Project Godus (Populus är tillbaka)

Permalänk
Medlem

Spontant ser det där spelet ut att vara sämre än original populous på alla tänkbara sätt. Ljudet, grafiken , effekterna, möjligheterna osv. Verkar bara vara ett mycket billigt sätt att försöka dra nytta av originalets popularitet.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Har någon här köpt spelet och i så fall vad tycker ni?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Motsols:

Har någon här köpt spelet och i så fall vad tycker ni?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag backade den på kickstarter och har haft tillgång till spelet sedan alpha versionen, trots det så har jag endast spelat 13 h enligt steam. Jag tycker väl ungerfär som TB. Spelet har potential för att bli ett topp spel, men det är ett evinnerligt klickande, både på de rosa bubblorna och när man skall ändra landskapet. Förhoppningsvis fixar de det problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMicke:

Jag backade den på kickstarter och har haft tillgång till spelet sedan alpha versionen, trots det så har jag endast spelat 13 h enligt steam. Jag tycker väl ungerfär som TB. Spelet har potential för att bli ett topp spel, men det är ett evinnerligt klickande, både på de rosa bubblorna och när man skall ändra landskapet. Förhoppningsvis fixar de det problemet.

Det verkar vara en stor nackdel med spelet. Jag gillar idén i spelet och implementationen förutom just allt klickande vilket antagligen gör att det inte blir ett köp.
Vad tycker du om multiplayerdelen? Provat spela mot en annan spelare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Motsols:

Det verkar vara en stor nackdel med spelet. Jag gillar idén i spelet och implementationen förutom just allt klickande vilket antagligen gör att det inte blir ett köp.
Vad tycker du om multiplayerdelen? Provat spela mot en annan spelare?

Nej, jag spelar normalt bara sp spel. Jag lär inte spela någon mp med detta spel

Permalänk
Medlem

Del 3 samt 4 av Etalyx spelande av Godus:

Peter Molyneux talar om Godus på Eurogamer Expo 2013:

Permalänk
Medlem

Intressant intervju med Peter Molyneux:

Permalänk
Medlem

Hur funkar spelet nu? Endast negativa reviews på Steam, men majoriteten av dem är äldre än en månad, och sen dess har det ju lyckats en del. Framförallt verkar det vara lockande som skapat problem för folk. Vad tycker ni som spelar det? Mycket sugen själv, 70 kr i humble store just nu. Är svag för grafiskt snygga spel likt Godus!

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein