Helgsnack: Julklappstips för SweClockers-medlemmar!

Permalänk
Medlem

Jag tror det är rätt lungt på affärerna på julafton. Nästan alla är bara där hemma på julafton eller hos släkt eller vänner.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Beställt en Canon EOS 1D C hus till mig själv i julklapp men företaget får betala

Permalänk

Väntar och hoppas på många roliga klaååar så god jul på er alla

annars blir det att kompliter till sig sjäpå mellan dags rean

Permalänk
Medlem

För mig blev det:
SSD till farsgubben som trodde att han måste ha ny dator, får se om den hjälper
Värmefilt till Mor, hon är ju så frusen.
Ett giftpack med 4 starksåser från Blair till bror och en Yogamatta till tjejjen
Själv köpte jag en parfym, tror min egen present var dyrast (a)

Hade köpt ett nytt grafikkort om börsen tillåtit det och om jag inte satt köpstopp på datagrejjer "sålänge de jag har funkar", kan ändå spela allt jag vill med hyfsad fps och tänkte vänta på nästa generations Gpu:er, man får göra som med windows, köpa varannan ;P

Permalänk

tkr denna fredags diskussionen kunde kommit förra veckan då det nu är olidligt att gå ut och köpa något och att beställa något på internet så kmr inte varan komma fram så.........

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Inte för att vara sådan, men Define mini är extremt stort för mATX:)

Ja, det är helt riktigt!
Men jag jämför med förr hemma hos mig, när jag hade 4 fullstora ATX skräpande (1 arbets/spel-PC, 1 filserver, och 2 testdatorer/övriga servrar).

Nu har jag jobbar ner mig till 1 standard ATX för filservern, som också huserar övriga servrar virtualiserat, och Define Mini för min vardagsburk då som ändå är något mindre än de flesta vanliga lådor, framförallt på höjden.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av xapa112:

Hoppas det går bra! Byggde själv min första dator för ett par dagar sen
Vill du spela nåt efter jul? Hur gammal är du?

Skickades från m.sweclockers.com

Tack! Hoppas jag med är 16,5 år om man ska vara exakt (sommar-barn), och ja, klart jag vill spela Har bara battlefield bad company 2 hemma, hehe, min laptop klarade inte av det, så det har legat och dammat i snart två år Men tänkte ta och skaffa FC3! Fick också med AC3 och BL2 med grafikkortet

Skrivet av Jesper943:

Schysst Farsa, hade varit galen taggad på jul om jag var du! Kmr nog gå bra att bygga ihop den, ha bara tålamod om de nu är första gången!

Jaa, är grymt taggad, och han är fan bästa pappan man kan ha! Men får ta det lugnt Ska få hjälp av en kompis som heller aldrig har byggt, vet däremot inte om två idioter är bättre än en (Fast farsan betalade bara 5 k av datorn, men fixade att ta bort momsen genom sitt företag
Tack, kommer nog funka bra

Visa signatur

Samsung 250 gb ssd, 2x Msi gtx 660, i5 3570K, FD Arc

JVC JA-s31, Mirsch OM 3-28, Micro seiki mb-15

iPhone 5, iPad air

Beats solo HD red, Supra Nitro black

Permalänk
Medlem
Skrivet av joshoa:

Oh yeah boss på lanet i år igen!

tror dock int det hinner komma innan lanet börjar, paketet är nånstans i finland just nu :/ men kanske mitt i så kommer det hit! som mitt (ditt) 6950 för två år sen

Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Permalänk

Hör blir det inte mer paket åt mig, redan satt ihop en bra mini-itx för några månader sen, sen köpte jag en lagringshårddisk denna månad oxå. Annars så brukar jag inte inhandla så mycket paket.

Visa signatur

BitFenix Prodigy, Intel i5 3570K, ASRock Z77E-ITX, Cooler Master Silent Pro M2 620W, Evga Gtx 670 ftw, 2x120gb SSD, 1X500gb HDD, 1tb Seagate Barracuda, 16Gb RAM Corsair Vengenz

Permalänk

Inte ett skit i datorväg, men knatten får en massa spel till XBOX360, surfplatta och en atv.
7år och kör bättre än kärringarna på vägarna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av frelleX:

Thank god for Xbox and PS3!!

Att PS3 och 360 tillverkades...bevisar att det finns ingen gud

Jävla skit grejer...

Håller bak utvecklingen 10år gör dom...

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Medlem

PS Vita med Little Big Planet och Uncharted. Till mig och sonen!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ak-47:

Att PS3 och 360 tillverkades...bevisar att det finns ingen gud

Jävla skit grejer...

Håller bak utvecklingen 10år gör dom...

