Apple Ios 6.1 jailbreak på ingång

Permalänk
Skrivet av Naslin:

Smaken är som baken, jag skulle aldrig ägt en ipad om det inte vore för jailbreak.
Tycker man är på tok för låst, en stor anledning till jailbreak är att man kan installera XBMC - och streama filmer från ett CIFS-share, kolla på alla play-kanaler som XOT-tillägget erbjuder osv... Helt fantastiskt!
Men sitter man bara och kollar FB och slösurfar så kvittar det!

Tablets känns lite annorlunda, min Nexus 7 är faktiskt rootad. Ipad har jag ingen, men kan hända att jag skulle jailbreaka en sån också.

Telefonen använder jag mest för sms/spotify/ringa, ibland lite mindre spel, och då känns jailbreak rätt onödigt. Men som sagt, det är ju olika för alla.

Visa signatur

Mina inlägg kan innehålla spår av ironi och/eller sarkasm.
加油!

Permalänk
Medlem

Tycker inte jailbreak är lika motiverat längre som det var tidigare. Ios har blivit bra mycket bättre över de senare iterationerna. Det enda jag personligen saknar är XBMC och sms-bekräftelser. Men jag vet i ärlighetens namn inte om jailbreak är värt det, jämfört mot att inte behöva bry sig utan alltid köra senaste mjukvaran.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022

Apple TV får de gärna knäcka med...

Permalänk
Medlem

Då kan man skaffa en ipad till familjen nu och slipper en NAS som kan transcoda om jag fattat rätt.

Visa signatur

Henx

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Så bara för att en crack till ex battlefield 3 skulle vara efterfrågad så tycker du att EA eller dice borde vara snälla och lägga ut den på piratebay? (Bara ett exempel då jag misstänker att många jailbreakar för att kunna pirata appar)

Det är väl ändå en fet skillnad mellan att dela ut cracks jämfört med att göra en produkt lite mer användarvänlig ?

Ja, det gör det säkert lättare att pirata appar med en jailbreakad telefon/surfplatta och det är väl antagligen Apples orsak att låta prylarna vara låsta.
Dock så verkar ju andra system vara mer öppna. Apple är mer restriktiva än andra telefontillverkare, enligt vad jag hört.
På denna punkt har de en konkurrensnackdel och eftersom det är så lätt att jailbreaka så att de som är intresserade ändå gör det så kan man tycka att de borde följa de andra bolagen i branschen.
Deras låsta prylar skyddar knappast mot piratkopiering. Vill man jailbreaka så är det ju tydligen rätt lätt.
Så om de verkligen vill totallåsa sina prylar så får de förbättra sina "låssystem", men då skulle de förlora massor av kunder.
Om de inte gör det kan de lika gärna släppa låsningen.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Avstängd

Tycker Ios är stelt och hackit om man jämför med Jelly bean numera..

Så Ios lär vara mer laggigt om man jail breakar den...

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ak-47:

Tycker Ios är stelt och hackit om man jämför med Jelly bean numera..

Så Ios lär vara mer laggigt om man jail breakar den...

Sen När är iOS "laggigt"?
Möjligtvis om du fortfarande sitter på en 3Gs eller möjligtvis en 4a med tunga appar.
Men annars så flyter iOS på extremt bra tycker jag, men du kanske kan ta ett exempel?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ceogar:

Ja, tänk om det fanns något liknande till Andriod som är väldigt utbrett.... hmmm jag kan inte komma på något!

Suck...

Om du syftar på root så är det inte samma sak som jailbreak. De funktioner du kan få med jailbreak fungerar på en Android utan root. Så ja, slutanvändarna måste fixa skiten. Slutanvändarna med Android "måste" fixa sina Androider då tillverkarna har en tendens att bloata ner sina telefoner med onödigt skit sen kan man även få fler grymma funktioner. Sen är root gött då man kan göra mycket mer än vad en jailbreakad Iphone kan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Dock så verkar ju andra system vara mer öppna. Apple är mer restriktiva än andra telefontillverkare, enligt vad jag hört.
På denna punkt har de en konkurrensnackdel och eftersom det är så lätt att jailbreaka så att de som är intresserade ändå gör det så kan man tycka att de borde följa de andra bolagen i branschen.
Deras låsta prylar skyddar knappast mot piratkopiering. Vill man jailbreaka så är det ju tydligen rätt lätt.

Nja, lite krångel och en liten risk avskräcker mer än du tror. Det är en oerhörd skillnad på appförsäljningen på Android och IOS. I varje fall i min bransch.

