Permalänk
Skrivet av punchline82:

Är det ingen som testat 13.2 betan som läckt ut ?

Ge mig en länk så testar jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Är det ingen som testat 13.2 betan som läckt ut ?

Jag testade den, tyckte dock jag fick betydligt mer ms med 2st 7970 :S vetifan vf.. rollade tillbaka till 13.1 o det flöt på bra igen.. endast testat BF3 med 13.2beta dock.

Visa signatur

[I9 10900K][Z490 Auros Master][32gb G.Skill 3600mhz CL16][RTX 3080 Auros Master]
Don't take life to seriously, you'll never escape it alive anyways.

Permalänk
Medlem

Efter ett litet test i 3d Mark11 så märkte jag att jag tappat ca 1000 poäng med senaste 13.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Är det ingen som testat 13.2 betan som läckt ut ?

Funderar på det.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Skrivet av eppebansen:

får bara en massa streck och hoppande bild på alla drivrutiner efter 12.6 på mitt hd 6950

om du har ett överklockat kort kan du möjligtvis lösa detta genom att stänga av och på gpu skalning i CCC. Detta funkar för mig men jag moste göra det varje gång jag startar om datorn.

jag kom på denna lösning själv och har ingen anving varför det fungerar.
förklaring önskas!

Permalänk
Skrivet av micke7406:

Efter ett litet test i 3d Mark11 så märkte jag att jag tappat ca 1000 poäng med senaste 13.1

Samma sak för mej också. Har du win 8 ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

Efter ett litet test i 3d Mark11 så märkte jag att jag tappat ca 1000 poäng med senaste 13.1

Jag fick i princip samma lika (+40 men det är väl inom felmarginalen)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Nån mer en jag som inte får högre fps i Farcry 3 med 12.11, 13,1 och nu testade jag 13.2?? utan ökning..

(Allt maxat i 1080p utan 8X AA) Ingen Fps förbättring (Lägst 58 FPS)
(Allt maxat i 1080p med 8x AA) Ingen Fps förbättring (Lägst 25 FPS)

Kan tilläga att BF3 gav lite bättre FPS...

(Single sapphire vapor X 7979 GHZ Edition

Visa signatur

|| Aorus x570 Elite || Ryzen9 5900X || XFX 6900XT Merc 319 Limited Black Edition|| 32GB 3600mhz HyperX || NZXT Kraken x53 || Corsair RM1000W || 2x 1TB Kingston KC2500 M.2 Raid0 || Phanteks P400A || Huawei GT MateView GT 34" 1440p 165hz Freesync HDR || Xtrfy M4 RGB Black || Razer Nari 7.1 Headset|| ASUS ROG Claymore Core ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av vracer:

Nån mer en jag som inte får högre fps i Farcry 3 med 12.11, 13,1 och nu testade jag 13.2?? utan ökning..

(Allt maxat i 1080p utan 8X AA) Ingen Fps förbättring (Lägst 58 FPS)
(Allt maxat i 1080p med 8x AA) Ingen Fps förbättring (Lägst 25 FPS)

Kan tilläga att BF3 gav lite bättre FPS...

(Single sapphire vapor X 7979 GHZ Edition

Bara så det framgår vad du faktiskt frågar: Vad jämför du med? 12.10?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Avstängd

13.2 bör ej installeras.
amd nya avinstallerare har tydligen bekymmer med Windows 8 power funktioner.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Skrivet av Flopper:

13.2 bör ej installeras.
amd nya avinstallerare har tydligen bekymmer med Windows 8 power funktioner.

Varför bör den inte installeras ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Bara så det framgår vad du faktiskt frågar: Vad jämför du med? 12.10?

Jämför med 12.11 + cap 2 som verkar fungera bäst alltså ingen fps ökning efter jag testat med
13.1 och 13.2..

