Euro Truck Simulator 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindahl:

Har verkligen hoppats att det ska komma en uppdatering så man kan sätta navigatorn själv.
Denna ska installeras genast.

Absolut de hade man hoppats också på, kommer bli mycket enklare som konvojledare att hålla nån konvoj inne på ets2mp då man själv kan markera ut på navigatorn dit de övriga deltagarna ska till.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Någon som kan rekommendera:

- En bra map (inte ProMods) som inte kräver extra DLC (Scandinavian DLC går bra).
- Lastbils pack
- Trailer Pack

Hade uppskattat det. Har svårt att hitta själv online... Spelar ju nu på 1.9.X (något)...

Permalänk

Hej alla truckers

Har inte spelat på ett tag men när jag nu satte mig framför datorn för att köra några mil så började steam att uppdatera spelet till mig (1.20) tror jag det hette. Allt frid och fröjd, men när jag sedan skulle välja min save gubbe så kommer jag inte in i spelet. Säger att det är några moddar som inte fungerar med spelet.

Men alla mina moddar fungerade fel fritt innan uppdateringen!

Någon som vet vad det kan bero på??
Tråkigt om mina mil och pengar, företag försvinner o0m jag måste börja om med allt..

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Akepouchen:

Hej alla truckers

Har inte spelat på ett tag men när jag nu satte mig framför datorn för att köra några mil så började steam att uppdatera spelet till mig (1.20) tror jag det hette. Allt frid och fröjd, men när jag sedan skulle välja min save gubbe så kommer jag inte in i spelet. Säger att det är några moddar som inte fungerar med spelet.

Men alla mina moddar fungerade fel fritt innan uppdateringen!

Någon som vet vad det kan bero på??
Tråkigt om mina mil och pengar, företag försvinner o0m jag måste börja om med allt..

Logiskt faktiskt...
Du har uppdaterat spelet. Modifikationerna stöder inte 1.2

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Logiskt faktiskt...
Du har uppdaterat spelet. Modifikationerna stöder inte 1.2

Ok så då är det bara att ta bort alla mods då eller? Kan jag behålla promods, polenrebilding och Ryssland (någonting så heter den) alla dom 3katorna fungerade tidigare till 1.19

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Akepouchen:

Ok så då är det bara att ta bort alla mods då eller? Kan jag behålla promods, polenrebilding och Ryssland (någonting så heter den) alla dom 3katorna fungerade tidigare till 1.19

Skickades från m.sweclockers.com

Du kan i egenskaper för spelet nedgradera till 1.19:)

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Du kan i egenskaper för spelet nedgradera till 1.19:)

Är inte 1.20 någe bra eller?
Fast är det det ända sättet för att inte "tappa" min gubbe helt så kanske man ska nergradera sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akepouchen:

Är inte 1.20 någe bra eller?
Fast är det det ända sättet för att inte "tappa" min gubbe helt så kanske man ska nergradera sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Du förlorar inget på din profil om du tar bort nån kart mod som inte fungerar eller annan mod. Men de du förlorar är om du har nån mod till lastbil de försvinner. Men din körsträcka eller dina pengar försvinner inte som du har kört ihop.

Bara och öppna där du se vilken mod som inte är som den ska, så ser du vilka som är rött eller grönt. Är de rött så kan du inaktivera modden tills just den modden bli uppdaterad eller så nedgradera du ETS2 till just den uppdateringen som fungerade bra.

1.20 är inget fel på, mycket behaglig och fin uppdatering, kan nog va den bästa hittills.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Akepouchen:

Är inte 1.20 någe bra eller?
Fast är det det ända sättet för att inte "tappa" min gubbe helt så kanske man ska nergradera sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Uppdateringen i sig är bra men det är just modifikationerna som är problemet (utvecklarna)
Dem kan inte sitta vid datorn hela tiden. Bäst är att vänta ett litet tag.

Permalänk

@Akepouchen:

Ladda ner nya uppdatering av promods. Är till 90% säker på att det är den som ställer till det för dig.
http://www.promods.net/

Permalänk
Skrivet av Nicklasmp:

@Akepouchen:

Ladda ner nya uppdatering av promods. Är till 90% säker på att det är den som ställer till det för dig.
http://www.promods.net/

Tackar för infon. Nu fungerar det igen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Om man spelar MP kan man bedriva företag ihop då?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Akepouchen:

Om man spelar MP kan man bedriva företag ihop då?

Skickades från m.sweclockers.com

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1309129-ets2-sweclogist...

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Akepouchen:

Om man spelar MP kan man bedriva företag ihop då?

