Ska köpa SSD. Hur är Sandisk Extreme SSD?

Permalänk
Medlem

Ska köpa SSD. Hur är Sandisk Extreme SSD?

Var in på Elgiganten igår och såg att dom sålde Sandisk Extreme SSD. Hur stabil är den jämfört med dom andra SSD diskarna? Hur är det med hastigheten?

Är den likadan eller borde jag skippa den och köpa Corsiar/Intel/OCZ istället?

Permalänk
Medlem

För de pengarna hade jag valt en Intel 330 180GB istället. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1196156

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Icemat19:

Var in på Elgiganten igår och såg att dom sålde Sandisk Extreme SSD. Hur stabil är den jämfört med dom andra SSD diskarna? Hur är det med hastigheten?

Är den likadan eller borde jag skippa den och köpa Corsiar/Intel/OCZ istället?

Sandisk skulle jag hålla mig borta från, samma med OCZ. (pga. prestandan/stabiliteten i tidigare SSD).
Corsair (har och rullar på bra), Intel (grymt stabil enligt "alla") och Samsung (Stabil och välfungerande) skulle jag rekommendera.

Vill du ha stabil skulle jag nog köra på en Intel disk.

Visa signatur

NZXT Phantom 410 (Vit) | i5 3570k@4.2GHz | Asus P8Z77-V LE | Corsair Vengeance LP 1600MHz 16GB | Gigabyte GTX 670 Windforce OC @1GHz | Seagate 600 480GB | Corsair HX750 | Cooler Master 212 Evo

Permalänk

Har den och den är grymt bra. Hade lite problem med stabilitet i början, men efter en firmware-uppdatering så är allt lugnt.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Skrivet av Cheesier:

Sandisk skulle jag hålla mig borta från, samma med OCZ. (pga. prestandan/stabiliteten i tidigare SSD).
Corsair (har och rullar på bra), Intel (grymt stabil enligt "alla") och Samsung (Stabil och välfungerande) skulle jag rekommendera.

Vill du ha stabil skulle jag nog köra på en Intel disk.

Gissar på att du inte haft en, då min varit stabil som berget sedan dag två.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Har haft en del problem med min så skulle nog hålla mig borta från dem nu. Läser man på lite forum är det fler som haft samma problem som mig.

Visa signatur

/dev/null

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotcpu6:

För de pengarna hade jag valt en Intel 330 180GB istället. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1196156

Den har jag också varit sugen på. Så får se om jag tar den