Permalänk

Fujitsu-rea på cdon

Idag beställde jag den. Tycker att man inte får så mycket bättre ultrabook för dom här pengarna. I alla fall inte på pappret

Länk: http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_lifebook_uh572_intel_i5-...

EDIT31/12: Tycker inte denna är prisvärd för 7,9k

Permalänk
Medlem

Såg ju riktigt intressant ut, enda jag hade önskat var något högre upplösning på skärmen. Hade den haft 1440x900 hade den varit ett givet köp för mig. Men lite sugen blev jag allt..

Visa signatur

EPoX 8RDA+, XP2500+, 2x256Mb PC3200 (DualCh), Club3D 9800PRO, Seagate 7200.7 160Gb 8Mb Limited edition

Permalänk
Medlem

Review för den som behagar, notera att den som recenseras har 500gb vanlig Hd + 32gb ssd som boost:

http://www.notebookcheck.net/Review-Fujitsu-LifeBook-UH572-Ul...

Bra fynd!

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk

Jag köpte en sådan till min mamma, hon är mycket nöjd, men vadsom kan tilläggas är att tangentbordet är VÄRDELÖST och trackpaden är inte direkt fantastisk heller

Permalänk
Medlem

Hade en sådan hemma och blev inte nöjd. Tangentbordet och trackpaden var det svagaste. Köpte en Toshiba Z830 på Elgig för 4444:- i stället (var superhelgpris).

Permalänk
Medlem

bra för surf och film?

Hej
Duger denna för surf, betala räkningar och att se film på tvn via hdmi?
Det är vad min nuvarande Samsung används till som tyvärr nu sjunger på sista versen.
Fujitsun går ju att köpa för 3990 med rätt rabattkod på CDON känns vilket ju som ett bra köp .

Permalänk
Medlem
Skrivet av laslit:

Hej
Duger denna för surf, betala räkningar och att se film på tvn via hdmi?
Det är vad min nuvarande Samsung används till som tyvärr nu sjunger på sista versen.
Fujitsun går ju att köpa för 3990 med rätt rabattkod på CDON känns vilket ju som ett bra köp .

Hur får man tag på denna rabattkod?

Edit: Hittade den på cdon:s hemsida, känns riktigt prisvärt för 4000kr.

Permalänk
Skrivet av laslit:

Hej
Duger denna för surf, betala räkningar och att se film på tvn via hdmi?
Det är vad min nuvarande Samsung används till som tyvärr nu sjunger på sista versen.
Fujitsun går ju att köpa för 3990 med rätt rabattkod på CDON känns vilket ju som ett bra köp .

Ja, det borde den göra. Försök inte skriva några uppsattser eller annat längre, men för nämda ändamål, go ahead

Permalänk
Medlem

Direktlänk till erbjudandet http://cdon.se/hemelektronik/facebook_kampanjer_-_upp_till_-1...

Telecaster, kontakta CDON och hör om du kan ta del av erbjudandet du också. Det borde funka.

Permalänk
Medlem

Jag undrar hur skärmen är? Hur dålig är den? Har nu en dell vostro 3300 och skärmen är helt jävla horribel och jag orkar nog inte ha en liknande igen.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

men vad de skall hålla på då, labila cdon.
hade precis bestämt mig att beställa denna, och så fungerar inte rabattkoden länge på den datorn..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lejnoss:

men vad de skall hålla på då, labila cdon.
hade precis bestämt mig att beställa denna, och så fungerar inte rabattkoden länge på den datorn..

Där ser man, då är inte den aktuell för mig heller.

Visa signatur

EPoX 8RDA+, XP2500+, 2x256Mb PC3200 (DualCh), Club3D 9800PRO, Seagate 7200.7 160Gb 8Mb Limited edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nordis:

Där ser man, då är inte den aktuell för mig heller.

Lite konstigt, den är ju t.ex. kvar på bilden ovanför med en 1000kr rabatt-ruta brevid sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lejnoss:

Lite konstigt, den är ju t.ex. kvar på bilden ovanför med en 1000kr rabatt-ruta brevid sig.

Jag var i kontakt med CDON nyss, det enda jag fick till svar var att "det verkar inte som den datorn är med i kampanjen längre".

Visa signatur

EPoX 8RDA+, XP2500+, 2x256Mb PC3200 (DualCh), Club3D 9800PRO, Seagate 7200.7 160Gb 8Mb Limited edition

Permalänk
Skrivet av Nordis:

Jag var i kontakt med CDON nyss, det enda jag fick till svar var att "det verkar inte som den datorn är med i kampanjen längre".

Fick samma svar. Aja jag tycker fortfarande det är mycket ultrabook för pengarna på pappret. Har två 4gb 1333mhz stickor liggandes. Någon som har nån uppfattnibg om detta ger bättre batteritid än en st 4gb 1600mhz?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telecaster:

Fick samma svar. Aja jag tycker fortfarande det är mycket ultrabook för pengarna på pappret. Har två 4gb 1333mhz stickor liggandes. Någon som har nån uppfattnibg om detta ger bättre batteritid än en st 4gb 1600mhz?

