Delas posten ut på måndag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire-Ham:

Jag är förövrigt väldigt irriterad på att jag inte får mitt brev imorgon, som kanske syns, ja.

Lider med dig, väntar på ett chassi från Komplett.. Har fått alla grejjer utom chassit så de ligger här utan att jag kan göra något..

RAGE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Att Julafton inte är röd måste komma från USA. Där firar man ju inte jul på Julafton utan på juldagen vilket egentligen är det korrekta eftersom Jesus sägs ha fötts då. varför vi i Sverige firar på Julafton fattar jag inte då det inte finns något speciellt med den dagen eller?

Så du tror Jul existera tack vare Jesus födelse? Pff...

http://tantrikblog.wordpress.com/2008/12/25/god-jul-%E2%80%93...

yuleblot, midvinterståndet och skit. Det firades under asatron min vän. Kristendomen hittade på att Jesus föddes under jul för att det passade med redan existerande traditioner.

Därför ska svenska kyrkan försvinna och kyrkor bli museum. från en tid då man inte kunde förklara allt genom forskning och rationellt tänkande.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire-Ham:

Dra inga egna förhastade slutsatser, som att mitt svar skulle vara bundet till ica's öppettider är ren idioti av din del.

Att posten räknar det som ledig dag är deras påfund.

Vet du ens vad helgafton betyder eller vad det är? För dig är det synonymt med ledighet, det är fel. Det har ingenting med dagen i sig självt att göra övh, utan i antika dagar inledde man helgdagen klockan sex på kvällen av en anledning du kan googla dig till. Ordet finns kvar, det är allt.

Nu har du lärt dig något nytt.

Nu är du bara dryg.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SUMITOMO:

Nu är du bara dryg.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, du var dryg med ditt påstående, och även nu.

Godnatt på dig!

Visa signatur

Jag är en vampyr, jag suger och spyr, låt mig komma in, jag vill bli din

Permalänk
Medlem

Och i slutändan kan man bara konstatera, om du behöver ditt paket före ett visst datum, se för helsike till att beställa det så du har någon/några dagars marginal, svårare än så är det faktiskt inte.

Såvitt jag kan minnas så har posten aldrig delats ut på nyår, jag kan ju ha fel, men det brukar jag inte

Visa signatur

"Gräset är alltid vitare på vintern"

Permalänk
Medlem

men tidningen kom ju idag? varför ska då inte posten delas ut.. jäkla skitland..

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Så du tror Jul existera tack vare Jesus födelse? Pff...

http://tantrikblog.wordpress.com/2008/12/25/god-jul-%E2%80%93...

yuleblot, midvinterståndet och skit. Det firades under asatron min vän. Kristendomen hittade på att Jesus föddes under jul för att det passade med redan existerande traditioner.

Därför ska svenska kyrkan försvinna och kyrkor bli museum. från en tid då man inte kunde förklara allt genom forskning och rationellt tänkande.

Det må vara så, men olika folkslag firar av olika anledningar. Sverige anses vara ett kristet land även om det idag kanske inte finns så många troende. Vi firar Jul enligt kristendomen och på grund av jesus.

Jag är själv inte troende och skiter egentligen varför vi firar, men ska man fira på grund av jesus så ska det vara på juldagen om man ska vara korrekt.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Det må vara så, men olika folkslag firar av olika anledningar. Sverige anses vara ett kristet land även om det idag kanske inte finns så många troende. Vi firar Jul enligt kristendomen och på grund av jesus.

Jag är själv inte troende och skiter egentligen varför vi firar, men ska man fira på grund av jesus så ska det vara på juldagen om man ska vara korrekt.

Och det är p.g.a. sv sådan här mentalitet KD och SD kan härja fritt. Svenska Kyrkan blir man påtvingad och måste GÅ UR för att slippa betala skatt till asen.

Ska vi snacka om tradition så ska vi göra det ordentligt och titta tillbaka på hur det egentligen var och tar man sig de 5 min extra så blir man antagligen fundersam över varför vi i Sverige som land ses som Kristet då vi från början hade Asatron, idag är vi väldigt sekulärt och hyfsat utbildat land.

Tyvärr ska vi vara så satans PK att religionsfrihet idag betyder att religionerna kan härja fritt och de har glöm att det även betyder frihet från religion.

Så den anlednign vi firar jul idag är påhittad för att kristendomen skulle kunna ens ha möjlighet att sprida sitt gift.. jag menar budskap.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Har väntat på min nya skärm till datorn sen lördag. Hoppas jag får min skärm på Torsdag/Fredag!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Skrivet av Bejje:

Det må vara så, men olika folkslag firar av olika anledningar. Sverige anses vara ett kristet land även om det idag kanske inte finns så många troende. Vi firar Jul enligt kristendomen och på grund av jesus.

