Permalänk
Medlem

Jag har spelat Simcity sen det första spelet släpptes runt 89-90 och har troget spelat alla versioner sen dess utom Simcity Societies som jag inte alls gillade och för mig så gav betan av den här stor mersmak, av det jag sett så är jag bara positiv.

Och till de som klagar på tutorialen, den var fan inte lång om man spelat Simcity förr, tog mig igenom den på under 10 minuter och för de som inte spelat förr ja de kan nog behöva hjälpen. Men ja den borde varit valfri.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Kan det inte släppas nu. Gärna med svårighetsgrader.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Skrivet av stn1337:

Någon som vet hur deras multiplayer(co-op) kommer att fungera? Tycker det verkar lite rörigt, men väldigt spännande.

Jag tolkar det som att det fungerar på samma vis som singel-player, men att man kör varsin eller varsina städer i ett område, så kan olika städer täcka olika behov.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Kul att man kan bygga Stockholms stadshus! Säkert digital deluxe eklusivt dock:/

Längtar till release. Även om jag är lite oroad över stads storleken. Cities XL har en lagom storlek.

Permalänk

Hittade en av utvecklarnas blogg. Finns en hel del godbitar där, senaste klippet gjorde mig köpsugen igen, trots den lilla kartstorleken:
http://oceanquigley.blogspot.se/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Någon som vet om man kommer kunna ta kontroll över olika fordon som i 4:an? Fanns ju hur många olika som helst när jag tänker efter (bilar, flygplan, bussar, helikoptrar, båtar, tåg m.m.). Genom att utföra olika uppdrag kunde man låsa upp större polisstationer etc.
Någon som hört något gällande detta? Känns tråkigt om mer avancerade byggnader låses upp enbart efter hur många invånare staden har, jag vill kämpa lite mer för dessa.

Permalänk
Medlem

Systemkraven som står i första inlägget stämmer de tror ni? Kommer en AMD apu med 4 kärnor i 1,7Ghz (2,4 i turbo) klara spelet? Behöver inte ha maxinställningar och laptopen har bara 1600x900 så det är ingen hög upplösning det kommer köra i.
(Inte läst hela tråden)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av id_hunter:

Någon som vet om man kommer kunna ta kontroll över olika fordon som i 4:an? Fanns ju hur många olika som helst när jag tänker efter (bilar, flygplan, bussar, helikoptrar, båtar, tåg m.m.). Genom att utföra olika uppdrag kunde man låsa upp större polisstationer etc.
Någon som hört något gällande detta? Känns tråkigt om mer avancerade byggnader låses upp enbart efter hur många invånare staden har, jag vill kämpa lite mer för dessa.

Nope, inget sådant har jag för mig att jag läste på twitter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

yes, lirat sim city ända sen amiga tiden, så detta blir ett givet köp ochalla trailers man har sett har övertygat mig om att spelet kommer bli någonting alldeles extra.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Kanske jag borde gjort i samma post ja

http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/simulation/sim... för titeln där du även kan välja cash back alternativet och
GMG25-XTYYZ-POSL1 är en voucher för 25% rabatt på förköpstitlar.
Vouchern gäller Januari ut.

Förbokade idag, hoppas det funkar. 350kr - 7$ är ju helt ok pris.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

…på off-topic.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

350kr nu

Var finns den billigast för tillfället?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

350kr nu
Var finns den billigast för tillfället?

Greenman tar $53 med vouchern. Det blir cirka 341 SEK, beroende på dagskursen i dollar.

Permalänk
Medlem

Vad händer om man köper spelet till flera olika konton, från samma IP, med samma kontokort och dessa konton senare loggar in från olika IPn? Dvs. köpa det åt andra.

Digital Deluxe kostar för tillfället 369kr inkl. moms där jag bor, och 699kr i Sverige. Detta är Origin-priser, dvs. ingen tredje part.

Permalänk
Medlem

Ser ut att bli en till beta. Finns mer info på Sim citys hemsida!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Vad händer om man köper spelet till flera olika konton, från samma IP, med samma kontokort och dessa konton senare loggar in från olika IPn? Dvs. köpa det åt andra.

Digital Deluxe kostar för tillfället 369kr inkl. moms där jag bor, och 699kr i Sverige. Detta är Origin-priser, dvs. ingen tredje part.

Tror koder måste aktiveras från "där" de köptes men att när de väl är aktiverade till ett konto kan användas vart än man är. Får man fråga vart du är?

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

Tror koder måste aktiveras från "där" de köptes men att när de väl är aktiverade till ett konto kan användas vart än man är. Får man fråga vart du är?

Står under mitt namn ;).

Jag tänkte att om jag t.ex. loggar in på mitt kompis konto här och köper Digital Deluxe åt honom. Aktiverar allt, sedan loggar han in direkt efter i Sverige.

Vad gör EA då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Står under mitt namn ;).

Jag tänkte att om jag t.ex. loggar in på mitt kompis konto här och köper Digital Deluxe åt honom. Aktiverar allt, sedan loggar han in direkt efter i Sverige.

Vad gör EA då?

https://help.ea.com/

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

ser intressant ut

Permalänk
Medlem

Tänkte mest om någon hade erfarenhet från att göra samma sak.

Från vad jag läst och sett så verkar ju inte EA's support vara några smarta tomtar.

Permalänk
Medlem

Tydligen så är det en beta nu i helgen igen, den 16/2. Jag fick en Beta kod utav Telia.

Permalänk
Medlem

Med tanke på betan som kommer till helgen. Kommer de som hade betatillgång förra omgången komma in med samma reggade nyckel. Någon som vet? Jag fick en från Telia nämligen och tänkte ge bort den till en polare som tyvärr inte kunde vara med förra gången.

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Tydligen så är det en beta nu i helgen igen, den 16/2. Jag fick en Beta kod utav Telia.

Skrivet av Johii:

Med tanke på betan som kommer till helgen. Kommer de som hade betatillgång förra omgången komma in med samma reggade nyckel. Någon som vet? Jag fick en från Telia nämligen och tänkte ge bort den till en polare som tyvärr inte kunde vara med förra gången.

Hur har ni fått betakeys från telia? Väldigt nyfiken.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Skrivet av Johii:

Med tanke på betan som kommer till helgen. Kommer de som hade betatillgång förra omgången komma in med samma reggade nyckel. Någon som vet? Jag fick en från Telia nämligen och tänkte ge bort den till en polare som tyvärr inte kunde vara med förra gången.

Ja, de som var med i den föra beta omgången kommer få spela denna omgången med.

Permalänk
Medlem

Sim City 5 (Sim City) funderar jag på om jag ska förhandsboka.

Jag minns hur mycket man körde Sim City 3000 när man var 7 år, roliga tider.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johii:

Med tanke på betan som kommer till helgen. Kommer de som hade betatillgång förra omgången komma in med samma reggade nyckel. Någon som vet? Jag fick en från Telia nämligen och tänkte ge bort den till en polare som tyvärr inte kunde vara med förra gången.

DU behöver inte registerar dej igen men du måste få en ny nyckel

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"