Skickades från m.sweclockers.com

Batteritid? Oh no.

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Medlem

Jag har precis fått hem min UH572 och är grymt nöjd.

För er som undrar är SSDn som sitter i en Micron C400 (motsv. Crucial m4) på SATAIII vilket var en positiv överraskning. Ännu roligare var att det sitter en Sandisk i100 iSSD 32GB i datorn också. Fujitsu har inte brytt sig om att ta bort den (fungerar som cachedisk när det sitter mekanisk hårddisk i datorn) så det var bara att partitionera och formatera om den (den syns inte i utforskaren annars) så fick man 32 gig utrymme till gratis. i100:an är dessutom en ganska bra SSD med 450/160 MB/SEK.

Skärmen tycker jag är helt okej för TN, bra ljusstyrka. Styrplattan med multitouch och senaste Synaptics drivrutinen fungerar perfekt för mig i Windows 8.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helios:

Jag har precis fått hem min UH572 och är grymt nöjd.

För er som undrar är SSDn som sitter i en Micron C400 (motsv. Crucial m4) på SATAIII vilket var en positiv överraskning. Ännu roligare var att det sitter en Sandisk i100 iSSD 32GB i datorn också. Fujitsu har inte brytt sig om att ta bort den (fungerar som cachedisk när det sitter mekanisk hårddisk i datorn) så det var bara att partitionera och formatera om den (den syns inte i utforskaren annars) så fick man 32 gig utrymme till gratis. i100:an är dessutom en ganska bra SSD med 450/160 MB/SEK.

Skärmen tycker jag är helt okej för TN, bra ljusstyrka. Styrplattan med multitouch och senaste Synaptics drivrutinen fungerar perfekt för mig i Windows 8.

Hur tycker du tangentbordet är?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

EPoX 8RDA+, XP2500+, 2x256Mb PC3200 (DualCh), Club3D 9800PRO, Seagate 7200.7 160Gb 8Mb Limited edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nordis:

Hur tycker du tangentbordet är?

Skickades från m.sweclockers.com

Tangentbordet är väl av medelstandard för denna klassen skulle jag säga. Keytraveln är lite låg och knapparna är ganska små, men layouten är bra. Inte världbäst men absolut inte värdelöst, medelklass som datorn i övrigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helios:

Tangentbordet är väl av medelstandard för denna klassen skulle jag säga. Keytraveln är lite låg och knapparna är ganska små, men layouten är bra. Inte världbäst men absolut inte värdelöst, medelklass som datorn i övrigt.

Tack för ditt svar!

Visa signatur

EPoX 8RDA+, XP2500+, 2x256Mb PC3200 (DualCh), Club3D 9800PRO, Seagate 7200.7 160Gb 8Mb Limited edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helios:

Jag har precis fått hem min UH572 och är grymt nöjd.

För er som undrar är SSDn som sitter i en Micron C400 (motsv. Crucial m4) på SATAIII vilket var en positiv överraskning. Ännu roligare var att det sitter en Sandisk i100 iSSD 32GB i datorn också. Fujitsu har inte brytt sig om att ta bort den (fungerar som cachedisk när det sitter mekanisk hårddisk i datorn) så det var bara att partitionera och formatera om den (den syns inte i utforskaren annars) så fick man 32 gig utrymme till gratis. i100:an är dessutom en ganska bra SSD med 450/160 MB/SEK.

Skärmen tycker jag är helt okej för TN, bra ljusstyrka. Styrplattan med multitouch och senaste Synaptics drivrutinen fungerar perfekt för mig i Windows 8.

Trevligt! Ser framemot mitt exemplar som förhoppningsvis dyker upp imorgon. Är det mycket bloatware att rensa? Funderar på att formatera och göra en ren installation på en gång men är osäker på hur man ska gå tillväga då. Antar att man måste installera från USB. Vet inte riktigt vilka möjligheter man har på en laptop med förinstallerat OS någon som har bättre koll som vill dela med sig? Gäller ju att få tag i alla drivrutiner osv.

Permalänk

Har suttit vid mitt exemplar nu en halvtimme. Mina första intryck:
-solid och sofistikerat intryck så länge locket är stängt
-plastigt tangentbort men det duger gott och väl att skriva på
-grunda tangenter
-fläktljudet har en monoton ton. tur att inte fläkten går så ofta
-bootar faktiskt ganska fort. 20 sekunder efter att jag fått bort lite bloatware och avaktiverat vissa windowsfunktioner
-mycket "lösa" drivrutiner/tilläggsprogram som jag inte är säker på om dom behövs eller inte. Ska lägga in en ren w7pro i helgen och se vilka drivrutiner jag kan tänkas behöva efter det
-hög friktionsfaktor på paden. jag gillar det inte men det är väl en vanesak.

