Permalänk
Medlem

VPN i mac och windows

Jag har en liten fråga . Är det möjligt att köra en VPN tunnel som är gjord i windows i Snow Leopard operativet? Grejen är att på mitt jobb så har vi en VPN anslutning till vårat huvudkontor för att komma åt vårat kundregister samt outlook mail server. Det jag undrar är bryr sig ett fjärrskrivbord om vilket operativ du som kopplar upp dig kör? Jag vet att det finns Vmware fusion serien som gör att man pararellt kan köra windows via sin mac och vise versa. Men går det att slippa det just för fjärrskrivbords funktion så som denna ?

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Jag är inte riktigt med på vad du menar. Det finns RDP-klient för Mac ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson30:

Jag är inte riktigt med på vad du menar. Det finns RDP-klient för Mac ja

Det jag vill är att kunna köra samma vpn som jag gör i windows för att komma åt huvudkontorets server. Jag kör både Windows och OSX och undrar om OSX klarar att köra samma vpn inställningar och om den klarar att hantera fjärrskrivbordet som är i windows miljö utan att ha några tilläggs program. Programmen som jag kör på huvudkontorets server är just outlook samt Filemaker

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Don_W:

Jag har en liten fråga . Är det möjligt att köra en VPN tunnel som är gjord i windows i Snow Leopard operativet? Grejen är att på mitt jobb så har vi en VPN anslutning till vårat huvudkontor för att komma åt vårat kundregister samt outlook mail server. Det jag undrar är bryr sig ett fjärrskrivbord om vilket operativ du som kopplar upp dig kör? Jag vet att det finns Vmware fusion serien som gör att man pararellt kan köra windows via sin mac och vise versa. Men går det att slippa det just för fjärrskrivbords funktion så som denna ?

VPN klient finns inbyggt i MacOSX, du behöver ingen extra programvara. Kolla under nätverksinställningar > VPN

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

VPN klient finns inbyggt i MacOSX, du behöver ingen extra programvara. Kolla under nätverksinställningar > VPN

najs då ska jag ta och boota om nu då och testa.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 