Geforce SLI frågor :/

Permalänk
Medlem

Geforce SLI frågor :/

Tjenare!

Köpte mig 2st SLI 660TI kort (första gången jag kör SLI) och undrar för det första:

*Spelar det någon roll om remsan som binder korten sitter på främre eller bakre sli kontakterna?
*Spelar det någon roll om jag har båda skärmarna på ett grafikkort eller en skärm på varje kort?
*Vilket SLI läge ska jag köra i NVIDIA panelen, Maximize 3D Performance eller Activate all displays och vad är skillnaden?

Mvh Marco

Visa signatur

/M

Permalänk
Medlem

1) Nej.
2) Båda skärmarna ska vara på samma grafikkort. (det primära)
3) Maximize 3D performance.

Jag vet inte vad "Activate all displays" gör, men jag kan inte ens försöka markera det i min Nvidia-panel.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fauster:

Tjenare!

Köpte mig 2st SLI 660TI kort (första gången jag kör SLI) och undrar för det första:

*Spelar det någon roll om remsan som binder korten sitter på främre eller bakre sli kontakterna?
*Spelar det någon roll om jag har båda skärmarna på ett grafikkort eller en skärm på varje kort?
*Vilket SLI läge ska jag köra i NVIDIA panelen, Maximize 3D Performance eller Activate all displays och vad är skillnaden?

Mvh Marco

1: det spelar ingen roll var remsan sitter tror jag, men jag använder alltid den främre.
2: Skärmarna skall sitta på det primära kortet (det översta)
3: Beror på vilket resultat du vill ha, men 3D-performance är ju förmodligen det du söker (prestanda i spel?)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Minsc S2:

2) Båda skärmarna ska vara på samma grafikkort. (det primära)

Skrivet av e-lite:

2: Skärmarna skall sitta på det primära kortet (det översta)

Jag antar att detta endast spelar någon roll om man ska spela på båda skärmar? Jag har nyligen kopplat in TVn till mitt andra kort (eftersom det första saknade en fullstor HDMI-kontakt) för att kunna se på film m.m. och när jag provade Unigine Heaven på min huvudskärm så fick jag SLI-prestanda i alla fall.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Du behöver inte koppla in skärmarna i första kortet, men de som sitter på det understa kortet kommer inte starta försen windows har bootat.

Permalänk
Medlem

Okej, tack för svar! Men används båda korten lika mkt eller ett av kortet mer? för mitt ena kort är 8grader varmare i endast windows. 38vs 30 eller är det för att det sitter på olika ställen i burken?

Visa signatur

/M

Permalänk
Medlem

Nu när jag spelat 5min så är första kortet max grader på 73 och anda på 33,
och efter 15min så är et 73 vs 63.

samt att jag har lila grafikbuggar om jag tabbar ut sedan in i cod black ops 2 iaf,
och jag körde ett Asus GTX 580 DC2 innan och jag tror det laggade mindre?

Visa signatur

/M