Skickades från m.sweclockers.com

Javisst. Även fast man inte spelar MP går det bra. Bara fantasin s.a.s

Snyggt;)

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Javisst. Även fast man inte spelar MP går det bra. Bara fantasin s.a.s

Snyggt;)

Jo det är sant, men roligare i verkligheten än i fantasin.
Tänkte mest om man kan köra med varandra och dra in pengar ihop och stiga i xp/ lev tillsammans. Och få företaget att växa på så vis??

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag får väl bjuda på lite bilder från senaste skapelsen.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Akepouchen:

Jo det är sant, men roligare i verkligheten än i fantasin.
Tänkte mest om man kan köra med varandra och dra in pengar ihop och stiga i xp/ lev tillsammans. Och få företaget att växa på så vis??

Skickades från m.sweclockers.com

Man gör precis som i SP och fyller i körrapport. Distans, tjänade cash osv. Företaget växer ju såklart ju fler som kör)

Permalänk
Medlem

Någon som vill spela lite MP? Kanske en svensk konvoj?

Permalänk

Permalänk

Någon som vet nått bra Map mod som fungerar med senaste versionen, Eller nått annat trevligt icke map mod

Permalänk
Medlem

Några som tänkte köra lite i eftermiddag/kväll? hojta till i sånna fall

Visa signatur

Fractal Design R4 | Ryzen 5 2600 | Arctic Freezer 34 eSports DUO | HyperX Savage 16GB 2400Mhz | MSI Tomahawk B450 max | AMD Radeon RX 6700XT | Evga SuperNova 750w | Samsung SSD 840 EVO 250GB | Kingston SSD 960GB | Logitech G27 Steering Wheel

Permalänk
Medlem

Nu finns "Cabin Accessories" ute på Steam!

http://store.steampowered.com/app/388470/

Permalänk
Medlem

japp så onödigt så jag måste ha det

Visa signatur

Fractal Design R4 | Ryzen 5 2600 | Arctic Freezer 34 eSports DUO | HyperX Savage 16GB 2400Mhz | MSI Tomahawk B450 max | AMD Radeon RX 6700XT | Evga SuperNova 750w | Samsung SSD 840 EVO 250GB | Kingston SSD 960GB | Logitech G27 Steering Wheel

Permalänk

Hur får ja mods att fungera? Lägger in dom i mappen mods men dom syns inte sen när jag startar spelet och sen hur får man alla scania bilar och välja på vill ha T144 med flera

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasHoffa:

Hur får ja mods att fungera? Lägger in dom i mappen mods men dom syns inte sen när jag startar spelet och sen hur får man alla scania bilar och välja på vill ha T144 med flera

Efter att du har lagt till dem i mappen mods, så måste du när du startar spelet, innan du väljer profil gå in i mod hanteraren och aktivera dem!

Permalänk

@Viradise: Jag har aktiverat dom men dom syns ändå inte. Jag lägga in dom i mappen mod och sen Promods Men bilderna syns ändå inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasHoffa:

@Viradise: Jag har aktiverat dom men dom syns ändå inte. Jag lägga in dom i mappen mod och sen Promods Men bilderna syns ändå inte

Vad menar du med "sen promods"? Du lägger i filerna i mods och lämnar dem där. Det är viktigt att det är en .scs fil du lägger in och inte en komprimerad fil, om inte det är så att den komprimerade filen innehåller allt som behövs utan andra undermappar.

Om du gjort som jag skrev innan och det ändå inte fungerar kolla så att moddet faktiskt är kompatibelt med din nuvarande spelversion. Är den det, ta ut alla mods ur mod mappen och prova en för en, det kan hända att modden tar ut varandra och gör varandra korrupta vilket resulterar i att ingenting kommer upp i spelet.

Permalänk

@Viradise: Okej men jag har öppnat dom men dom är blank som papper dom som jag har öppnat. men skulle du kunna hjälpa mig med att göra en fungerade på denna bild jag skickar länk på

http://i.ytimg.com/vi/gl4ZTmJIyjM/maxresdefault.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasHoffa:

@Viradise: Okej men jag har öppnat dom men dom är blank som papper dom som jag har öppnat. men skulle du kunna hjälpa mig med att göra en fungerade på denna bild jag skickar länk på

http://i.ytimg.com/vi/gl4ZTmJIyjM/maxresdefault.jpg

Vad är det du egentligen vill? Ditt första inlägg handlar om ett mod, och nu är det en bild :o?

Permalänk

@Viradise: Jag får inte mina mods att fundera bara dom som jag har lagt in i mappen mods och sen Promods där är kartor och bilder på broar och sånt men mina lastbils mods funkar inte. Det är det jag vill ha hjälp med i första hand.

Och sen om någon kan hjälpa mig så jag kan få den bilden som jag la ut. Så jag får en fungerade mods så jag kan använda den till min lastbil