Fundering på ny julklapp! FD r4

Permalänk
Medlem

Fundering på ny julklapp! FD r4

Hallå där Sweclockers, Jo det är så här att jag överväger möjligheten att önska mig ett nytt chassi i julklapp. Just nu så lutar det mot Fractal Designs r4.
Anledningen till detta är att det är tyst och så jäkla stilrent

Dock har jag några frågor om just det chassit
(Då tråden jag skapat behandlar två olika ämnen valde jag det som kändes bäst)

1. Kylning. Det är ungefär 50-50 mellan kylning och ljud. Jag vill kunna överklocka min nuvarande och även OC den ny generationen av intel som kommer.
2. Jag har en H60 med orginalfläkten. Jag funderar på en Pnp och skulle vilja ha rekommendationer på fläktar till detta. Har funderat på Corsair sp120 quiet eller high performance till CPu kylaren.
3. behöver jag byta ut några mer fläktar i chassit?
4. Placering av alla fläktar samt PnP h60.

Speccs ser ni i signaturen, är det mer frågor så bara citera så svarar jag
Önskar alla en trevlig fredagskväll

MVH N0iZE

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem

ingen som vet om de fläktarna är bra till en PnP setup H60. sen låter de mycket?

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem

Hej där

Du kan klocka lite med original fläkten. fick upp min 3770k till 4,2 Ghz från 3,5 med originalfläkten på min H60 (2013 edition dock) Men har med beställt en styck SP120 high performance fläkt, hoppas på resultat, och då kan man ju även skaffa en till om man vill köra push/pull config.

Har hört historier om att det är rätt så ljudligt med 2 stycken sp120 high performance i PnP setup, så antingen kollar du på Quite Edition, eller så kör du dem i fläktkontrollern på chassit (vilket jag antar inte är en så jätte bra idé om du ska klocka..)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpfittz:

Hej där

Du kan klocka lite med original fläkten. fick upp min 3770k till 4,2 Ghz från 3,5 med originalfläkten på min H60 (2013 edition dock) Men har med beställt en styck SP120 high performance fläkt, hoppas på resultat, och då kan man ju även skaffa en till om man vill köra push/pull config.

Har hört historier om att det är rätt så ljudligt med 2 stycken sp120 high performance i PnP setup, så antingen kollar du på Quite Edition, eller så kör du dem i fläktkontrollern på chassit (vilket jag antar inte är en så jätte bra idé om du ska klocka..)

Har klockat den med orginalfläkten till 3,4ghz( orginal i7 860 2.79ghz stock första oc ever! ) Tänkte ju köra dem i fronten på mitt nya(hoppas) r4, kanske blir 2st quiet eller 1 st high performance! tack för infon!

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av N0iZE:

Har klockat den med orginalfläkten till 3,4ghz( orginal i7 860 2.79ghz stock första oc ever! ) Tänkte ju köra dem i fronten på mitt nya(hoppas) r4, kanske blir 2st quiet eller 1 st high performance! tack för infon!

alright! Va roligt!
Tänk bara på att ta rätt fläktar nu. AF120 är till för chassit, medans SP120 är till för radiatorer, te.x på H60 radiatorn.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpfittz:

alright! Va roligt!
Tänk bara på att ta rätt fläktar nu. AF120 är till för chassit, medans SP120 är till för radiatorer, te.x på H60 radiatorn.

Shit nu blir jag osäker, Funderar nu istället på Noctua fläktar, eller scrytche :/ Vet du vilken av dem som flyttar mest luft? Hur är kylningen på din SP120?

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem

Kylningen på Sp120 high performance är väldigt bra!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur