Far Cry 3: Åsikter

Permalänk

Det går inte att spela igenom kampanjen i coop-läge. Du kan däremot spela co-op med upp till 4 spelare, men då är det unika uppdrag skapade för just co-op.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman1337:

Prickade nästan allt där

Något jag stör mig på med vapnen är att det inte finns möjlighet att ändra till patronvis eld, finns bara automat.
Sen självklart den helt sjuka FPS-dropen när man skådar ut över hav eller ytor där man ser långt.

Modifikationer skulle göra detta spel bättre

Exakt. Kan förstå om man kan få fps-drops i större områden. Det lustiga är dock att jag har fps-drops även i mindre områden och andra som är större flyter det utan problem. Varierar helt. Väntar tills nästa nvidia-patch.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gublo:
Dold text

Spelet är ju bara stängt när du startat ett uppdrag... Tryck inte på starta nästa mission om du inte vill göra det^^

Tack för tipset! Har inte tänkt alls på det

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

En kula har inte ens i närheten av samma kraft som en spark även om den inte penetrerar västen...

Du får sparka mig i magen så skjuter jag dig i magen med en 9 mm så ser vi vem som tar mest skada.

Det är orealistiskt/löjligt om kasuarer är särskilt farliga, eller en tiger överlever en handgranat och två magasin från en AK. Jag fattar inte varför du försvarar sånt.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Så spelet ser alltså ut som 360?
Naturen behöver du inte ta bilder på, då den ser så monoton och tråkig ut. (Dom har ju typ bara 2 variationer per träd dessutom)

Stör mig också på nu att man kan bli skjuten flera gånger och ta ut samma kula, hundra gånger, för man är ju trotsallt odödlig.
Och att en bruten tumme kan orsaka att man förlorar 2/3 av sitt hp...

Betydligt snyggare än Xbox 360 versionen. Betydligt, punkt slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Att kortet är lite för högt klockat behöver inte visa sig i alla spel, precis som att drivrutinsproblem inte behöver det heller, och temperatur är inte nödvändigtvis det som ger artefakter i ett klockat kort, det är värt att prova då varken jag eller någon jag känner varit med om något liknande i Far Cry 3.

Tvekar på att Ambient Occlusion skulle påverka sånt där, kika runt i lite andra inställningar, och prova att klocka ner kortet är mina tips, sist är väl att installera om spelet, för tror inte det där är något vanligt problem i Far Cry 3.

Tack för dina råd. Men kan dessa verkligen kallas artefakter? Kanske inte syns så bra på bilderna, men det är liksom 2D-väggar som dyker upp framför en, och när man går igenom en, sså dyker en till upp framför en, och ibland när man vänder sig om så är det igna där, utan de verkar dyka upp endastt åt det hållet man kikar. I alla fall till en början...

Men angående klockningen, man bryter inte garantin eller något om man börjar pilla med klockningen? Vill inte råka göra något som man inte kan ångra sedan

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Avstängd
Skrivet av leafbranch:

Betydligt snyggare än Xbox 360 versionen. Betydligt, punkt slut.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk

är det bara jag eller är spelet för lätt?, kör på svåraste och tycker att det är för lätt

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem
Skrivet av WhateverR:

Spelar du på PC? Jan du inte lägga upp savefilen i så fall?

Självklart spelar jag på PC.
Varför skulle du vilja ha den?
Hittar den inte ens, var ligger den?(Sökt i installationsmappen och i ubisoftmappen på C, visar dolda filer)

Wingman92 nej det är väldigt lätt, inte speciellt svårt att klicka en kula i pannan på motståndarna om man spelat lite FPS.

Permalänk

Inte bra optimerat alls alltså, 45-60 fps med ett GTX 670 på Very High med 2xMSAA.

Permalänk
Medlem

Stor skillnad, framförallt på ljus och skuggor.

Visa signatur

PC: | Ryzen 7 7800x3d + Noctua NH-D15 | Asus ROG Strix B650E-F | Gigabyte Aorus RTX 3080 Xtreme | G.Skill Flare X5 32 GB 6000 Mhz | Samsung 830 128 GB | Cooler Master Silent Pro M2 850 W | Fractal Design Define R6 |
Kringutrustning: | LG 27GL83A | Epos H6PRO Open | Ducky Shine 2 | Lamzu Atlantis Pro v2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billström:

Inte bra optimerat alls alltså, 45-60 fps med ett GTX 670 på Very High med 2xMSAA.

