Sista icke-bloatade versionen av uTorrent?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ejaay:

Varför inte bara använda vuze?

För att Vuze använder java som framework, och som alla vet finns det alldeles för många
säkerhetshål och 0-days i Java som skulle berättiga användandet av det.
(På mina datorer är Java ej installerat och så kommer det att förbli.)

Permalänk

[QUOTE="Felix;13013407"]Jag hade reklam ett tag tror jag, men den är borta nu.
Version 1.8.0 (28575)

Slutsatsen är helt klart att byta till OS X.

Hur ska man då kunna köra vissa program? Till exempel musikprogram som stöder VST?
Hur är det med de flesta spel? Det är ju ungefär som Linux. Ett skitbra OS men det
kan inte köra alla programmen som finns till Windows.

Permalänk
Medlem

Man måste inte köra med microtorrent. Det finns flera alternativ som deluge, vuze, transmission, qbittorrent, rtorrent mm...

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk

Deluge verkar vara den som fungerar bäst. Skrotade uTorrent för att de senaste versionerna bara ger några få kbyte/sekund (med temporära toppar)
Dessutom är den opensource. Känns dumt att hämta ner något som är opensource och berömt för att vara det, med en nedladdare som är closed source.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yooriitzz:

Ok, Så alla ska börja använda mac för att bli av med reklamen i utorrent? Använd bara en annan torrent-klient då!

[QUOTE="$mftHacking;13024963"]

Skrivet av Felix:

Hur ska man då kunna köra vissa program? Till exempel musikprogram som stöder VST?
Hur är det med de flesta spel? Det är ju ungefär som Linux. Ett skitbra OS men det
kan inte köra alla programmen som finns till Windows.

Vadå, jag förstår inte problemet. Det är väl bara att köpa en mac? Eller?

Eller så var jag sarkastisk. För det är kul att retas med folk på Sweclockers för alla hatar Apple.
Slå på sarksasmsensorn nästa gång och läs kanske hela inlägget? Jag svarar ju på frågan
Puss <3

Dold text
Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem

Reklam och bloat i uTorrent? Min klient ser ut så här: http://i.imgur.com/XEqIT.jpg

Jag kan knappt minnas att jag ändrat på standardinställningar..

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av toxicstone:

Ok så Tomten tänkte vara snäll idag och ge er alla en tidig Julklapp, själv stört mig på det men varit för lat för att fixa det tills nu.
Gick in och tittade och fann lösningen på Utorrent.

Gå in på Alternativ - Egenskaper - Avancerat - Använd sök funktionen till höger om fönstert eller leta manuellt efter dessa:

offers.left_rail_offer_enabled, offers.sponsored_torrent_offer_enabled, gui.show_notorrents_node, offers.content_offer_autoexec, gui.show_plus_upsell

Har Engelska versionen så översättningen kan vara felaktig.

God Jul och ett sketet nytt år.

Kört med 2.1 ett tag med detta råd var bättre, för att slippa reklamen, då upphastigheten förbättrades enormt med senaste klienten.

Ett tips till för att slippa bloat. Installera 2.1 först och sedan uppdatera så behäver man bara säga nej en gång till oönskade program.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Måste du köra just uTorrent? qBittorrent har inget sånt skräp som reklam eller nån bugg som jag känner till. Har funkat perfekt för mig

Edit:
Såg just att nån har väckt en väldigt gammal tråd till liv Shame on you stormense

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Rekommenderar Deluge istället.

Visa signatur

Kontor: Intel Core i3-12100F | ASUS B660-I STRIX | Intel Arc A750 Founders Edition | 16 GB Kingston Fury Beast DDR5 5200Mhz CL40 | Corsair SF750 Platinum 750W | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan: AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | ASUS Geforce GTX 1080 Ti STRIX | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum 750W | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart: Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS: AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Medlem

Jävlar vilken gammal tråd ni har väckt grabbar, jag kan rekommendera Transmission QT.

http://sourceforge.net/projects/trqtw/

Har använt i ett år nu utan problem.

Permalänk
Avstängd

Gammal tråd men ville tacka för tipset som gör utorrent användbart.
qBittorrent är fantastisk men ger mig IO-fel
Deluge flyttar inte filerna när de är färdiga, bara kopierar dem (från datorn till min Nas)
Transmission körde jag på min Nas men varken i den eller Download Station kan man sätta labels.

Tipset från "toxicstone" igen:
Egenskaper - Avancerat - Använd sök funktionen till höger om fönstert eller leta manuellt efter dessa för att ändra:
offers.left_rail_offer_enabled
offers.sponsored_torrent_offer_enabled
gui.show_notorrents_node
offers.content_offer_autoexec
gui.show_plus_upsell

Och så installera 2.1 först köra den och sedan uppdatera för att slippa en del skräp.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Gammal tråd men ville tacka för tipset som gör utorrent användbart.
qBittorrent är fantastisk men ger mig IO-fel
Deluge flyttar inte filerna när de är färdiga, bara kopierar dem (från datorn till min Nas)
Transmission körde jag på min Nas men varken i den eller Download Station kan man sätta labels.

Tipset från "toxicstone" igen:
Egenskaper - Avancerat - Använd sök funktionen till höger om fönstert eller leta manuellt efter dessa för att ändra:
offers.left_rail_offer_enabled
offers.sponsored_torrent_offer_enabled
gui.show_notorrents_node
offers.content_offer_autoexec
gui.show_plus_upsell

Och så installera 2.1 först köra den och sedan uppdatera för att slippa en del skräp.

Hm, har aldrig fått IO fel som du pratar om. Är det NAS som orsakar det felet? Jag uppdaterade nyss till qBittorrent v3.1.11, det konstiga är att "check for updates" inte hittade en ny version i programmet trots att jag hade en äldre version

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Um, kan Moderatorn som skapa tråden berätta för mig vad han använder uTorrent till?

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.