Grafikdrivrutinen slutade svara och har återställts. Vad är felet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mogwaii:

Kör ni med adaptive i nvidia kontroll panel så sätt allt sånt till max prestanda istället för adaptive mode. Det hjälpte mig i min förra dator som hade liknande fel.

Tack för tipset. Problemet har minskat betydligt. Men inte helt. Så någonstans här är lösningen på problemet, får man förmoda.

Innan ditt tips hann jag göra de ändringar som Microsoft föreslår enligt "metod 2" i länken ovan; att ändra de visuella effekterna i Windows. Det fick Aftonbladets hemsida att se ut som text-tv från 1984 men utan att problemet minskade det minsta.

Permalänk

För 400 och 500 serien är det ett känt problem.

Fix 1 - Nergradera till 314.22
Fix 2 - Uppdatera till beta driver 331.93

Avinstallera med http://www.wagnardmobile.com/DDU/ och installera drivrutinen under advanced mode och välj BORT gforce experiance

Permalänk
Medlem

Hadde samma problem, uppstod igår när jag spelade BF4 och uppkom hela tiden(speciellt när man använde webbrowsern? chrome i mitt fall).. Jag testade som folk tipsat, att ändra power management settings till max performance i nvidia control panel och nu funkar allt som vanligt, har gjort i några timmar iaf.. har senaste drivrutiner 332.21 och det var sen jag installera dem som problemet började.. har ett GTX 580

Permalänk
Medlem

Har ni fixat detta för jag kör r9 280 och får det titt som tätt...

Permalänk

Jag har nu också fått detta problem. Någon som har en lösning (allt som står i denna tråd är redan testat)?

Permalänk
Skrivet av lord_real:

Jag har nu också fått detta problem. Någon som har en lösning (allt som står i denna tråd är redan testat)?

3 år gammal thread

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk

Med ett problem som kvarstår.

Permalänk
Skrivet av lord_real:

Med ett problem som kvarstår.

Tyvärr, men mitt grafikkorts drivrutiner kraschar också ofta på gtx 760 med 8.1 :/. Inget som stör doe då de alltid kraschar när jag stänger av spel eller går ur viloläge

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3