Mikrofon som sugs fast på hörlurar?

Permalänk
Medlem

Mikrofon som sugs fast på hörlurar?

Tänkte göra om mina hörlurar till ett headset.
Då kom jag på att det finns någon mikrofon som sitter fast med en sugpropp på hörlurarna så att det blir som ett helt vanligt headset.
Någon som vet vad dessa heter?
Ja, jag har googlat, hittade inte det jag sökte efter.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Modmic men dom limmas fast och hålls på plats av en magnet.

Permalänk
Sötast

Mja, inte limmas, utan häftas fast med en sorts tejp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Mja, inte limmas, utan häftas fast med en sorts tejp

Och vad är det för material på tejpen som fäster mot föremålet ifråga? Ett lim...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

Och vad är det för material på tejpen som fäster mot föremålet ifråga? Ett lim...

Säg tejp då ist? Känner att lim och tejp är heeelt olika imo.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk

"Lim" låter så permanent, det gör inte "tejp". Materialet som ModMic fäster med på hörlurarna är INTE permanent, det går att ta bort utan några som helst problem.

Permalänk
Sötast
Skrivet av Puttefnasket:

Och vad är det för material på tejpen som fäster mot föremålet ifråga? Ett lim...

Faktiskt inte

Lim har en förmåga av att vara flytande vid applicering och sedan torka/härda mot ytan det appliceras på, finns även i form av tvåkomponents lim.

Tejp och liknande härdar dock ej utan är en klibbig yta som helt enkelt klibbar mot ytan och är enklare att ta bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Faktiskt inte

Lim har en förmåga av att vara flytande vid applicering och sedan torka/härda mot ytan det appliceras på, finns även i form av tvåkomponents lim.

Tejp och liknande härdar dock ej utan är en klibbig yta som helt enkelt klibbar mot ytan och är enklare att ta bort.

Är du verkligen hundra eller fabulerar du bara, själva materialet som fungerar som färstmedel på en tejp eller ett lim kan vara detsamma, det är bara applikationen som skiljer dom åt, det finns faktiskt tejper som har tvåkomponets lim, en komponent som sitter i själva tejpen och den andra komponenten som penslas på ytan där tejpen skall fästas. Vidare så finns det vulktejp där själva tejpen vulkas i rumstemperatur och formar en homogen massa och den kan inte tas bort lätt alls.

Permalänk
Medlem

skiter i vilket, tack för namnet bara
vet ni om det finns några andra alternativ med liknande konstruktion? tycker det var lite dyrt med 40$ (med frakt)...

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

skiter i vilket, tack för namnet bara
vet ni om det finns några andra alternativ med liknande konstruktion? tycker det var lite dyrt med 40$ (med frakt)...

Nej inte med liknande konstruktion, det billigaste jag har hittat är denna mikrofon från Zalman som kläms fast på sladden till lurarna:

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/25539-zalman_mikrofon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

Nej inte med liknande konstruktion, det billigaste jag har hittat är denna mikrofon från Zalman som kläms fast på sladden till lurarna:

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/25539-zalman_mikrofon

hur är ljudet på den då?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

hur är ljudet på den då?

Har ingen aning men det skall jag ta reda på imorgon

Permalänk
Medlem

Beställde nyss en ModMic, blev 270kr totalt inkl frakt. Hoppas det är fina grejer

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Entusiast
Skrivet av ronz:

Beställde nyss en ModMic, blev 270kr totalt inkl frakt. Hoppas det är fina grejer

Hur ser det ut med leveranserna nu? De har ju haft massa problem med underleverantörer ett tag. Är själv väldigt sugen på att köpa mig en.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

hur är ljudet på den då?

Det låter ungefär såhär, spelade in det med just den micen för att ha ett sampel när folk undrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Hur ser det ut med leveranserna nu? De har ju haft massa problem med underleverantörer ett tag. Är själv väldigt sugen på att köpa mig en.

Inte en aning, jag beställde bara

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Intressant mikrofon den där modmic, själv kommer jag nog vänta tills versionen med mute-knapp släpps innan jag beställer ett exemplar.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1sp:

Det låter ungefär såhär, spelade in det med just den micen för att ha ett sampel när folk undrar.

Skitbra ljud helt klart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

Skitbra ljud helt klart!

Jao med tanke på att den kostar 50 kronor så kan man nog inte klaga Duger gott och väl till Skype och Ventrilo etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1sp:

Jao med tanke på att den kostar 50 kronor så kan man nog inte klaga Duger gott och väl till Skype och Ventrilo etc.

Är du riktigt hundra på att du vet vad jag kommenterar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

Är du riktigt hundra på att du vet vad jag kommenterar?

va?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Går att fixa genom att använda 2 supermagneter, en som limmas fast på varje del. Kan skicka 2st som jag tror kan fungera mot frakt.
Dessa magneter är grymt starka. Tror dom är 6mm i diameter och 1mm hög.
Skriv adress i pm om nån vill testa.

Fimns att köpa på dx.com, 20st för 20kr inkl. Frakt tror jag

Visa signatur

As usual, citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av daikai1:

Går att fixa genom att använda 2 supermagneter, en som limmas fast på varje del. Kan skicka 2st som jag tror kan fungera mot frakt.
Dessa magneter är grymt starka. Tror dom är 6mm i diameter och 1mm hög.
Skriv adress i pm om nån vill testa.

Fimns att köpa på dx.com, 20st för 20kr inkl. Frakt tror jag

problemet är att jag verkligen inte vill ha magneter på min hörlurar. det kommer att skada dom i längden.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |