SimCity - Betanycklar, 5000 st. SKYNDA ER!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grapnel:

Första som skriver "Grapnel är min GUD" får min nyckel

Grapnel är min GUD

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Grapnel är min GUD

Visa signatur

I5 2500K + Antec Kühler 620 / Asus P8Z77-V PRO / Corsair 16GB (4KIT) DDR3 1600MHz / Zotac GeForce GTX 470 1280MiB x2 / SSD 80GB Intel X25-M SATA2 x2 + Samsung Spinpoint F1 1000GiB / Antec P182b / Fractal Design Newton R3 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av grapnel:

Första som skriver "Grapnel är min GUD" får min nyckel

Grapnel är min gud! ;D

EDIT: blaergh.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Spelat klart min timme nu. Blev total fast i det, blev riktigt ledsen när spelet tog slut Men detta spel wow. Som man längtar nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Spelat klart min timme nu. Blev total fast i det, blev riktigt ledsen när spelet tog slut Men detta spel wow. Som man längtar nu!

Spelat klart din timme... får man bara spela en timme?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Spelat klart din timme... får man bara spela en timme?

En timme per stad, så när du spelat igenom en timme på din första stad kan du skapa en ny och spela en timme där.
Det är ju trots allt en beta och inte ett fullt spel.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Någon som vill berätta hur spelet var?
Senaste strategispel jag spelade var Anno 2070, och det sög :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Gäller mellan 25-28januari och installeras via Origin.

Oj, tackar för varningen.
Är ju inge kul å få in "spyware" på datorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Grapnel är min GUD

Sorry, var tvungen att köra en person, men du har pm nu

Permalänk
Medlem

Skitbeta tbh, man får spela typ en timme på staden bara -.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av grapnel:

Sorry, var tvungen att köra en person, men du har pm nu

Lugnt, tackar för nyckel

Skrivet av Dallebull:

Skitbeta tbh, man får spela typ en timme på staden bara -.-

Fast detta har ju varit känt sen innan betan drog igång så det är ju inget att direkt klaga över, och du kan ju alltid starta en till stad som du får köra en timme i också.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Jaha... en timme, vad fattigt. Hur många spel som liknar detta hinner man komma någon vart alls på en timme?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Inaktiv

En timme är perfekt. Man får känna på hela spelet (förutom vissa specifika byggnader/utbyggnader) utan att man hinner tröttna. Det är en kamp mot tiden att bygga så grym stad som möjligt.

Har byggt 2 städer nu och det är grymt, men med en negativ punkt..

1: För små kartor!

Har skickat in en suggestion på att göra maps 3-5 gånger större. Vet att det är stort missnöje över detta så förhoppningsvis funderar de lite extra på det. Fixas det så är det game of the year för mig och man kan äntligen få dåliga smaken från D3 ur munnen.

Utöver det känns det väldigt enkelt också men det tror jag är för att jag inte slagit av något 'tips'-system. Ska slå av allt sånt nu på 3:e staden och bara titta på data-layers osv

Permalänk
Medlem

Det var ju inte sådär jättesvårt att överlista tidsbegränsningen med rätt verktygslåda
Just sayin'

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hittar ingen key, ingen som råkar ha?

Visa signatur

I5 2500K + Antec Kühler 620 / Asus P8Z77-V PRO / Corsair 16GB (4KIT) DDR3 1600MHz / Zotac GeForce GTX 470 1280MiB x2 / SSD 80GB Intel X25-M SATA2 x2 + Samsung Spinpoint F1 1000GiB / Antec P182b / Fractal Design Newton R3 1000W

Permalänk
Medlem

Väldigt bra spel och 1 timme räcker.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Någon som har nyckel?

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Någon som vill berätta hur spelet var?
Senaste strategispel jag spelade var Anno 2070, och det sög :/

Jag tyckte spelet var bra. Lite barnsjukdomar finns det såklart men annars funkar det grymt! En sak jag dock stör mig på är att om man ska flytta sig till en del av sin stad snabbt så drar man musen på skärmen till den riktningen som man ska åt. Det går för långsamt :/

Första staden gick åt helvete. Inte tillräckligt med pengar. Andra staden gick utmärkt och jag fick en population på 16k invånare Stolt själv faktiskt då jag inte är så mkt för stad byggarspel. Fast det här spelet gjorde så jag blev fast direkt!

EDIT: utrymme är det inte mkt av men det kommer det nog bli ändring på det just för att det är en beta Hoppas de ska bli större!

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem

Undra inte om det kommer någon "crack" eller något liknande som gör att man kan spela mer än 1 timme?

Permalänk
Medlem

Hört att det redan finns, kolla lite på reddit

Visa signatur

I5 2500K + Antec Kühler 620 / Asus P8Z77-V PRO / Corsair 16GB (4KIT) DDR3 1600MHz / Zotac GeForce GTX 470 1280MiB x2 / SSD 80GB Intel X25-M SATA2 x2 + Samsung Spinpoint F1 1000GiB / Antec P182b / Fractal Design Newton R3 1000W

Permalänk
Medlem

Delar ut en nyckel. Den som först gissar vilken musikspelare jag använder till datorn får nyckeln.

