Permalänk

Windows 7 install fryser

Tjena jag har kommit fram till att min dator har problem att installera window 7. jag har nyss byggt datorn och har aldrig kommit längre är till menyn att välja språk till windows 7 för det är då datorn värkar frys. Så jag undrar vad som kan vara fel, min windows 7 ultimat version är downloadad och bränd på en cd jag har också provat med usb fick samma resultat. så vad kan problemet vara, är det att jag har gjort fel med filerna på min cd och usb eller kan det vara attdet är något fel på datorn?

PC SPECS:
RAM: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB Kit w/4X HyperX 4GB DDR3, CL9-9-9-27, 240pin
RAM COOLING: Kingston HyperX Cooling Fan
MOTHERBOARD: ASUS M5A99FX PRO R2.0, Socket-AM3+
CPU COOLER: Corsair H40 Hydro Series CPU Kylare + 2x Corsair SP120 Quiet Edition 120mm Fans
CPU: AMD FX-8150 8-Core Processor
NEON: NZXT Sleeved LED Kit Cable 1M Blue
Chassi: Cooler Master HAF X Big Tower Svart
CD: Sony Optiarc DVD RW Writer, AD-5280S
SECOND HARDDRIVE: Seagate Barracuda 1TB
GPU: gtx 460 2gb
Hårdisk: Seagate Barracuda 1TB
PSU: 650w 80+ gold

Permalänk

Testa att ladda ner image filen igen och om du har möjlighet gör ett md5 hash check så du vet att du fått ner filen korrekt.
hade själv ett liknande problem dock lite längre fram i installationen och att ladda ner ison igen löste problemet för mig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*
Passar lite bättre här.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.