Dåligt optimerat för PC är det förmodligen, skulle gissa att dom "lagt" något på CPU så konsolerna ska klara driva med "skaplig" grafik.

Kanske skuggorna som i skyrim?

Så kanske din CPU som "flaskar" då?
Jag ligger på 60FPS så länge min i7 inte "flaskar", vid 100% CPU-användning och FPS droppar rejält ner till ~40FPS. Även extremt sällan då den ligger 100% ett längre tag så är det ospelbart lagg runt 15-25FPS i kanske 10-20s.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Konqer:

Stor skillnad, framförallt på ljus och skuggor.

Du ser ju redan i början att skillnaden är lika med noll på mellan till nära håll.
Medans PC versionen är bättre på längre håll, men ändå ser PC versionen ut som Far Cry 1 på håll.

Och sedan om man jämför Low med Ultra (Sweclockers egna bilder) så är skillnaden knappt något man skulle märka, bara om de vore sida vid sida.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Någon fler än mig som fått bilden osynkat med "Jasons" händer? Jag hugger kniven i backen när jag skinnar ett djur. Händerna flyger också i luften när man klättrar upp på något. Kanske har med FOVen att göra?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk

Jävla gåshuds-ruiner man får traska runt i alltså, och alla ww2-grejer. Så sjukt synd att dom inte har lagt ner lite tid på mer pussel och fällor bara. Det hade kunnat bli hur bra som helst. Grottor rent allmänt borde vara mer fyllda med djur eller banditer.

Av någon anledning så känner jag mig bara tvungen att plocka på mig alla skatter. Har rensat ungefär hälften av spelvärlden nu Många häftiga ställen. Vet inte riktigt hur långt jag kommit i storyn än dock. Men jag har nyss lämnat kniven till Citra. Är lite rädd för att allt bara ska ta slut när man är klar med huvudstoryn

Btw, har provat runt lite med grafikinställningarna. Intressant att jag får ~10 fps mer med preset'en för Ultra jämfört med Optimal Kör vidare på maxat DX9 istället. Känns som precis lagom balans mellan prestanda och utseende. Iaf med nuvarande drivrutinerna för AMD.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr. Bravo:

Jävla gåshuds-ruiner man får traska runt i alltså, och alla ww2-grejer. Så sjukt synd att dom inte har lagt ner lite tid på mer pussel och fällor bara. Det hade kunnat bli hur bra som helst. Grottor rent allmänt borde vara mer fyllda med djur eller banditer.

Av någon anledning så känner jag mig bara tvungen att plocka på mig alla skatter. Har rensat ungefär hälften av spelvärlden nu Många häftiga ställen. Vet inte riktigt hur långt jag kommit i storyn än dock. Men jag har nyss lämnat kniven till Citra. Är lite rädd för att allt bara ska ta slut när man är klar med huvudstoryn

Btw, har provat runt lite med grafikinställningarna. Intressant att jag får ~10 fps mer med preset'en för Ultra jämfört med Optimal Kör vidare på maxat DX9 istället. Känns som precis lagom balans mellan prestanda och utseende. Iaf med nuvarande drivrutinerna för AMD.

http://i.minus.com/iDwDM6Ko0lsGA.png

Du råkar inte ha en jämförelse mellan DX9 och 11? Alltså bild?!
Eller någon annan som har?

Vill se om det ärnågon visuell skillnad bortsett från AO och Antialiasing (som man troligen kan påtvinga ändå?)

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Du råkar inte ha en jämförelse mellan DX9 och 11? Alltså bild?!
Eller någon annan som har?

Vill se om det ärnågon visuell skillnad bortsett från AO och Antialiasing (som man troligen kan påtvinga ändå?)

Inte på samma ställen. Så drygt att behöva starta om spelet om man switchar över till dx11, så det är svårt att fånga samma plats under samma tid och väderförhållanden för att få en rättvis jämförelse. Men jag är intresserad av att ta en närmare titt på det själv också, så jag kanske fixar det imorgon.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Mr.Bravo oroa dig inte, när du är klar med huvudkampanjen får du fortsätta om du vill.

Permalänk
Medlem

Okej 68% done.
All towers, all path of the hunter, alla outposts.
Dags för wanted nästa sväng.

