Windows 8 App - Hur hantera nätavbrott
Ditt förslag att använda en kö låter som en bra lösning. Alternativet hade varit att bara säga "fel, det gick inte att ladda upp objektet, försök igen senare" men det är ju en mycket sämre lösning i mina ögon. Fördelen med kön är ju att det blir lite mer fire-and-forget för användaren.
Du kan säkert upptäcka om du inte lyckas skicka ett komplett objekt, och isåfall köa objektet för senare uppladdning. Så länge du har objekt i kön kan du t.ex. testa att ansluta/ladda upp med ett visst intervall.
Jag skulle nog rekommendera att du gör det tydligt i ditt ui att allting inte blivit uppladdat. T.ex. visa antalet köade objekt någonstans.
En förutsättning för kölösningen är att det inte är viktigt att objekten laddas upp väldigt kort efter att de skapas. Men det antar jag att det inte är.
Edit:
Det är nog klokt att _alltid_ gå via kön vid uppladdning av objekt, så att du kan bygga _ett_ delsystem som hanterar det bra.
Ditt förslag att använda en kö låter som en bra lösning. Alternativet hade varit att bara säga "fel, det gick inte att ladda upp objektet, försök igen senare" men det är ju en mycket sämre lösning i mina ögon. Fördelen med kön är ju att det blir lite mer fire-and-forget för användaren.
Du kan säkert upptäcka om du inte lyckas skicka ett komplett objekt, och isåfall köa objektet för senare uppladdning. Så länge du har objekt i kön kan du t.ex. testa att ansluta/ladda upp med ett visst intervall.
Jag skulle nog rekommendera att du gör det tydligt i ditt ui att allting inte blivit uppladdat. T.ex. visa antalet köade objekt någonstans.
En förutsättning för kölösningen är att det inte är viktigt att objekten laddas upp väldigt kort efter att de skapas. Men det antar jag att det inte är.
Edit:
Det är nog klokt att _alltid_ gå via kön vid uppladdning av objekt, så att du kan bygga _ett_ delsystem som hanterar det bra.
Det låter vettigt, är kanske inte så problematiskt som jag först trode isf
Bra idé med att visa köade objekt!
Tackar!
- Idag Grafikprestanda i Senua's Saga: Hellblade II – ett av de tyngsta PC-spelen någonsin 23
- 19 / 5 Ghost of Tsushima kan använda DLSS och FSR 3 samtidigt 11
- 17 / 5 27 år senare – Winamp får öppen källkod 45
- 17 / 5 Grafikprestanda i Ghost of Tsushima – en välpolerad PC-version 28
- 17 / 5 Microsoft: Byt till Bing om du vill reparera din dator 39
- Grafikprestanda i Senua's Saga: Hellblade II – ett av de tyngsta PC-spelen någonsin24
- Microsoft visar upp Copilot Plus PC30
- Detta gäller när HBO Max blir Max82
- Macbook kan inte ansluta till wifi längre2
- Vad spelar du för tillfället?1151
- Plats för lite gubbgnäll9953
- Ingen korrekturläsning?39
- Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite9894
- Köpa mesh10
- Microsoft event med Qualcomm Snapdragon X23
- Säljes Samsung Galaxy Watch5 LTE (44mm) grafit
- Skänkes Chassidelar och skrot skänkes kanske för test bench bygge?
- Säljes Linksys Velop WIFI 6 1-pack
- Säljes Speldator - i9-9900k, 3070, 16GB
- Säljes Bose Noise Cancelling Headphones 700
- Säljes 2 detskops Hp omen (3080) (1060)
- Säljes Speldator i7-7700k, 16GB, 1080TI 11GB, WIFI
- Säljes Asus ROG 27" 165Hz IPS PG279Q
- Säljes Gaming pc - 5800X3D - 6950XT - HYTE Y40
- Säljes Grym speldator med I9-10850K 32GB 3060TI
- Sonos gör hörlursdebut med Sonos Ace16
- Grafikprestanda i Senua's Saga: Hellblade II – ett av de tyngsta PC-spelen någonsin24
- Surface-tangentbord med AI-knapp kostar 5 000 kronor27
- Noctua lanserar Home – fläktlösningar för hemmet41
- Microsoft visar upp Copilot Plus PC30
- Studenter hittar sårbarhet i tvättautomater – företaget ignorerar varningar18
- Se Windows XP infekteras på minuter utan skydd45
- Detta gäller när HBO Max blir Max82
- Delning av skadlig kod via PDF-filer ökar22
- SweClockers får efterlängtade forumfunktioner40
Externa nyheter
Spelnyheter från FZ
- Kingdom Hearts till Steam, efter tre års Epic-exklusivitet idag
- Se Microsofts AI-tjänst guida (en noob vid) Minecraft-spelande idag
- Embracer säljer Switch-utvecklaren Shiver till Nintendo idag
- CoD till Game Pass innebär "förändrad" Game Pass-modell, påstås det idag
- Take-Two är "väldigt säkra" på GTA 6:s släppfönster idag