Nu är där förmodligen en "kultur"-skillnad mellan Android/IOS användare som påverkar också men skulle det bli lika lätt på IOS att tanka ner vad som helst och bara köra igång appen skulle appförsäljningen dala rätt bra. Vilket i sin tur drabbar Apples 30% per försäljning.

Permalänk

Själv så bryr jag mig inte för jag har själv jelly bean och är nöjd
Det är ju bra för dom som har behov av det iaf!

Visa signatur

Specs:Prolle - Intel i5 2500k @4.0ghz, Mobo - Gigabyte z68 ud3p, Ram - 8gb ddr3, Nätagg - Fractal design newton r2 1000w, Graffe - Gtx670 2gb

Permalänk
Medlem

Förstår inte över att vissa gnäller på att det släpps ett Jailbreak?
Seriöst är man inte intresserad behöver man inte kommentera att det är onödigt eller att man lika gärna kan använda Andriod.

Jag tycker att det är jättebra att det kommer, finns 2 features som jag inte klarar mig utan. whoiscalling och sbsettings.

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING ->i5 8600K -> be quiet! Pure Rock -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> Corsair Vengeance LPX 3200 32GB -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> Samsung 960 EVO 500GB -> 2 * Western Digital Black 2 TB -> Samsung 850 EVO Basic SSD 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

Varför Jailbreaka? Onödigt..

Varför inte ? Dumt....

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verdurakh:

Förstår inte över att vissa gnäller på att det släpps ett Jailbreak?
Seriöst är man inte intresserad behöver man inte kommentera att det är onödigt eller att man lika gärna kan använda Andriod.

Jag tycker att det är jättebra att det kommer, finns 2 features som jag inte klarar mig utan. whoiscalling och sbsettings.

whoiscalling, är det typ samma sak som TrueCaller? Isåfall funkar det ju utan jailbreak har inte haft jailbreak på över 1 år o klarat mig hyffsat med o hitta alternativ till allt man körde jailbreakat

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Avstängd
Skrivet av krilleoh:

Sen När är iOS "laggigt"?
Möjligtvis om du fortfarande sitter på en 3Gs eller möjligtvis en 4a med tunga appar.
Men annars så flyter iOS på extremt bra tycker jag, men du kanske kan ta ett exempel?

Jämför man min Hox med en 4S rakt av så hackar 4S mycket mer.

Visst min Hox konkurrerar med Iphone 5...så det är lite dåligt att jämföra en gammal 4s mot en ny Hox.

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stisse72:

Nu missförstår du. Man köper väl en produkt för vad den är, original. Så vekt att köra jailbreak, då är man emot Apples värderingar och bör köpa något annat. Därför väljer jag bort Apple helt och hållet, vill ej låsa in mig i deras värld.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan jag inte hålla med om. Numera skulle jag aldrig kunna ha en icke-jailbroken iphone. Dock så skulle jag aldrig kunna ha en andriod telefon med medföljande mjukvara just pga de anledningarna.

"Så vekt att köra jailbreak, då är man emot Apples värderingar och bör köpa något annat."
Jag försökte komma på något bra att säga ang detta, men det enda jag kan göra är att skratta åt detta otroligt gammalmodiga och trångsynta påstående.

Skrivet av Kimpur:

whoiscalling, är det typ samma sak som TrueCaller? Isåfall funkar det ju utan jailbreak har inte haft jailbreak på över 1 år o klarat mig hyffsat med o hitta alternativ till allt man körde jailbreakat

Tyvärr inte samma sak. Skillnaden är att Whoiscalling kan söka efter nummer via 3g/wifi medans det ringer, Truecaller stödjer tyvärr inte detta.

Skrivet av Lcdposter1337:

Sen är root gött då man kan göra mycket mer än vad en jailbreakad Iphone kan.

Vad kan man inte göra på en jailbreakad Iphone jämfört med en android?

Söker efter fakta här då jag inte stött på något personligen.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verdurakh:

Jag tycker att det är jättebra att det kommer, finns 2 features som jag inte klarar mig utan. whoiscalling och sbsettings.

Whoiscalling är en anledning nog till att jailbreaka för min del. Saknat funktionen ända sedan jag bytte till iOs 6.
Jag har gått över från sbsettings till ncsettings. Mycket trevligare att använda enligt mig, ett tips om du gillar sbsettings.

Permalänk
Medlem

Jailbreak, även för Applefantaster

En sak som en användare sa ovan är en enorm skillnad. Appförsäljningen, androidanvändare köper i stort sett aldrig appar alls, därmed blir det inte många kvalitetsappar till android då inga utvecklare vill utveckla något som de inte tjänar pengar på. iOS säljer enormt många appar, och många unga småföretag kan tjäna stora pengar på att göra ett litet spel, vet inte om de finns statistik på hur många betalappar de sålts på iOS gentemot Android, men kan lova er att iOS spöar skiten ur android på den punkten, och kommer alltid att göra.