Förövrigt så är alligatorerna kopiöst jävla läskiga då man bara spontanhoppar i vattnet istället för att gå till närmaste bro och blir överfallen av en sån.

Permalänk
Avstängd

Frustrerande dålig spel som inte gör något bra men bajsar på sig totalt på flera punkter, tröttnade rätt fort och avinstallerade skiten.

Permalänk
Skrivet av Bananas2thebeat:

Du får sparka mig i magen så skjuter jag dig i magen med en 9 mm så ser vi vem som tar mest skada.

Det är orealistiskt/löjligt om kasuarer är särskilt farliga, eller en tiger överlever en handgranat och två magasin från en AK. Jag fattar inte varför du försvarar sånt.

Eftersom vi inte pratar om penetration, eftersom vi pratade om när man har skyddsväst så ska ju kulan då ha samma anslagsyta som min fot... Sen kan jag inte sparka alls lika hårt som fågeln kan.

Hur mkt djuren tål sa jag väl inget om här, men jag har aldrig sagt att spelet är realistiskt? Jag försvarar det eftersom jag tycker att utmaningar göra spel bättre, och föredrar att spelen ska vara roliga framför att de ska vara realistiska.

Om du använder vapen som är så dåliga mot den är det väl snarare du som behöver tänka efter... Du dödar en tiger med ett skott från ett shotgun, eller 3 pilar från bågen.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasergurka:

Om du använder vapen som är så dåliga mot den är det väl snarare du som behöver tänka efter

Citat:

7.62x39mm fullständigt ineffektivt mot tigrar

Det är just sådan här skit som jag inte tål, att göra jakt till en sån stor del av spelet bara för att fullständigt ignorera all logik och reson dödar allt nöje för mig.

Spelar det någon roll vart man sätter skotten? Inte alls, det är bara att panga på och hoppas man träffas tillräckligt många gånger för att fanskapet ska dö. Och eftersom saker och ting inte kan blöda ihjäl av skottskador så är det bara att fortsätta spruta kulor till villebrådet föller ner dött.

Beter sig skadskjutna djur annorlunda gentemot oskadade djur? LOL VAD ÄR DET FÖR DUM FRÅGA SÅ KLART INTE.

Permalänk
Skrivet av Brillmongot:

Det är just sådan här skit som jag inte tål, att göra jakt till en sån stor del av spelet bara för att fullständigt ignorera all logik och reson dödar allt nöje för mig.

Spelar det någon roll vart man sätter skotten? Inte alls, det är bara att panga på och hoppas man träffas tillräckligt många gånger för att fanskapet ska dö. Och eftersom saker och ting inte kan blöda ihjäl av skottskador så är det bara att fortsätta spruta kulor till villebrådet föller ner dött.

Beter sig skadskjutna djur annorlunda gentemot oskadade djur? LOL VAD ÄR DET FÖR DUM FRÅGA SÅ KLART INTE.

Ignorerar all logik för att visst vapen funkar bättre än andra? Visst spelar det roll var man träffar... Förstår inte hur du kan tycka det är så jobbigt när det räcker med ett skott i huvudet med shotgun. Nej man kan inte skadskjutna, det är inte euforiamotorn vi pratar om direkt...

Spelet är inte direkt speciellt inriktat på jakt utan är mer en sidoaktivitet, och har man bara ett automatvapen kan man jaga utan problem, ännu lättare är det om man har ett shotgun. Förstår inte hur folk kan ha såna problem med något som är så lätt...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pussmunnen:

Som andra sagt är menyn riktigt hemsk, känns som muspekaren laggar lite i den. Sen är det omöjligt att hålla en stadig fps på 60 om jag inte har allt på medium och MSAA avstängt(12.11 drivisar). Har FX-6100@4,4GHz + Radeon 7970 överklockat till 1150/1575. Optimala inställningar tyckte dom att allt ska va på extra högt när jag starta spelet första gången, blir dock totalt ospelbart på dom inställningarna. Som tur är det väldigt vackert spel redan på medium. Förutom det är det ett väldigt roligt spel som är svårt att slita sig från. Hoppas det blir bättre optimerat via patchar eller drivrutiner längre fram.