Visa signatur

|| Aorus x570 Elite || Ryzen9 5900X || XFX 6900XT Merc 319 Limited Black Edition|| 32GB 3600mhz HyperX || NZXT Kraken x53 || Corsair RM1000W || 2x 1TB Kingston KC2500 M.2 Raid0 || Phanteks P400A || Huawei GT MateView GT 34" 1440p 165hz Freesync HDR || Xtrfy M4 RGB Black || Razer Nari 7.1 Headset|| ASUS ROG Claymore Core ||

Permalänk
Skrivet av Flopper:

13.2 bör ej installeras.
amd nya avinstallerare har tydligen bekymmer med Windows 8 power funktioner.

MEn om man har Windows 7 då?

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk

På mitt 7950 får jag absolut en bättre framerate i BF3. Grymt mjukt och fint. Förut var det märkbart lite lite drops ibland men inte direkt störande. Men nu är det perfekt. Inga krasher eller otrevligheter heller.

Visa signatur

Rigg 1: NZXT Tempest, Intel Core i5 3570k, Gigabyte Sniper M3, 8GB Crucial Ballistix Elite, Samsung 830 256GB SSD, Asus nVidia GTX660ti, OCZ ZT 650W.

Rigg 2: Fractal Design R4, Intel Core i5 3570k, Gigabyte Sniper M3, 8GB Corsair Dominator, Intel 520 256GB SSD, Gigabyte Radeon 7950OC, Chieftec Nitro 750W.

Permalänk

13.1 var mycket lyckad för mej, har en 120hz skärm + tv kopplad och har aldrig kunnat ställa in 120hz utan högst 100hz, men med denna drivrutinen så fixade det sig..underbart.
innan så kunde jag bara ställa in 120hz OM jag kopplade ur tv:n.
Har spelat några timmar COD BO2 .. inte varit några problem.
HD6970

Permalänk
Avstängd
Skrivet av punchline82:

Varför bör den inte installeras ?

strular för windows 8 och för en del så försvinner power funktionerna.
döper om filnamn etc..
för andra OS vet jag dock ej.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Skrivet av turboprocess:

klart man uppdaterar varje gång det kommer en ny drivrutin. massa optimeringr samt några mer fps i spel.

Hur uppdaterar ni? Tar ni bort den gamla innan den nya drivrutinen?

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av swenorth1:

Hur uppdaterar ni? Tar ni bort den gamla innan den nya drivrutinen?

Det ska man alltid göra för säkerhetens skull

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av swenorth1:

Hur uppdaterar ni? Tar ni bort den gamla innan den nya drivrutinen?

Avinstallera CCC
Starta om i felsäkert läge
Köra driver sweeper på amd-display
Starta om normalt
Installera nya drivarna
Starta om
Klart

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Skrivet av swenorth1:

Hur uppdaterar ni? Tar ni bort den gamla innan den nya drivrutinen?

I motsats till vad många här verkar tro så fungerar det ypperligt att installera den nya ovanpå den gamla i 99% av fallen. Med det sagt så kan det ju förstås vara läge att göra en rensning ibland. Driversweeper kan i vissa fall ge upphov till lika många problem som det löser i och med att det kan ta bort filer ur registret som bäst lämnas orörda.

Permalänk
Avstängd

det bäst är ju att rensa när det kommer stora förändringar i en uppdatering. dock så har jag inte behövt göra det än och då har jag ägt mitt 7970 i ett år snart. när nästa microstuttering fix kommer då kan det vara dags att formatera datorn bara för att få en clean install.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

I motsats till vad många här verkar tro så fungerar det ypperligt att installera den nya ovanpå den gamla i 99% av fallen. Med det sagt så kan det ju förstås vara läge att göra en rensning ibland. Driversweeper kan i vissa fall ge upphov till lika många problem som det löser i och med att det kan ta bort filer ur registret som bäst lämnas orörda.

Har du testat dom ? Hur har dom fungerat för dig ?