Jag är själv inte troende och skiter egentligen varför vi firar, men ska man fira på grund av jesus så ska det vara på juldagen om man ska vara korrekt.

Fast vårt firande av Julen har absolut inget att göra med jesus. Han föddes inte ens i december. Julen överlag har inget med religion att göra, det är därför jultomten delar ut presenter, och inte jesus/gud. Det är helt enkelt en gammal högtid som man försökte kidnappa och göra det till en religiös en.

Förhoppningsvis har de inte lyckats

Visa signatur

7900 xt -:- 5800x3D -:- 32gb 3800 cl 14 -:- 2x480+360

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

men tidningen kom ju idag? varför ska då inte posten delas ut.. jäkla skitland..

Kommer tidningen på lördagar? Har posten någonsin delats ut en lördag?

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Tyvärr ska vi vara så satans PK att religionsfrihet idag betyder att religionerna kan härja fritt och de har glöm att det även betyder frihet från religion.

Själv skulle jag nog säga att om man ser över ett år, så blir jag nog mer påtvingad att lyssna, läsa och lära om utvecklingsläran, än om religion.
Om jag skulle säga mellan tumme och pekfinger, så 20% religion och 80% apor.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Kommer tidningen på lördagar? Har posten någonsin delats ut en lördag?

Jodå den 22:e december

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Jodå den 22:e december

Okej...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Och det är p.g.a. sv sådan här mentalitet KD och SD kan härja fritt. Svenska Kyrkan blir man påtvingad och måste GÅ UR för att slippa betala skatt till asen.

Ska vi snacka om tradition så ska vi göra det ordentligt och titta tillbaka på hur det egentligen var och tar man sig de 5 min extra så blir man antagligen fundersam över varför vi i Sverige som land ses som Kristet då vi från början hade Asatron, idag är vi väldigt sekulärt och hyfsat utbildat land.

Tyvärr ska vi vara så satans PK att religionsfrihet idag betyder att religionerna kan härja fritt och de har glöm att det även betyder frihet från religion.

Så den anlednign vi firar jul idag är påhittad för att kristendomen skulle kunna ens ha möjlighet att sprida sitt gift.. jag menar budskap.

Förstår inte hur man kan tycka som du, men du har rätt till att tycka som du vill!

Permalänk
Skrivet av Fire-Ham:

Nyårsafton är INTE lördag på något sätt eller vis. Postens egna idéer isf.

Eller inte:

Skrivet av http://sv.wikipedia.org/wiki/Helgdag:

Tre helgdagsaftnar är sedan 2009, Lag (2009:1439), jämställda med söndagar, nämligen midsommarafton, julafton och nyårsafton.

, men redan innan dess var dagen före helgdag oftast reducerad eller ledig så brevbärarna arbetade inte.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Helgdag
http://sv.wikipedia.org/wiki/Helgafton

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Och det är p.g.a. sv sådan här mentalitet KD och SD kan härja fritt. Svenska Kyrkan blir man påtvingad och måste GÅ UR för att slippa betala skatt till asen.

Ska vi snacka om tradition så ska vi göra det ordentligt och titta tillbaka på hur det egentligen var och tar man sig de 5 min extra så blir man antagligen fundersam över varför vi i Sverige som land ses som Kristet då vi från början hade Asatron, idag är vi väldigt sekulärt och hyfsat utbildat land.

Tyvärr ska vi vara så satans PK att religionsfrihet idag betyder att religionerna kan härja fritt och de har glöm att det även betyder frihet från religion.

Så den anlednign vi firar jul idag är påhittad för att kristendomen skulle kunna ens ha möjlighet att sprida sitt gift.. jag menar budskap.

Alla partier har sin rätt att föra fram sitt budskap, även KD och SD. Intressant är dock hur media försöker få det till att folk som står bakom SD är idioter, rasister, kackerlackor, avskum m.m. när det idag är runt 10% av befolkningen som tänker rösta SD enligt många undersökningar. Folk inom SD har visserligen gjort en del dumma saker, men det har folk i andra partier också, som Mona Sahlin, Gustav Fridolin och många många andra.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Personligen blir jag mer upprörd av att Posten insisterar på obeställd "hemleverans" som gör att mina försändelser från utlandet dröjer minst en dag längre än de borde. Mitt senaste paket skulle jag haft idag, men blir tvingad att vänta till imorgon. (Det är ännu roligare på fredagar när paketet först studsar och sedan står hos Posten över helgen när man vill leka.)

Det verkar bara vara när det rör sig om tullavgifter som mina paket går direkt till utlämningsstället, som de ska göra.

Vad gäller aftnar och lördagar ser jag inget modernt hinder mot att flytta på paket mellan distributionscentraler och utlämningsställen åtminstone på deltid.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.