Intel i3 3220T och DQ77KB thin mini-ITX

Permalänk
Medlem

Intel i3 3220T och DQ77KB thin mini-ITX

Köpte nyss Intel i3 3220T och DQ77KB mini-ITX för att ha i min nya HTPC. Fick hem grejjerna i onsdags men har två kvällar i rad somnat innan jag har hunnit leka riktigt med dem.
Tanken är att jag ska få upp HTPCn på väggen eftersom vi inte har någon tv-bänk. Jag har testkört lite med en 65W HP laddare och sett att i idle drar den ungefär 12W med det man inte behöver avstängt i BIOS (extra LAN, Serial osv.). Jag har också hunnit testa Prime95 och med alla trådar maxade så låg den på ca. 36W. Problemet med HP Laddaren var att PFC värdet var helt åt helvete men det är en annan historia, ska testa med en 90W samt en nyare 65W. Jag hade en sticka 2GB RAM, en intel x25-v 40GB och ett usb tangentbord inkopplat under testet.

Aja, tanken med denna tråd är att om det är någon som har nån fråga om dessa komponenter så kan man fråga och förhoppningsvis få svar

Permalänk
Medlem

En kort fråga, räcker HD2500 som i3 3220T har för videouppspelning utan problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av peso:

En kort fråga, räcker HD2500 som i3 3220T har för videouppspelning utan problem?

Såvitt jag har testat så, ja.

Mvh
Thomas Wesén

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."