Permalänk
Avstängd

Är inte alls nöjd med 13.1 installerade det igår och nu har jag fruktansvärt mycket screentearing. är inte alls roligt. sitter med ett 7970 från sapphire.

kanske bara har otur^^

Permalänk
Skrivet av mackaparen:

Är inte alls nöjd med 13.1 installerade det igår och nu har jag fruktansvärt mycket screentearing. är inte alls roligt. sitter med ett 7970 från sapphire.

kanske bara har otur^^

Kan tearing verkligen påverkas av en drivrutin? Det är ju helt naturligt, och vill man bli av med det så är det v-sync som gäller. Hur som helst, testa att ladda ner 13.2-betan som har läckt ut på diverse siter. Jag kör själv med den och är väldigt nöjd än så länge.

Permalänk
Skrivet av Jonathanknet:

Har du testat dom ? Hur har dom fungerat för dig ?

Ja. Förusatt att jag gjorde på samma sätt som när jag installerade 12.11 betan. Installera med strömadaptern urdragen (annars får man BSOD med M18X och dubbla 7970M) samt kom ihåg att alltid starta datorn med adaptern urdragen och anslut den först när du kommit in helt i windows.

Följer man dessa enkla instruktioner så kommer 13.1 fungera ypperligt för alla med en M18X.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackaparen:

Är inte alls nöjd med 13.1 installerade det igår och nu har jag fruktansvärt mycket screentearing. är inte alls roligt. sitter med ett 7970 från sapphire.

kanske bara har otur^^

Skrivet av Subdubwise:

Kan tearing verkligen påverkas av en drivrutin? Det är ju helt naturligt, och vill man bli av med det så är det v-sync som gäller. Hur som helst, testa att ladda ner 13.2-betan som har läckt ut på diverse siter. Jag kör själv med den och är väldigt nöjd än så länge.

OM jag minns rätt så har jag läst att man får mest screentearing om bildfrekvensen ligger nära till skärmens uppdateringsfrekvens.

Lite offtopic men jag hade mycket mer tearing i BF3 på en 60 Hz skärm med mitt 6870 an vad jag har nu med ett 7970 på samma skärm, förklaringen kan vara att bildfrekvensen är mycket högre med 7970. Allt utan V-Sync Vad tycker ni?

Visa signatur

No battle plan survives contact with the enemy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Ja. Förusatt att jag gjorde på samma sätt som när jag installerade 12.11 betan. Installera med strömadaptern urdragen (annars får man BSOD med M18X och dubbla 7970M) samt kom ihåg att alltid starta datorn med adaptern urdragen och anslut den först när du kommit in helt i windows.

Följer man dessa enkla instruktioner så kommer 13.1 fungera ypperligt för alla med en M18X.

Jaha okej, trodde dock dom hade löst den lilla buggen :P. Blir till o installera dom

Permalänk
Skrivet av 0rion:

OM jag minns rätt så har jag läst att man får mest screentearing om bildfrekvensen ligger nära till skärmens uppdateringsfrekvens.

Lite offtopic men jag hade mycket mer tearing i BF3 på en 60 Hz skärm med mitt 6870 an vad jag har nu med ett 7970 på samma skärm, förklaringen kan vara att bildfrekvensen är mycket högre med 7970. Allt utan V-Sync Vad tycker ni?

Det där tycker jag mig stämma överens med verkligheten. Mina erfarenheter är likadana.

Permalänk

Är det drivrutinerna som gör att GW2 segar ? Eller är det Internet relaterat tro ? Det tar cirka 2 sekunder för gubben i spelet att reagera på en action komando när man klickat på en så var det inte förut. Har också märkt att jag inte kan köpa gems i affären så det kanske är nåt strul där och inte AMDs drivare, vad tror ni ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Är det drivrutinerna som gör att GW2 segar ? Eller är det Internet relaterat tro ? Det tar cirka 2 sekunder för gubben i spelet att reagera på en action komando när man klickat på en så var det inte förut. Har också märkt att jag inte kan köpa gems i affären så det kanske är nåt strul där och inte AMDs drivare, vad tror ni ?

Har det varit så innan? Kom det efter du uppdaterade drivrutinen ? testat o starta om datorn ?