Hur lång tid tar överföringar? (RMAH Transaction processing)

Permalänk
Medlem

Hur lång tid tar överföringar? (RMAH Transaction processing)

Hittade en grej på RMAH med 46 minuter kvar, så jag tänkte att jag slår till och sätter in 20€ på battle.net, men det var inte så lätt, tog ett par dagar innan pengarna var inne.

Sumpade mitt item såklart, så jag tänkte att det bästa var väl att köpa de där stenarna som mina vapen saknade. Köpte två radiant stars, men blir ett utropstecken i rött som säger "currently under review" typ.

Hur lång tid kan det ta, ett par dagar igen?

Är det så här jobbigt med alla köp, eller bara första köpet?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Skrivet av Fredag:

Hittade en grej på RMAH med 46 minuter kvar, så jag tänkte att jag slår till och sätter in 20€ på battle.net, men det var inte så lätt, tog ett par dagar innan pengarna var inne.

Sumpade mitt item såklart, så jag tänkte att det bästa var väl att köpa de där stenarna som mina vapen saknade. Köpte två radiant stars, men blir ett utropstecken i rött som säger "currently under review" typ.

Hur lång tid kan det ta, ett par dagar igen?

Är det så här jobbigt med alla köp, eller bara första köpet?

har aldrig köpt utan bara sålt, brukar ta runt 1-2 dagar att få cashen på paypal.

Permalänk
Medlem

Ja d tar ett bra tag faktiskt, verkar som d e olika vilket värde i euro du behöver köpa för för att bli en review... Men d brukar ta ngra timmar...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem

Slipper man det här när man köper guld privat?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Skrivet av Fredag:

Slipper man det här när man köper guld privat?

Beror på hur du betalar, men när jag sålt guld privat har det gått snabbt, leverans av guldet direkt när pengarna är på paypal, tar väll 5 min totalt.

Permalänk
Medlem

Första felet du gjorde var att köpa Battle.net cash istället för att köpa direkt på AH med Paypal eller kreditkort, det kan ta ett par timmar eller upp till 2 dagar innan du får det du köpt men du behöver iaf inte vänta på att dina pengar ska komma in på Battle.net först.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Ja om du betalar med kort så budar du direkt. Däremot tar det väl ett antal timmar innan transaktionen genomförs.

Permalänk
Medlem

Tack för svar.

Det tog ett par timmar bara, så dat var ju inte så farligt. Nu ska det gå lättare att göra lite affärer.

Har hittat en legendary redan, så jag verkar ha fått den hemliga bonusen man får när man använder RMAH.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter