Ny jobbdator, alternativ till Macbook Pro Retina?

Permalänk
Medlem

Ny jobbdator, alternativ till Macbook Pro Retina?

Hej hej,

Ska skaffa mig en ny jobbdator, har siktat in mig på Macbook Pro med Retina-skärmen (2880x1800). Chassi, vikt och skärm är de fördelarna jag kan se med Macbooken. Nackdelarna är att jag inte tycker om Apple som företag samt att de tagit bort möjligheten att meka med datorn (allt är ihoplimmat eller vad det nu är).

Finns det idag andra bärbara datorer med motsvarande Retina-skärm? Finns det någon annan maskin som är solklart bättre/lika bra som Macbooken?

Tacksam för alla tips!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av anarkizt:

Hej hej,

Ska skaffa mig en ny jobbdator, har siktat in mig på Macbook Pro med Retina-skärmen (2880x1800). Chassi, vikt och skärm är de fördelarna jag kan se med Macbooken. Nackdelarna är att jag inte tycker om Apple som företag samt att de tagit bort möjligheten att meka med datorn (allt är ihoplimmat eller vad det nu är).

Finns det idag andra bärbara datorer med motsvarande Retina-skärm? Finns det någon annan maskin som är solklart bättre/lika bra som Macbooken?

Tacksam för alla tips!

prisjakt och sortera dator efter upplösning på skärmen och skärmtyp ?

annars om det är ren kvalité du går efter så är HP's dyrare serier samt Lenovo i samma nivå som Apple om inte bättre i vissa fall

Edit: efter en snabb titt på prisjakt så va enligt mig det ända alternativet till apple om man är kräsen denna
http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skarmstorlek/laptop-1...
finns även hos webhallen så med lite tur så kan du ta dig dit å fråga om man kan få klämma lite på en

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Asus släpper snart sin u500vz med 1920x1080 (IPS-teknik) och med snarlika värden gällande vikt och höjd (skiljer 160gram och 0.17cm). Den har också 256gb SSD samt GT 650M som MBP R har.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=761553#extra

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Medlem

Bra tips! Speciellt Asusen med IPS känns ju spännande.

Visa signatur