Jag själv köper alltid mina appar, det är något med det som känns bra. De kostar rätt lite om man jämför med liknande spel till Nintendo eller Sony (där samma spel kan kosta 5000% mer, alltså 7 kr kontra 349 kr)

Däremot det som Apple gör är att de sätter in spärrar som operatörerna vill ha, för det är bevisat att folk med iPhone använder internet mer än någon annan, och operatörerna vill inte att de skall belasta deras nät för mycket. Sådana spärrar märks framförallt att du inte kan ladda hem appar som är större än 50 MB på appstore i 3G nätet, eller att Youtube har sämre kvalitet på 3G nätet kontra WIFI. Det är det enda jag som applenisse använder jailbreak till samt adblocker.

Sedan att låsa upp sin telefon kommer aldrig gå igen, det har inte funnits på 2 år. Sedan är alla stora piratsidor med appar också nedstängda. Så ja, jailbreak är inte vad det var 2009/2010

Permalänk
Avstängd

Apple försöker hela tiden att förhindra att folk jailbreaker.
På Android så brukar tillverkare gå ut med instruktioner för hur man rootar.

Jag har hört att det i USA och vissa länder är olagligt att jailbreaka sin telefon.
Det är helt fuckat att man begår ett brott när man låser upp sin telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

Varför Jailbreaka? Onödigt..

För att iPhone suger och den suger lite mindre om man jailbreakar, därför jailbreakar man.

Har en iPhone 4 och jag var dum nog att uppdatera till 6.0.1 eller vare är nu (hade jailbreakat 4.1 innan), tog för givet att det fanns jailbreak men icke. Efter att ha haft en jailbreakad iphone där jag fått den att vara ungefär som jag vill (är ju trots allt en iphone, går ju inte göra PRECIS som man vill som på android) så märker man hur efterbliven mobilen är i standardutförande. Det är så den knappt får kallas för smartphone. Å andra sidan är det ju en mobil för mammor och pappor så jag får skylla mig själv som köpte den, nästa mobil blir dock inte någon med ett halvätet äpple på.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FL3JM:

För att iPhone suger och den suger lite mindre om man jailbreakar, därför jailbreakar man.

Har en iPhone 4 och jag var dum nog att uppdatera till 6.0.1 eller vare är nu (hade jailbreakat 4.1 innan), tog för givet att det fanns jailbreak men icke. Efter att ha haft en jailbreakad iphone där jag fått den att vara ungefär som jag vill (är ju trots allt en iphone, går ju inte göra PRECIS som man vill som på android) så märker man hur efterbliven mobilen är i standardutförande. Det är så den knappt får kallas för smartphone. Å andra sidan är det ju en mobil för mammor och pappor så jag får skylla mig själv som köpte den, nästa mobil blir dock inte någon med ett halvätet äpple på.

Man kan ju inte göra PRECIS som man vill på android heller, det är ju därför folk rootar android.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lcdposter1337:

Om du syftar på root så är det inte samma sak som jailbreak. De funktioner du kan få med jailbreak fungerar på en Android utan root. Så ja, slutanvändarna måste fixa skiten. Slutanvändarna med Android "måste" fixa sina Androider då tillverkarna har en tendens att bloata ner sina telefoner med onödigt skit sen kan man även få fler grymma funktioner. Sen är root gött då man kan göra mycket mer än vad en jailbreakad Iphone kan.

Heeeeelt ute och snurrar! Vad menar du att du kan göra på en rootad android som du inte kan göra på en jailbreakad iOS ? Detta ska bli spännande!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Henx:

Då kan man skaffa en ipad till familjen nu och slipper en NAS som kan transcoda om jag fattat rätt.

Vad har det med jailbreak att göra? Du kan ju spela filmer på iPad utan NAS..

Permalänk
Medlem

Jävlarns vad fint, väntat länge på detta!

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lajning:

De flesta normala användare, av dig benämnda "allmänheten", anser att apple's mjukvara är god nog för deras behov.

Om man nu gillar apple's hårdvara men inte mjukvara och möjligheten finns att jailbreak'a, varför gnälla som ett litet barn?

Tycker det är tråkigt. iOS skulle funkat bra för mig om det inte vore för en del få små detaljer. Som Flash till exempel.
Utan Flash kan jag inte se på en del hemsidor jag vill. Sen så är det en stor fördel att inte bli låst till Apples tillbehör (tänker mera på
adaptrar osv) för de är ju inte billiga. Överdrivet, även för Apple tycker jag.

