Bahnhof - problemfritt fram tills nu...

Permalänk
Medlem

Bahnhof - problemfritt fram tills nu...

Hej,

Har aldrig haft problem med bahnhof överhuvudtaget, men nu när jag tittade på mina kontoutdrag så har de dragit dubbla betalningar!? (har autogiro)
Min fråga är om det här ens är lagligt att ta mer pengar än vad som står i avtal. Hur kan det ens ske om inte någon gått in och ändrat manuellt?
Har fungerat i 3 år fram tills nu...
Kommer självklart ringa och prata med Bahnhof och banken och kolla vart felet ligger.
Några funderingar på det här och hur det fungerar rättsligt när sånt här händer. Känns lite som att de stjäl?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Det är sådant som kan hända det bästa företag.. har hänt för mig med ett par gånger med andra...

Det är bara att ringa kundtjänst och påpeka lite snällt, så fixar dem det..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk

Det kan haka upp sig i system ibland som för alla andra. Chansen är mindre på ställen med högre säkerhet men det kan bli som t.ex. en processor inte räcker till och datorn laggar till i 2 sekunder. Det krävs inte mer än så.

Men det är bara att kontakta dem så lär du få tillbaka pengarna inom 3 dagar.

Permalänk
Medlem

Om du gör såhär, istället för att anklaga Bahnhof för stöld, ring till deras kundtjänst och fråga vad det är som händer.

Det är antagligen en "glitch" i systemet.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.