EDIT: Hittade även jag 32gb extra i diskhanteringen men jag kan inte formatera den därifrån. Aja det får jag lösa i helgen när allt ska ut och nytt ska in

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelk:

Trevligt! Ser framemot mitt exemplar som förhoppningsvis dyker upp imorgon. Är det mycket bloatware att rensa? Funderar på att formatera och göra en ren installation på en gång men är osäker på hur man ska gå tillväga då. Antar att man måste installera från USB. Vet inte riktigt vilka möjligheter man har på en laptop med förinstallerat OS någon som har bättre koll som vill dela med sig? Gäller ju att få tag i alla drivrutiner osv.

Förvånansvärt lite bloatware faktiskt, mesta av det var ganska nyttigt så där skall Fujitsu ha en eloge. Hade inte orkat göra en ren installation med tanke på det men lade in som sagt in Windows 8. Jag lade in via USB vilket datorn enkelt bootade ifrån när man tryckte F12 i startskärmen. Jag använde ett Fujitsuprogram (DeskUpdate) för att automatiskt dra ner alla drivrutiner till datorn vilket var riktigt smidigt, du hittar det här:
http://support.ts.fujitsu.com/DeskUpdate/Index.asp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telecaster:

Har suttit vid mitt exemplar nu en halvtimme. Mina första intryck:
-solid och sofistikerat intryck så länge locket är stängt
-plastigt tangentbort men det duger gott och väl att skriva på
-grunda tangenter
-fläktljudet har en monoton ton. tur att inte fläkten går så ofta
-bootar faktiskt ganska fort. 20 sekunder efter att jag fått bort lite bloatware och avaktiverat vissa windowsfunktioner
-mycket "lösa" drivrutiner/tilläggsprogram som jag inte är säker på om dom behövs eller inte. Ska lägga in en ren w7pro i helgen och se vilka drivrutiner jag kan tänkas behöva efter det
-hög friktionsfaktor på paden. jag gillar det inte men det är väl en vanesak.

EDIT: Hittade även jag 32gb extra i diskhanteringen men jag kan inte formatera den därifrån. Aja det får jag lösa i helgen när allt ska ut och nytt ska in

Min fläkt går mycket mindre och väldigt sällan i Windows 8, och då mest på lågfart så där blev det skillnad, vet inte om det beror på OS:et eller drivrutinerna. Touchpadens friktion minskar med användning har jag noterat, kanske är något man får slita in lite.
Min dator har följande uppstartstider i win 8 med intels rapid start aktiverad:
Sleep: 2-3 sek
Hibernate: 6-7 sek
Cold boot: 9-10 sek

Permalänk
Medlem

Ångrar att jag inte köpte den när den låg på 4000kr

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Skrivet av Helios:

Min fläkt går mycket mindre och väldigt sällan i Windows 8, och då mest på lågfart så där blev det skillnad, vet inte om det beror på OS:et eller drivrutinerna. Touchpadens friktion minskar med användning har jag noterat, kanske är något man får slita in lite.
Min dator har följande uppstartstider i win 8 med intels rapid start aktiverad:
Sleep: 2-3 sek
Hibernate: 6-7 sek
Cold boot: 9-10 sek

Jag har fortfarande massa skit på datorn och den ligger och idlar på 1,3GB ram usage. Kanske är det som gör att fläkten vill gå igång relativ ofta. Den går typ 20 sekunder var annan minut nu. Jag brukar få ner mina stationära på 500Mb efter alla drivisar vid nyinstallation. Ska jobba lite på det i helgen.

Permalänk
Medlem

Fick min idag också, tycker att den vara definitivt prisvärd, särskilt med de 1000 SEK i rabbat som fanns plus att man kan få office 2010 gratis. Dock tror jag även att den kan vara värd 4990 också. Det närmsta jag hittade med liknade komponter (SSD, i5, 4000HD, 4 GB, under 20 mm tjock, sub 2 kg) gick på runt 7000 SEK och det var en HP och Acer. Möjligtvis har de bättre tagentbord och chassi/fläkt men det tror jag inte är värt de extra pengarna.

Även jag vi göra en ren installation av min win7 eller möjligtvis uppgradera till win8 särskilt när man hör vad Helios har att säga om att fläkten går på mindre då.

Skall möjligen släng in extra 2GB minne eftersom jag har två sådana liggande och jag har fattat att det finns en plats ledig för det.

Permalänk
Medlem

Ouch, synd att de tog bort den från kampanjen, lät väldigt trevligt... blir att fundera på det ;).

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Ni som tycker fläkten låter lite mycket. Kolla i BIOS om det finns "Fan mode"-alternativ och byt där. Annars kan man slå ner den på energisparläge, då går fläkten igång lite mer sällan.

En grej till. Om ni har hibernate aktiverat så tar den upp 75% av total RAM. Om ni vill spara in några extra GB kan ni avaktivera det, bara o söka på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Highlaj:

Ångrar att jag inte köpte den när den låg på 4000kr

skrev till dem i CDON-tråden här på forumet och frågade om kampanjen och fick då följande svar:

Citat:

Hej hej

Produkterna där byts varje vecka, men just den datorn är så otroligt populär att den kommer med minst en gång till inom kort - håll ett öga på kampanjsidan!

MVH Josefin

.. så det är väl bara att hålla sig till tåls lite och hålla utkik lite så kan vi väl tipsa varandra här när det kommer upp igen!