Ni som kör crossfire, hur funkar det för er? Borsan kör crossfire med 7970s och måste sluta spela efter ca 20 minuter. Sa att han blev att må illa när han spelade. Sa åt han att det kanske var microstuttering han led av och rekommenderade att stänga av 1 kort, han tyckte det kändes lite bättre, men var fortfarande besviken att han slängt så mycket pengar på att börja lira på pc och ändå inte kunde hålla en vettig framerate. !#"%%!&¤&"!##& lät det i skype å så slängde han på. Något man kan säga för att uppmuntra han kanske

Har exakt samma problem med 7970crossfire, det blir extrema framedrops (ingen vanlig microstuttering här inte) så jag mår också illa. Förbannat störigt. Sen har jag också en bugg som gör att jag inte kan kliva ur bilen i den mission man åker med för att attackera första outposten, så där slutade spelet för min del, iaf tills det kommer patchar...

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Eftersom vi inte pratar om penetration, eftersom vi pratade om när man har skyddsväst så ska ju kulan då ha samma anslagsyta som min fot... Sen kan jag inte sparka alls lika hårt som fågeln kan.

Jodå, du kan sparkar förmodligen mycket hårdare. Kasuaren har en vass klo, det är den som gör skada, Velociraptor-style, men då har du ju skyddsvästen. Sen pratar vi inte om energiinnehåll, utan om skada på den som träffas. Det är helt enkelt fullständigt orealistiskt att en spark från en trettio kilos fågel gör mer skada än en kula från ett modernt vapen, särskilt om du har skydd.

Citat:

Hur mkt djuren tål sa jag väl inget om här, men jag har aldrig sagt att spelet är realistiskt? Jag försvarar det eftersom jag tycker att utmaningar göra spel bättre, och föredrar att spelen ska vara roliga framför att de ska vara realistiska.

Hans kritik var att det var orealistiskt att en spark gjorde mer skada än en kula. Personligen tycker jag sånt är störande, men ännu värre är konceptet "tuffare fiende == tål fler kulor", fast de flesta fps'er gör ju likadant.

Citat:

Om du använder vapen som är så dåliga mot den är det väl snarare du som behöver tänka efter... Du dödar en tiger med ett skott från ett shotgun, eller 3 pilar från bågen.

Apropå orealistiskt så har vi just att hagelbrakare, kniv, eller pil gör mer skada än t.ex. 9 mm pistol, ja.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte alla som klagar på att det inte är realistiskt. Hur många spel finns det som är realistiska egentligen? Försök räkna upp några spel som är realistiska.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

Jag fattar inte alla som klagar på att det inte är realistiskt. Hur många spel finns det som är realistiska egentligen? Försök räkna upp några spel som är realistiska.

*suck* snart kommer folk och klagar på att Borderlands 2 är dåligt för att det är orealistiskt...

Precis som du säger finns det inte ett enda spel jag någonsin spelat som jag skulle kallat realistiskt, och det är heller inte realism jag är ute efter i spel, det är just därför jag spelar spel, som en härlig verklighetsflykt, få känna hur det hade kunnat vara i en fantasivärld.

Tyvärr verkar folks hjärnor inte kunna hantera att det inte rör sig om verkligheten om varelserna i spelet ser ut som en tiger, och då inte kan hantera att de tål fler kulor än i verkligheten, eller skadar mer.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Jag fattar inte alla som klagar på att det inte är realistiskt. Hur många spel finns det som är realistiska egentligen? Försök räkna upp några spel som är realistiska.

Fast bara för att andra spel också lider av samma problem gör ju inte detta bättre, eller hur? Tyvärr en vanlig uppfattning annars att bra är samma sak som "inte sämre än nåt annat", vilket ju såklart inte är sant. Man måste väl alltid ha rätt att önska mer, det är ju sånt som leder utveckling framåt.

Personligen tycker jag att spel gärna kunde få ha en extreme-setting, som gör vapen realistiskt farliga. Ett skott skall vara fatalt om det tar i kroppen. Tänk ArmA. Det gör ju såklart alla fiender galet svåra, men samtidigt kommer man själv också ha samma fördel. Spel där det slutar med att man springer runt i kulregn och pepprar folk med fulla magasin, allt medan man själv snabbhealar sig själv mellan varven, efter att man i princip blivit skjuten till småbitar, det tilltalar inte mig. Då tar jag hellre lite mer realism, och kanske lite färre fiender.

