PS4 kan bli Sonys sista konsoll

Permalänk
Medlem

PS4 kan bli Sonys sista konsoll

Om det ens blir ngn dvs. Läs och begrunda. Sony ligger riktigt risigt till.

http://www.notenoughshaders.com/2012/09/08/the-ten-year-decli...

Permalänk
Medlem

kan ju alltid hoppas.

Visa signatur

-5700x3D-7900xt-

Permalänk
Medlem

Xbox720 kan bli Microsofts sista.
(men visst, det har inte gått bra för Sony på länge nu.)

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Om det ens blir ngn dvs. Läs och begrunda. Sony ligger riktigt risigt till.

http://www.notenoughshaders.com/2012/09/08/the-ten-year-decli...

Playstation har så pass bra rykten och trogna kunder så jag tror de släpper konsolen, bara de de gör rätt den här gången delvis inte en konsol för 8000kr vid säljstart

De får helt enkelt tänka mer kostnadseffektivt, Bluray var väl en tjuven för PS3 även den avancerade processorn kanske.

Permalänk

Förhoppningsvis blir det sista konsollerna också. Så jävla trött på dåliga konsolportar och dåligt optimerade spel, låt PC träda fram tack!

Visa signatur

l Asus P8Z77-V Pro l i5 3570k l Asus Gtx 680 Dcii OC l

l Corsair Veng. 8gb l FSP Aurum 700W 80+G l Intel 330 - 120 gb l

l Nzxt Switch 810 vit l

Permalänk
Medlem

de går dåligt för att dem säljer samma konsoll SKIT länge, både Sony å Microsoft, snart har ju ALLA en konoll som vill ha en. svårt å sälja fler då om de inte kommer ut med en ny version.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Hoppas folk slutar köpa 360 och PS3 så att de kommer ut med nytt istället.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Sjukt egentligen. Jag reagerade speciellt på biten om att företaget som uppfann walkman och samtidigt ägde typ världens största skivbolag blev totalt snuvade på mp3-spelare och iTunes-biten av en uppstickare som Apple.. på grund av en osund kultur bland ingenjörer. Snacka om missad möjlighet!

Permalänk
Medlem

Släpp fram nintendo FFS

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Xbox720 kan bli Microsofts sista.
(men visst, det har inte gått bra för Sony på länge nu.)

Problemet är att MS har pengar. Det har inte Sony.

MS har medvetet prisdumpat sin konsoll för att slå ut sony från marknaden. I USA har det gått att köpa en ny 360 för 99 dollar senaste året tex.
Sony bör inte gå i närkamp med MS en generation till för då är det nog över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

de går dåligt för att dem säljer samma konsoll SKIT länge, både Sony å Microsoft, snart har ju ALLA en konoll som vill ha en. svårt å sälja fler då om de inte kommer ut med en ny version.

Det är inte bara konsollerna. De blöder pengar i alla segment utom färsäkringsdelen och till viss del spelutvecklingen.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av ozo64:

Problemet är att MS har pengar. Det har inte Sony.

MS har medvetet prisdumpat sin konsoll för att slå ut sony från marknaden. I USA har det gått att köpa en ny 360 för 99 dollar senaste året tex.
Sony bör inte gå i närkamp med MS en generation till för då är det nog över.

Att säga att Sony inte har pengar är antagligen en överdrift...

En väldigt bra artikel inom ämnet från Kotaku. Många dåliga beslut verkar ha fattats i den styrelsen.

Jag tror istället att Sony inte har råd att inte "gå i närkamp" med M$, då de skulle förlora ytterliggare en del av sin inkomst.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Gött mer bra spel till PC folket!!!!!!!!!!!!!!!!!! Men kan ju gå åt helvete med och bli mindre utveckling.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Bra artikel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Gött mer bra spel till PC folket!!!!!!!!!!!!!!!!!! Men kan ju gå åt helvete med och bli mindre utveckling.