Permalänk
Skrivet av esafesa:

En sak som en användare sa ovan är en enorm skillnad. Appförsäljningen, androidanvändare köper i stort sett aldrig appar alls, därmed blir det inte många kvalitetsappar till android då inga utvecklare vill utveckla något som de inte tjänar pengar på. iOS säljer enormt många appar, och många unga småföretag kan tjäna stora pengar på att göra ett litet spel, vet inte om de finns statistik på hur många betalappar de sålts på iOS gentemot Android, men kan lova er att iOS spöar skiten ur android på den punkten, och kommer alltid att göra.

Visst är det lättare att ladda ner appar olagligt på android, men androids "stora" bekymmer med piratappar beror inte riktigt på det. Problemet är att folk i Kina inte kan köpa appar i Play store.

Skrivet av esafesa:

Jag själv köper alltid mina appar, det är något med det som känns bra. De kostar rätt lite om man jämför med liknande spel till Nintendo eller Sony (där samma spel kan kosta 5000% mer, alltså 7 kr kontra 349 kr)

Det gör jag med. Men du kan inte riktigt jämföra spel som släpps på App Store med spel som kommer till PS Vita eller 3DS. Att spelen är så snuskigt billiga är inte direkt bra för marknaden heller.

Skrivet av anon200213:

Heeeeelt ute och snurrar! Vad menar du att du kan göra på en rootad android som du inte kan göra på en jailbreakad iOS ? Detta ska bli spännande!

Det enda som jag kan komma på är att du kan installera custom ROMs och det är ju en rätt så stor grej.

Permalänk

Andreas!
Haha Ios
Själv så använder jag inte det men kan tänka mig att de som har Apple produckter är rasande över att det inte står iOS.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naslin:

Smaken är som baken, jag skulle aldrig ägt en ipad om det inte vore för jailbreak.
Tycker man är på tok för låst, en stor anledning till jailbreak är att man kan installera XBMC - och streama filmer från ett CIFS-share, kolla på alla play-kanaler som XOT-tillägget erbjuder osv... Helt fantastiskt!
Men sitter man bara och kollar FB och slösurfar så kvittar det!

Det där kan jag göra utan jailbreak med Plex. Satt nere i Kroatien och kollade på tvserier strömmade från min server hemma i Sverige.
Kan inte komma på ngt jag saknar sen jag slutade med jailbreak. Det fanns lite större anledning till att jailbreaka 2008 när IOS var extremt begränsat och det bara fanns webappar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ceogar:

"Så vekt att köra jailbreak, då är man emot Apples värderingar och bör köpa något annat."
Jag försökte komma på något bra att säga ang detta, men det enda jag kan göra är att skratta åt detta otroligt gammalmodiga och trångsynta påstående.

Tycker snarare det är ett helt korrekt resonemang. Det är varken gammalmodigt eller trångsynt. Apple låser sina användare vilket därför kräver ett "Jailbreak" om man vill använda saker utanför Apples bur. Du köper alltså en bur, om än en finputsad bur. Tur att det finns snälla hackare som ger användarna nycklar så dom kan låsa upp buren, vad hade ni gjort utan dessa?

Förstår då inte varför man inte köper en Android istället om man vill utnyttja fler funktioner, du köper då inte en bur utan en hel värld.

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Watertrue:

Jag (personligen) tycker helt seriöst att jailbreak är helt onödigt. Jag använde aldrig några av de funktioner man låste upp med jailbreak och tog därför bort det efter ett tag.

Inte sagt att alla tycker likadant, men telefonen är fullt användbar även utan jailbreak.

Dessutom kan man ju säga samma sak om diverse Androidtillverkare som har låsta bootloaders. Ditt argument håller inte.

Deras kära Samsung är ju bl.a en som låser in sig, de är absolut inte så öppna som de vill tro att de är bara för att det är Android, de får ju t.ex roota dem innan de får dem användbara som de vill ha dem, så var blir då den egentliga skillnaden?!
De enda som inte är "låsta" är Nexus, är bara dom som fungerar som Android är tänkt, alla andra stoppar bara in sina egna dumheter i dem, därav alla problem som uppstår

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dr.Mabuse:

Fick precis notis om nytt IOS och ser sedan denna artiklel... det var snabbt jobbat!

Fast iOS 6.1 har officiellt varit ute i 3 dagar (snart 4) då skarp version släpptes i måndags kväll + 6.1 GM kom December till utvecklare, strax efter BETA 5, så de har haft tid på sig så så snabba vill jag inte kalla dem

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!