Permalänk
Medlem

Fick precis en nyckel, gäller tills måndag natt. Ska typ inte vara hemma något fören dess, crap.

Men om det bara är en timma som gäller med den nyckeln också, så lär jag hinna spela de

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Fick precis en nyckel, gäller tills måndag natt. Ska typ inte vara hemma något fören dess, crap.

Men om det bara är en timma som gäller med den nyckeln också, så lär jag hinna spela de

Du kan spela obegränsat, dock bara 1 timme per stad

Och även jag fick en nyckel i mailen nu några timmar efter att jag fick en från grapnel så kan ju vara snäll och dela med mig av den
Eftersom jag tänkte lägga mig så postar jag den här, så först till kvarn! Skriv gärna när den är tagen.

Edit: Nyckeln borta

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marwelln:

Delar ut en nyckel. Den som först gissar vilken musikspelare jag använder till datorn får nyckeln.

winamp winamp winamp it really whips the llama's ass

Edit: Jag tar gärna en key ifall någon har en över om jag inte gissade rätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marwelln:

Delar ut en nyckel. Den som först gissar vilken musikspelare jag använder till datorn får nyckeln.

Spotify

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marwelln:

Delar ut en nyckel. Den som först gissar vilken musikspelare jag använder till datorn får nyckeln.

vlc

Visa signatur

I5 2500K + Antec Kühler 620 / Asus P8Z77-V PRO / Corsair 16GB (4KIT) DDR3 1600MHz / Zotac GeForce GTX 470 1280MiB x2 / SSD 80GB Intel X25-M SATA2 x2 + Samsung Spinpoint F1 1000GiB / Antec P182b / Fractal Design Newton R3 1000W

Permalänk
Inaktiv

Känns som ett bra spel men betan är ju för kort, 1h per gång och saker är "not in beta" för vissa byggnader osv. Är det en beta ska det väl testas ordentligt, nu missar man och kan inte testa en massa, så detta är nog mer ett begränsat demo än någon beta.

+ Mycket att hålla reda på o mycket pill, samt mycket data och statistik. Känns inte nerdummat, men man får bara en timme på sig så svårt att säga. Denna typ av spel kräver ju ett par timmar för att förstå hur det fungerar. Så man undrar ju självklart varför man satt denna gräns?

+ Känns troligen som en modern version av Sim City, som det ska vara

- grafiken är väl sådär, å andra sidan flyter det på något så underbart
- små små kartor
- pengarna bara ramlar in, dvs alldeles för lätt, bara bygg med blandade zoner på så kan man inte misslyckas.
- med så begränsad beta så kan man inte testa hur det fungerar med att sälja/köpa tjänster av andra spelare, inte heller hur det fungerar att bygga utanför sin stad, då detta är avstängt.

Kan dock bli förbannat bra om man får lite mer utmaningar, och jag hoppas att man kan välja svårighetsgrad i fullversionen, som det är nu har man ingen nytta av all information man får för att fatta sina beslut, vad ska man med dom till när det bara är till att bygga som en galning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Känns som ett bra spel men betan är ju för kort, 1h per gång och saker är "not in beta" för vissa byggnader osv. Är det en beta ska det väl testas ordentligt, nu missar man och kan inte testa en massa, så detta är nog mer ett begränsat demo än någon beta.

+ Mycket att hålla reda på o mycket pill, samt mycket data och statistik. Känns inte nerdummat, men man får bara en timme på sig så svårt att säga. Denna typ av spel kräver ju ett par timmar för att förstå hur det fungerar. Så man undrar ju självklart varför man satt denna gräns?

+ Känns troligen som en modern version av Sim City, som det ska vara

- grafiken är väl sådär, å andra sidan flyter det på något så underbart
- små små kartor
- pengarna bara ramlar in, dvs alldeles för lätt, bara bygg med blandade zoner på så kan man inte misslyckas.
- med så begränsad beta så kan man inte testa hur det fungerar med att sälja/köpa tjänster av andra spelare, inte heller hur det fungerar att bygga utanför sin stad, då detta är avstängt.

Kan dock bli förbannat bra om man får lite mer utmaningar, och jag hoppas att man kan välja svårighetsgrad i fullversionen, som det är nu har man ingen nytta av all information man får för att fatta sina beslut, vad ska man med dom till när det bara är till att bygga som en galning?

Ja, det här låter mest som ett demo snarare än en beta. Funkar betan till Mac?

Skulle inte det här vara väldigt avancerat och ha hållbar utveckling som en ny gren?

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marwelln:

Delar ut en nyckel. Den som först gissar vilken musikspelare jag använder till datorn får nyckeln.

Foobar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Du kan spela obegränsat, dock bara 1 timme per stad

Och även jag fick en nyckel i mailen nu några timmar efter att jag fick en från grapnel så kan ju vara snäll och dela med mig av den
Eftersom jag tänkte lägga mig så postar jag den här, så först till kvarn! Skriv gärna när den är tagen.

AFRZ-95CM-UPNH-STRV-7DJG

Någon har använt den nu

Edit: Om någon vill byta 13 st dota nycklar mot 1 sim city så byter ja gärna ;D

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.