Jo om AMD inte kan konkurrera med Nvidia så lär det nog stanna av lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Jo om AMD inte kan konkurrera med Nvidia så lär det nog stanna av lite.

heheh jo:D Men tänkte på spelutvecklingen. Den har ju inte gått framåt. För ca 8 årsen så skröt dom om att dom skulle sträva åt verkliga spel och se nu. Man hör inte ett knyst om det längre, sen så kör vissa företag med att inte släppa till PC :/

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Det blir bara en generation konsoler till. Iaf som vi ser dom idag. Nästa gång blir det fluffigt moln. Direkt inbyggt i tvn? Premurationstjänst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktator:

Det blir bara en generation konsoler till. Iaf som vi ser dom idag. Nästa gång blir det fluffigt moln. Direkt inbyggt i tvn? Premurationstjänst?

Tror jag med. Om vi antar att de lanseras nästa år och det ska dröja ytterliggare 8-10 år innan det kommer en ny generation så gissar jag på att telefoner och surfplattor tagit över konsollmarknaden.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Viktator:

Det blir bara en generation konsoler till. Iaf som vi ser dom idag. Nästa gång blir det fluffigt moln. Direkt inbyggt i tvn? Premurationstjänst?

Åhå, kan inte jag få låna din kristallkula?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktator:

Det blir bara en generation konsoler till. Iaf som vi ser dom idag. Nästa gång blir det fluffigt moln. Direkt inbyggt i tvn? Premurationstjänst?

Tveksamt. Kanske om 10 år. Har inte sett ngt än som imponerat på mig när det gäller streaming.
Inbyggt i tvn är det sista jag vill se med tanke på hur ofta konsoller går sönder.

Permalänk

Nej jag tror inte konsoler kommer dö ut eftersom folk köper dem. Sen om det skulle börja avvika väldigt i försäljningen så tror jag dom börjar se efter andra lösningar. Nej sitter ju hellre med en konsol än surfplatta när jag spelar

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Tveksamt. Kanske om 10 år. Har inte sett ngt än som imponerat på mig när det gäller streaming.
Inbyggt i tvn är det sista jag vill se med tanke på hur ofta konsoller går sönder.

PS3 går väl knappast sönder om det inte är någon måndags ex som allt annat. Den gamla Xbox 360 versionen gick dock sönder lite väl mycket, men den nyare versionen har inte det problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Problemet är att MS har pengar. Det har inte Sony.

MS har medvetet prisdumpat sin konsoll för att slå ut sony från marknaden. I USA har det gått att köpa en ny 360 för 99 dollar senaste året tex.
Sony bör inte gå i närkamp med MS en generation till för då är det nog över.

På så vis jag vet bara att när första Xboxen kom så var MS väldigt fula i sin marknadsföring. Då mutade dom spelbutiker, det första kunderna fick höra när dom kom in på en spelbutik var "har du köpt Xbox". Jag vet inte om det förekom i Sverige men när jag bytte in min Xbox mot en Gamecube så undrade dom hur jag kunde göra det. Xboxen växte väldigt mycket på marknaden efter ett antal prissänkningar. Microsoft mål var att vinna oavsett pris. Xbox byggde på att klå konkurrenterna snabbt och enkelt man tog komponenter i princip hämtade ur datorer och slängde in självklart med bättre specs än konkurrenterna. Och varken Nintendo eller Sony har så mycket pengar som MS har.

Nintendo kände sig ganska snabbt hotade och blev genast tvungen att komma på något som kunde att komma undan dyra kostnader man valde istället att vara innovativa och gå en annan väg än att skapa den bäst presterade konsol som man traditionellt gör. Resultat blev Wii.

Sony däremot kunde inte direkt släppa taget om MS och valde att utveckla en ny dyr avancerad processor med hjälp av IBM. Man tog även fram Bluray tillsammans med Toshiba och många andra. Men spelen är svårare att utveckla till PS3. Detta gör att PS3 blir som det var för Nintendo 64.

Jag vet inte om man kan säga något direkt innovativt med Xbox 360 det var en ganska traditionell konsol. Man tog hjälp av IBM också men valde en tre kärnig PowerPC processor. På grafikkorts fronten så är det inte så stor skillnad mot Xbox360 eller Sony.