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Skrivet av Bananas2thebeat:

Jodå, du kan sparkar förmodligen mycket hårdare. Kasuaren har en vass klo, det är den som gör skada, Velociraptor-style, men då har du ju skyddsvästen. Sen pratar vi inte om energiinnehåll, utan om skada på den som träffas. Det är helt enkelt fullständigt orealistiskt att en spark från en trettio kilos fågel gör mer skada än en kula från ett modernt vapen, särskilt om du har skydd.

Hans kritik var att det var orealistiskt att en spark gjorde mer skada än en kula. Personligen tycker jag sånt är störande, men ännu värre är konceptet "tuffare fiende == tål fler kulor", fast de flesta fps'er gör ju likadant.

Apropå orealistiskt så har vi just att hagelbrakare, kniv, eller pil gör mer skada än t.ex. 9 mm pistol, ja.

Oavsett om man blir skadad av klon eller inte så sparkar de hårt nog att bryta ben utan några problem.

Hur skulle du annars göra en tuffare fiende tycker du? Speciellt en som då inte skjuter utan måste gå till närstrid. Gör du dem för snabba, men att deras skada fortfarande ska vara realistiskt så handlar det i stort sett om att döda dem innan de hunnit fram annars ligger du med minst ett par brutna ben, men räcker det med något skott för att få ner den så blir det ju ändå inte någon speciellt intressant strid, och skulle förmodligen bli väldigt irriterande strider.

Förstår inte varför alla ska vara så inne på realism, vad får er att tro att Far Cry 3 försökt vara realistiskt? De försökte göra ett roligt spel, vilket verkligheten inte riktigt skulle vara. Tänker man t.ex på BF3 så skulle automat shotgun vara extremt överlägset i nästan alla förhållanden förutom avstånd längre än kanske 60 meter, vapen är inte alls så balancerade som de har jobbat på i spelet.

I Far Cry 3 har de boostat skadan väldigt på pilbågen, varför? För att den inte ska vara värdelös i jämförelse med alla andra vapen. Hur kul skulle det vara att använda en pilbåge om den är mycket svårare att träffa med samtidigt som den inte gör mer skada än en pistol?

Någonting som allt för många i tråden verkar ha glömt är att spelet är till för att underhålla, inte för att vara en simulator, och det blir bara dumt att peta på spelet för såna saker, precis som om man skulle klaga på Borderlands 2 eller Team Fortress 2 för att de var för orealistiska.

Skrivet av nikwid:

Fast bara för att andra spel också lider av samma problem gör ju inte detta bättre, eller hur? Tyvärr en vanlig uppfattning annars att bra är samma sak som "inte sämre än nåt annat", vilket ju såklart inte är sant. Man måste väl alltid ha rätt att önska mer, det är ju sånt som leder utveckling framåt.

Personligen tycker jag att spel gärna kunde få ha en extreme-setting, som gör vapen realistiskt farliga. Ett skott skall vara fatalt om det tar i kroppen. Tänk ArmA. Det gör ju såklart alla fiender galet svåra, men samtidigt kommer man själv också ha samma fördel. Spel där det slutar med att man springer runt i kulregn och pepprar folk med fulla magasin, allt medan man själv snabbhealar sig själv mellan varven, efter att man i princip blivit skjuten till småbitar, det tilltalar inte mig. Då tar jag hellre lite mer realism, och kanske lite färre fiender.

Jag hoppas du inser hur totalt urkasst något sånt skulle fungera i ett spel som Far Cry 3, där man inte ens kan ducka, rulla, kika runt hörn, osv. osv. Om man ska ha det som i verkligheten så behöver man också alla fördelar man skulle ha i verkligheten, som t.ex rörligheten, vilket ännu inte finns i något spel, och vill man komma så nära så möjligt så bör man spela ett spel som är riktat till att vara just en simulator, som ARMA.

Den enda spelmekaniken som skulle funka för ett sånt läge i Far Cry 3 skulle vara stealth, vilket skulle vara det enda som skulle vara spelbart utan att dö på fläcken, förutom då att sitta med sniper 100m bort.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Stör mig väldigt mycket på att det inte finns en server browser med dedikerade servers... Brukar bli så att hosten lämnar spelet och så blir det som i CoD att den ska byta host. MEN sen sticker 8 pers till eftersom de måste vänta 10 sekunder på att de ska byta host, vilket resulterar i att matchen stängs ner p.g.a för lite spelare!

Detta har väl hänt typ 4-5 gånger bara igår...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|