Android 4.2 : Vad tror du?

Permalänk
Medlem

Android 4.2 : Vad tror du?

Snart är Android 4.2, förmodligen, över oss alla. Den 29:e oktober håller Google ett event där man tros presentera ett par Nexus enheter (Nexus 4 & surfplattan Nexus 10 från Samsung) och sist men inte minst den framtida versionen av Android.

Så, vad är det ni saknar / vill ha / tror / tycker / hoppas / ber om i Android 4.2?

Undertecknat hoppas på att Projekt Roadrunner, som ska försöka förlänga batteritiden, kommer i denna version. Ser det hela som en godispåse. Man vet inte vad man kommer få vilket är lite grann nöjet i det hela.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1ntos:

Snart är Android 4.2, förmodligen, över oss alla. Den 29:e oktober håller Google ett event där man tros presentera ett par Nexus enheter (Nexus 4 & surfplattan Nexus 10 från Samsung) och sist men inte minst den framtida versionen av Android.

Så, vad är det ni saknar / vill ha / tror / tycker / hoppas / ber om i Android 4.2?

Undertecknat hoppas på att Projekt Roadrunner, som ska försöka förlänga batteritiden, kommer i denna version. Ser det hela som en godispåse. Man vet inte vad man kommer få vilket är lite grann nöjet i det hela.

Tyvärr verkar allt snack om Project Roadrunner, Nexus program, costumization center m.m. ha varit en enda stor påhittad historia av en användare vid namn Hoaxer alt. id. Peter..

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk

Blir det nåt så hoppas jag på project "butter that have been out in the sun for to long" dvs melted butter

Visa signatur

Intel core i5 2500K | Gtx 560 ti sli | Corsair h60 | fractal design arc | corsair ax 850 | Corsair vengeance LP 8gb 1600 mhz | Asus P8Z68 v Pro | Intel 330 series 120gb SSD |

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Ja, det är inte specifikt enbart mobiltelefoner det handlar om, men bättre övergripande kategori saknas för tillfället. Detta problem är känt hos forumledningen . Jag tror tråden får mer respons och har bättre upplägg för diskussion här, därav flytten.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wyver:

Tyvärr verkar allt snack om Project Roadrunner, Nexus program, costumization center m.m. ha varit en enda stor påhittad historia av en användare vid namn Hoaxer alt. id. Peter..

Verkar ju dock som att flera Nexus enheter är på väg. En 10 tummare från Samsung och en mobil från LG, varav den senare är stensäker. Hade vart nice med customization center dock..

Skrivet av phz:

*Tråd flyttad*

Ja, det är inte specifikt enbart mobiltelefoner det handlar om, men bättre övergripande kategori saknas för tillfället. Detta problem är känt hos forumledningen . Jag tror tråden får mer respons och har bättre upplägg för diskussion här, därav flytten.

Schysst! Visste inte exakt vart jag skulle lägga den under så jag chansa lite.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1ntos:

Verkar ju dock som att flera Nexus enheter är på väg. En 10 tummare från Samsung och en mobil från LG, varav den senare är stensäker. Hade vart nice med customization center dock..

Schysst! Visste inte exakt vart jag skulle lägga den under så jag chansa lite.

Jag hoppas mer på att de får ut nya versioner till äldre mobiler(fast det ligger på tillvekaren och inte google)...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Datavetare

Är inte grejen med Android sedan 4.1 fixade de få kvarvarande problemet med att inte "flytet" var helt i nivå med iOS tidigare: det finns inte längre några direkt problem med Android utan det börjar bli en rätt klar / mogen produkt...

Om även den större allmänheten känner som jag gör så är det nog inte alls långt borta att Android kommer bli för smarta mobiler vad Windows varit sedan 90-talet på skrivbordet: det totalt dominerade produkten inom sitt område.

iOS och WP8 kanske kommer vara bättre på vissa saker, men iPhone är en mycket dyrare produkt och tittar man på historien så borde den inte kunna hålla en så pass stor marknadsandel som den har idag om priset ligger kvar. Tror WP8 kan bli en riktigt bra produkt, men tror tyvärr det är för sent. Att komma in som 3:a (eller egentligen 5:a, WP7 har fortfarande inte gått om Blackberry och Symbian) på en marknad som domineras av två spelar som de flesta redan anser vara "tillräckligt bra" borde vara en total omöjlighet. WP8 kan inte längre lyckas på egna meriter, utan det måste till en blunder från Apple eller Google (helt både).

Men om jag skulle önska mig något för framtida Android så är det: se till att optimera och fixa alla eventuella problem i de finesser som idag finns i Android. Just nu behövs inga nya finesser och då är det enda vettiga att se till att de funktioner man redan har poleras till så nära perfektion man anser det finns tid och pengar till.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Det jag tycker de kunde förbättra är wakelocks. Även om t.ex facebook app teamet är fullkomligt inkompetenta nötter så borde inte appen kunna dra ur battriet när luren borde ligga i deep sleep. Vet inte hur det skulle lösas utan att användaren får sätta egna regler (vilket jag skulle tycka vore skitbra). Men då har de ju något att klura på.