Hur Xbox 360 kunde sälja så bra trots en ganska så bristande kvalité är lite av en gåta. Men dom verkar haft en extremt bra service på grejerna.

Utvecklnigen i framtiden lär bli intressant som det brukar vara. Om PS4 floppar så är det ganska självklart att det kan bli deras sista spelkonsol. Vita verkar ha problem på marknaden också. MS behöver knappast oroa sig över att floppa då dom kan prisdumpa mer än någon annan utan att ta skada av det. Och Nintendo spelar på en annan plan så dom behöver inte oroa sig speciellt mycket så länge inte MS kommer kopiera Nintendos marknad. Huruvida Nntendo ensam mot MS kommer stå sig återstår då att se.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian19:

Förhoppningsvis blir det sista konsollerna också. Så jävla trött på dåliga konsolportar och dåligt optimerade spel, låt PC träda fram tack!

Spela fightingspel, sportspel och äventyrsspel på PC. FYFAN VAD ROLIGT!!!!

/mega-ironi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Spela fightingspel, sportspel och äventyrsspel på PC. FYFAN VAD ROLIGT!!!!

/mega-ironi

Spelar ett flertal spel på min dator med en konsol kontroll, slipper man stå ut med grafik från 2005, faktiskt jävligt roligt.

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Nikkop:

Spela fightingspel, sportspel och äventyrsspel på PC. FYFAN VAD ROLIGT!!!!

/mega-ironi

Varför skulle det vara tråkigare på PC?

Du får bättre grafik, bättre flyt, lååååångt fler valmöjligheter och billigare spel, samtidigt som maskinen är tystare och lättare att själv underhålla.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Nikkop:

Spela fightingspel, sportspel och äventyrsspel på PC. FYFAN VAD ROLIGT!!!!

/mega-ironi

det finns joysticks till PC också om du inte visste det. Jo, jag låvar! Har nog haft min gamla bettan ett par år nu.

Visa signatur

l Asus P8Z77-V Pro l i5 3570k l Asus Gtx 680 Dcii OC l

l Corsair Veng. 8gb l FSP Aurum 700W 80+G l Intel 330 - 120 gb l

l Nzxt Switch 810 vit l

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Tveksamt. Kanske om 10 år. Har inte sett ngt än som imponerat på mig när det gäller streaming.
Inbyggt i tvn är det sista jag vill se med tanke på hur ofta konsoller går sönder.

Precis.. Konsollerna har en livslängd på ca tio år så då är det väl inte så "tveksamt"?

Kom ihåg att det inte var mer än drygt tio år sedan bredbandet "slog igenom"... Dvs.. När förra konsollgenerationen (PS2/Xbox) släpptes var helt vanliga analoga (56k-)modem standard...

Jag tror du tänker lite fel gällande att konsollerna går sönder.. Om det är som en funktion i tvn (hårdvaran medger detta numera) så behöver de ju inte vara mer kraschbenägna än tvns egna funktioner. Detta fenomen blir ännu tydligare då de mekaniska delarna kan elimineras genom bredbandstjänster etc..

Edit: Förtydligande gällande modemen

Permalänk
Medlem

En av de främsta anledningarna till varför man skaffar en konsol är för att man ska kunna ha kul med sina vänner i soffan, för ska man lira singleplayer så kan man lika gärna lira på datorn. Men eftersom även allt fler multiplayerspel kräver uppkoppling och att man endast kan köra en person per konsol så har ju spel/konsoltillverkarna mer eller mindre målat in sig i ett hörn. Om jag vill spela ett spel som jag måste spela själv och jag får välja mellan bra eller dålig grafik så är ju pc'n det självklara svaret!

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ozo64:

Jo om AMD inte kan konkurrera med Nvidia så lär det nog stanna av lite.

Varför då?
Vi har skitmycket att hämta ur dagens datorer, 10-20 gånger att hämta jämf med konsollerna.

Så vi behöver inte mer än Intel och Nvidia egentligen. Visst, dyrare priser, men leder det till optimerade spel så är jag nöjd iaf.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear