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Jag upptäckte igår att Crossfire funkar bra med Optimize 1X1.
Blinkar lite i menyer då och då. Men inte i spelet.

Kan någon mer prova och säga om det är en fluke eller fix?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Tycker Igni är nära på helt värdelös mot Draconids, Elementals (undantaget är hundarna från the Wild Hunt), Ogroids, Relics och specters.
Kanske är min build som är sketen, men när Igni gör 100dmg och en mob har 20000hp~ känns det lite lönlöst =D

Ah tänkte på Water hags, kan ju helt enkelt vara fel på Grave hags. Är ju inte som att spelet saknar buggar och sånt =D
Dock skadar det sällan att sega ner snabba mobs.

Mjo Axii borde vara som effektiva signs, dock undrar jag om det är rätt att de ska dö när de ramlar ner.

Igni gör för mig oftast iaf 200-300 dmg, men det Igni är användbart för är att den stunlockar fiender när de börjar brinna, så att man fritt kan stå och svinga utan motstånd ett tag.

Axii dödar dem inte av fallet, men går man fram till en motståndare som ligger kan man göra en instant kill move (sticka svärdet i dem), och när de faller av Axii ligger de alltid kvar en stund så man hinner springa fram och sticka ihjäl dem.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Och där fick jag mitt svar om var man får tag i Oils på en konsistent sätt; Keira Metz <3 Hon sålde alla de recept jag behövde och några till.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Och där fick jag mitt svar om var man får tag i Oils på en konsistent sätt; Keira Metz <3 Hon sålde alla de recept jag behövde och några till.

haha hon är så grym! gillar verkligen questserien med henne! grym NPC.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Och där fick jag mitt svar om var man får tag i Oils på en konsistent sätt; Keira Metz <3 Hon sålde alla de recept jag behövde och några till.

Helvete.

Missade att kolla det innan hennes questlinje tog slut.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

Vart köper man det billigast om man spelar via steam?

Permalänk
Skrivet av thoddy:

Vart köper man det billigast om man spelar via steam?

Är inte mycket man sparar på att köpa en Steam-nyckel utanför Steam, jag hade i så fall bara köpt en GoG nyckel som man kan hitta avsevärt mycket billigare, och sen lagt in spelet i Steam-biblioteket.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Oneone:

haha hon är så grym! gillar verkligen questserien med henne! grym NPC.

Yep, a shame it had to end like it did.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av thoddy:

Vart köper man det billigast om man spelar via steam?

www.allkeyshop.com/blog - typ som prisjakt, fast för nycklar. tänk dock på att det är mestadels gråzonsnycklar och att du eventuellt köper nycklar som införskaffats illegalt vilket gör att ditt spel kan försvinna om du har riktigt otur.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Igni gör för mig oftast iaf 200-300 dmg, men det Igni är användbart för är att den stunlockar fiender när de börjar brinna, så att man fritt kan stå och svinga utan motstånd ett tag.

Axii dödar dem inte av fallet, men går man fram till en motståndare som ligger kan man göra en instant kill move (sticka svärdet i dem), och när de faller av Axii ligger de alltid kvar en stund så man hinner springa fram och sticka ihjäl dem.

Vet men de tar ej eld nå mer för mig, men ser att du är tidigt i spelet. Där gjorde den mer.

De dör ibland när de faller

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lasergurka:

Yep, a shame it had to end like it did.

Vad tänker du på? Mitt umgänge med henne slutade rätt bra tycker jag. Det finns ju många sätt att spela henne.

Jag övertalade henne att ge mig papperna och att hon sedan skulle åka till Kaer Morhen.

Dold text
Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Vad tänker du på? Mitt umgänge med henne slutade rätt bra tycker jag. Det finns ju många sätt att spela henne.

Jag övertalade henne att ge mig papperna och att hon sedan skulle åka till Kaer Morhen.

Dold text

Mina alternativ var "I can't let you do that", "It'll be on your hands" och "I can't believe we fucked", det enda av dem jag såg leda till ett fall där hon inte stack med pappren var det första, vilket leder till att hon säger åt en att dra sitt svärd, och man slåss tills en av parterna är död, efter det bränner man papperna och lämnar hennes lik åt fåglarna i princip.

Inte fick man hela innehållet av hennes butik heller. Trist slut efter den mysiga natten kvällen innan. Hade väntat mig att fighten skulle sluta i en cutscene där hon gav upp och räckte över papperna, så jag gick skoningslöst loss på henne med min yxa, så blev lite förvånad när hon faller ner död.

Ditt alternativ låter klart att föredra. Antar att någon av de andra alternativen kunde leda till det, men då min Geralt är lite åt "folkets hjälte"-hållet så kunde jag inte riskera att man skulle låta henne gå med papperna. Hon hade dock en bok på sig vars innehåll var av... morally questionable nature...

Dold text
Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Vet men de tar ej eld nå mer för mig, men ser att du är tidigt i spelet. Där gjorde den mer.

De dör ibland när de faller

Okej, har du även provat den uppgraderade varianten? Den verkar tända eld varje gång i princip.

Aha, ja det låter som en bugg, eftersom de när jag gjort det inte ens tagit skada från höga fall.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Okej, har du även provat den uppgraderade varianten? Den verkar tända eld varje gång i princip.

Aha, ja det låter som en bugg, eftersom de när jag gjort det inte ens tagit skada från höga fall.

Har provat att 5/5 i Melt armor, märkte ingen skillnad :/
Även extra Igni från gear samtidigt som 5/5 melt armor och dubbel "länkad" greater blue mutagen.

Kör så här nu och har oftast bra oljor. Kanske därför t.ex Igni är lite sämre. Slåss också ofta mot saker som är 10lvls högre

Försöker nå 100k, halvvägs!

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.