Podcast 2: "Tveksamma metoder, ljudteknik och kaffebryggare"

Permalänk
Medlem

Klockrent ljud

edit: Har lyssnat klart nu. Riktigt överaskad. Riktigt rolig lyssning! Det är något med podcast-formatet som gör att folk slappnar av och svävar ut i små roliga diskussioner om "random" saker. Keep it up!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asrock X58 Extreme III | Intel Core i7 950 + Thermalright Ultima-90I | GTX 580 | 6GB DDR3 Corsair XMS3 | OCZ Vertex II SSD 120GB x 2 @RAID0 |

Permalänk

Inget stort fan av fredags panelen, men jag kunde verkligen inte slita mig ifrån detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattefjonkan:

Filen man får ner från RSS-feeden fungerar inte att spela på androidenheter. Filen i första podcasten fungerar felfritt.

Använder Doggcatcher.

Gör det inte? Jag använder BeyondPod och det fungerar bra

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk
Medlem

Mycket bra avsnitt. Gillas!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jazz 1-up:

Arla gick samman med milko då milko inte kunde gå i vinst och bönderna behövde någon som kunde fortsätta ta emot mjölk för att undvika katastrof.

Att säga att de inte gick med vinst känns som en underdrift, de hade väl riktigt akuta ekonomiska problem. Däremot blev Arla tvungna att sälja några av Milkos större varumärken som fjällfil/yoghurt, bärry och bollnäsfil för att fusionen skulle bli verklighet.

trevligt med podcasts.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av flyawaynille:

Största problemet är att det är väldigt svårt att välja tid i webbläsaren. Det går inte heller att stänga av skärmen.

Med sådana problem är det nog enklast att ladda ned filen och köra i annan mediaspelare. Sweclockers har ju minimal kontroll över hur spelarna fungerar, det är upp till utvecklaren av webbläsaren.

Permalänk
Medlem

Älskar detta!

Permalänk
Inaktiv

Grym podcast!

En megakram/+1ghz i överklockning eller vad ni nu vill ha för er ärlighet om tveksamma metoder!
Suveränt bra, ser (hör ^^) sånt alldeles för sällan!

Permalänk
Medlem

Gillar detta:) Bra introjingel, dock för lång på slutet.

Permalänk
Skrivet av emilakered:

Intressant. Jag kör Pocket Casts, där fungerar det utmärkt. Du får ner hela filen? Är en vanlig mp3, inga konstigheter.

Jag kör också Doggcatcher och lade märke till att filändelsen på del två blev .mp3&source=rss istället för bara .mp3. Var tvungen att döpa om filen och spela i en annan app, har aldrig hänt med någon annan feed som jag prenumererar på (har kört Doggcatcher i 1,5 år).

Permalänk
Medlem

Nedladdningslänken för ogg-filen fungerar inte för mig. Det kommer bara upp en errorsida.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Granström:

Jag kör också Doggcatcher och lade märke till att filändelsen på del två blev .mp3&source=rss istället för bara .mp3. Var tvungen att döpa om filen och spela i en annan app, har aldrig hänt med någon annan feed som jag prenumererar på (har kört Doggcatcher i 1,5 år).

Source-suffixet är det vi som lägger dit, för att enkelt kunna se varifrån trafiken kommer (webb, RSS, direkt nedladdning etc.). Så som det ligger bör det inte påverka alls, men just Doggcatcher verkar inte hantera feeden riktigt utan tar tillägget som en del av filändelsen. Vi ska kika på det!

Skrivet av Valvar:

Nedladdningslänken för ogg-filen fungerar inte för mig. Det kommer bara upp en errorsida.

Den fungerar finfint här. Har du några plugins eller liknande som modifierar länkar? En annan hade problem med Firefox när han tvingade SSL.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Legendarisk

Det borde se bättre ut i Doggcatcher nu.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk

Tack!

Tack det där var toppen att se, framförallt att se att redaktörerna läser vad som postas

jag gillar vad ni gör på swec, keep up the good work! det är kul att en sån här sida kan fortsätta att leva vidare och växa i styrka och kvalitet.

förlåt Jonas men jag var tvungen, hoppas du inte tar illa upp.
http://i.imgur.com/4w0ey.jpg

Visa signatur

Silverstone TJ08-E, Corsair AX860i, Asus Maximus IV Gene-z, i5 3570K @ 4.7GHz, MSI GTX 680, Corsair Vengeance LP 16GB, Samsung 830 256GB, Intel 510 120GB Asus Xonar STX custom Dirvers,
allt vattenkylt med TYST som prio1
Länk