Njae... Om inte PC spelen satte trenden skulle inte skitspel som cod dominera konsol-marknaden. Crossover spelen som måste släppas till alla plattformar tar död på vad som annars skulle kunna bli bra konsolunika titlar. Hur många bra fighting, snowboard och rpgs finns till pc t.ex. Efter PS2 tiden tog en era av bra spel slut. Skräpspelen som fanns till PC skulle av någon anledning börja släppas till konsol. Det är där de stora utgivarna satsar pengar istället för på mer vågade ideer. Det är de här crossover tänket som tagit död på lyckade spelprojekt.
Inget fps spel har överträffat quake 3 till pc, och inget rpg har överträffat final fantasy 7 till PSX. Och det var över 15 år sedan?!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Polarn får en 3D-printad modellraket (animerad av mig) som förhoppningsvis får sin jungfrufärd senare i vinter… ;D

Visa signatur

EpiComputadora:
ASUS P8Z77-V --- Intel Core i7 3770k @ 4,2 GHz --- Evga Geforce GTX 680 SC --- Corsair Vengeance LP 4x4GB 1600MHz OCZ Agility 3 90GB OS SSD --- Seagate Barracuda 1TB 7200RPM --- NZXT Phantom Fulltower White --- Corsair GS 700W Antec Kuhler H2O 620 --- QPad MK-80 PRO --- Mionix Saiph 1800

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ak-47:

Att PS3 och 360 tillverkades...bevisar att det finns ingen gud

Jävla skit grejer...

Håller bak utvecklingen 10år gör dom...

MEN! De har Netflix!

Visa signatur

Genom en löjlig signatur får man inga vänner!

Permalänk
Medlem

en robotarm och metalldetektor från kjell & co åt mina brorssöner

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

schack rules, i don't...:-(

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dentoid:

tror dock int det hinner komma innan lanet börjar, paketet är nånstans i finland just nu :/ men kanske mitt i så kommer det hit! som mitt (ditt) 6950 för två år sen

<3

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Själv blev det en http://cdon.se/hemelektronik/western_digital_black_wd4001faex... , 4TB WD disk, med 25% från mässan. Sjukttttt nöjd.

God Jul på er alla och ett Gott nytt År!

Permalänk
Medlem

Inte byggt dator sen 2006 så det blev till att donera laptopen från 2010 till frugan och köpa dator i delar till mig själv. Längtar nog mer till julafton än ungarna i år!

(Sweclockers datorpaket "påkostad prestandamaskin" med vissa nergraderingar för att landa på 9 500 utan hårddisk)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har inte köpt några julklappar alls, men beror väl till största del på att vi har bestämt att inte ge några julklappar.

Däremot hade jag tänkt investera i en ny tv efter jul, inte helt fel de.

Permalänk

Köpte en iPhone till mor min, jacka till far, gymkort till lillebror, fet klocka till mig själv, och funderar fortfarande på vad man ska köpa till lillesystern

Visa signatur

Chassi: Antec 300 | CPU: AMD Phenom II 940 3.7Ghz | Kylning: OCZ Vendetta 2 | Minnen: A-Data 8192MB PC8500 | Moderkort: Gigabyte MA-790GP-DS4H | Grafikkort: MSI GTX 580 | Nätaggregat: Antec NEO 620W

Permalänk
Medlem
Skrivet av GrezZeR:

Har inte köpt några julklappar alls, men beror väl till största del på att vi har bestämt att inte ge några julklappar.

Däremot hade jag tänkt investera i en ny tv efter jul, inte helt fel de.

Julmaten är höjdpunkten, hoppas ni inte skippade det också

Permalänk
Medlem

En Nexus 7 till mig själv och kärringen i huset! Lite spel till mig själv på steam rean som är just nu och till min bror blev de en Blåtands mottagare för ljud så han får musik i sin hifianläggning där hemma ifrån mobilen. Till morsan blev de lite DVDs och i övrigt en del blurays och sånt till de som blev över

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem

ZTE Blade III till mamma och 1 års Spotify Premium till pappa, säljs i samma paket men delar upp dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Nu när man läser alla dessa inlägg känner mig sig lite dålig :S , morsan köper nämligen presenter åt farsan och skriver på mitt namn på vissa, och tvärtom med farsan

>>
<<

kan jag skylla på att jag är 15 ? :S

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Oj, jag trodde jag var den enda som fortfarande hade en wildfire. Jag funderar också på att byta till Win8.

Permalänk

Blir en Nexus 7 till mig själv. Har ingen aning vad för annat jag får.

Visa signatur

Jag äger ett Oculus Rift DK2!
Dator:
i7-4790K@4.7GHz med Noctua NH-U14S | ASUS Z97-A | ASUS R9 290X | Samsung 840 Pro 128gb | Western Digital Red 3TB | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem

har inte införskaffat mig något själv alls denna julen, funderar fortf. på lumia 920 en bra NAS eller vänta tills Nokia släpper sina W8RT plattor...
den som överlever apocalypsen får se... - vänta nu, den var för ett par dagar sen (?) jag tar en av varje...

Permalänk
Medlem

Har köpt lite billiga spel nu under steams julrea. Hitman Absolution t.ex. Har inte direkt önskat mig något.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem

Ett till 7870

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"