Hemmanätverk Blockerar T-or-ren-t (Lagliga)

Permalänk
Avstängd

Hemmanätverk Blockerar T-or-ren-t (Lagliga)

TJena! Har nyligen haft en tråd angående torrenter hemma osv.

Har nu märkt att personen som innehar internetet har blockerat ordet "torrent" och nedladdning av torrenter.

Till Moderatorer: Eftersom jag inte kan trycka upp denna sidan om det står "to-rren-t" i trådnamnet så uppskattar jag om ni inte ändrar det.

Hur ska jag gå till väga för att komma runt detta? Proxy på hemsidor funkar inte och inte nedladdning av trnter. Tänkte nämligen tanka det en laglig torrent då det var det enda sättet att ladda ned detta på.

Mvh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Tänkte nämligen tanka det en laglig torrent då det var det enda sättet att ladda ned detta på.

Du skrev ju torrent ^^

Permalänk
Medlem

du kan inte ladda ner denna ifrån någon annan plats t ex hos en kompis eller skolan ? (säg först dock att det är en laglig nedladdning som är tillåten och ladda ner enligt skaparna själva och att du inte kan ladda ner denna hemma.)
eller så frågar du ifall du kan bli tillåten att ladda ner denna genom torrent då den inte finns som en annan nedladdning.
vad är det för något du ska fixa ner förresten ?

kanske kan leta på någon sida som har det uppe men inte som torrent :3
och personen som har nätet nu kan förhandlas med gör det då och säg att den är laglig att ladda ner precis som drivrutiner är och kom upp med en säker källa som nämner detta... kanske skaparna själva ?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazz:

Du skrev ju torrent ^^

inläggen kommer han kunna se men och skriva en länk med detta går inte då det är blockerat att ladda in saker med ordet torrent
men inläggen kommer dock dyka upp iallafall ^^

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Rekordmedlem

Skit i terror tor och lär dig usenet

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd

Yees verkar kunna skriva i tråden men inte som rubrik! som han nämnde. Usenet vad är detta?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av oouhdawg:

Yees verkar kunna skriva i tråden men inte som rubrik! som han nämnde. Usenet vad är detta?

http://www.sweclockers.com/forum/14-internet-uppkoppling-och-...
http://en.wikipedia.org/wiki/Usenet
http://sv.wikipedia.org/wiki/Usenet
Det är ett ställe där det förekommer diskussioner och att folk postar binärfiler, jag har tex lagt upp videos på min katt http://www.youtube.com/watch?v=EtsM-td9g7c för att min syster skulle kunna ladda ner den lättare än att hon behövde ladda den från youtube.
Du förstår nog principen om du läser på lite om usenet, det är ett stort och rymligt ställe, en föregångare till internet och det finns grupper som passar alla även om du inte gillar min katt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Yees verkar kunna skriva i tråden men inte som rubrik! som han nämnde. Usenet vad är detta?

Så du kan inte googla torrent? eller besöka trådar på sweclockers som har torrent i namnet? Då kan det ju vara så att den kollar på titeln på webbsidan (det som står på flikarna i webbläsaren).

Är det lagliga filer så stick bara till ett bibliotek, skola eller kompis och tanka. Men i längden förklara att torrent inte är olagligt, men visserligen lämpar sig bra för distribution av sådant material. Be han blocka pirate bay eller något ist.

Permalänk
Medlem

Som flera andra har sagt, usenet. Myyycket bättre än torrent.

Permalänk
Medlem

Berätta för din pappa/mamma vad det är för lagliga torrents du ska dra ner, så gör han/hon det säkert åt dig.
/tummen_upp

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|