Steam: Polare bannad från MW2 "Cheat detected"

Permalänk
Medlem

I och med att det tycks vara lönlöst att häva VACbannen så vill jag gärna sticka in min fot ang. det andra dilemmat.

Vi antar att TS har i stort sätt fritt fram att spela på hans vän As acc. Det var A som låna TS dator till att (alt. påpeka) att ansluta till den privata server. Efter att TS och A lämna server tar A inte några återgärder att radera de infekterade filerna eller informera att denna dator är nu utsatt.
Jag antar att det är så det har gått till, och isf är det As problem, påpekar man något annat i denna situation är dags att komma ut och leva livet.

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk

Det "KAN" vara TS fel. Så det är ju inte konstigt att han lackar ur när folk skriver att allting ÄR hans fel och han borde köpa nytt spel till sin polare.

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Medlem

*Inte orkat läsa allt*

Nu vet jag inte riktigt vad han körde för "mod" men om det är den jag tänker på, samma mod som skapar "buggade" games där man kan instant levela, så är chansen att ni blivit bannad väldigt liten. Samt att kör ni en privat match så är det ända sättat att bli bannad på att någon i matchen använder sig av "Rapportera stötande innehåll". Har själv varit i ett antal buggade matcher i MW2 samt att mina små bröder ha spelat med hakcn som gör att man kan ge folk wh, aimbot och allt möjligt samt slå på massa olika modar som quick scope utan att ha blivit bannad.

Om det är den mod/hack jag tänker på så installerar den inget på ens dator utan allt är via spelet, WHet samma som man får från choppergunner, game mods är bara att hosten (personen med modden/hacken) ändrar spelreglerna.

Edit: Menar inte att han inte blivit bannad utan att någon använder en hack/mod i en private match för att ge folk aimbot/wh gör att folk blir bannad. Är ju typ omöjligt och bli bannad med vanligt aimbot i public matcher.

Permalänk
Antielefant

***Tråd rensad***

Pajkastning och personangrepp är INTE tillåtna.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

***Tråd rensad***

Pajkastning och personangrepp är INTE tillåtna.

Men tokigasmurfen får allt skriva lite vad han vill verkar det som, eller kollade du inte genom hela tråden?

Skrivet av Zhyrez:

*Inte orkat läsa allt*

Nu vet jag inte riktigt vad han körde för "mod" men om det är den jag tänker på, samma mod som skapar "buggade" games där man kan instant levela, så är chansen att ni blivit bannad väldigt liten. Samt att kör ni en privat match så är det ända sättat att bli bannad på att någon i matchen använder sig av "Rapportera stötande innehåll". Har själv varit i ett antal buggade matcher i MW2 samt att mina små bröder ha spelat med hakcn som gör att man kan ge folk wh, aimbot och allt möjligt samt slå på massa olika modar som quick scope utan att ha blivit bannad.

Om det är den mod/hack jag tänker på så installerar den inget på ens dator utan allt är via spelet, WHet samma som man får från choppergunner, game mods är bara att hosten (personen med modden/hacken) ändrar spelreglerna.

Edit: Menar inte att han inte blivit bannad utan att någon använder en hack/mod i en private match för att ge folk aimbot/wh gör att folk blir bannad. Är ju typ omöjligt och bli bannad med vanligt aimbot i public matcher.

Kontaktar han senare idag. Om det inte finns någon mod/hack på min dator då måste han alltså använt mods/hack själv hemma?

Permalänk
Medlem

Tror det är nåt mellan TS och kontoägaren att göra upp.

men har TS utan lov loggat in på kontoägarens konto och orsakat en ban så tycker jag personligen att TS på nåt sett borde se till att fixa det.

en fråga dock. hur kan cheats installeras på din dator för att nån annan har det när ni kör match?

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk

Men TS!

Du skrev att du hade spelat MW2. Men du har ju inte mw2?

Desutom så kan man ändå starta och köra private matcher med vänner via MW2 Liberation... även om man är VAC bannad!

Själv är jag bannad på MW2. Dock "oskyldigt" bannad då jag varken Aimbottade, "Wallhaxade" och allt vad det innebar, jag satte upp modservrar för vänner efter jag tröttnade på spelet

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akarr:

Tror det är nåt mellan TS och kontoägaren att göra upp.

men har TS utan lov loggat in på kontoägarens konto och orsakat en ban så tycker jag personligen att TS på nåt sett borde se till att fixa det.

en fråga dock. hur kan cheats installeras på din dator för att nån annan har det när ni kör match?

Det vet jag inte. Jag vet inte om det har installerats fusk eller om det bara var spelet som blev moddat. Antog bara det eftersom jag inte vet hur MW2 fungerar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av roykio:

Men TS!

Du skrev att du hade spelat MW2. Men du har ju inte mw2?

Desutom så kan man ändå starta och köra private matcher med vänner via MW2 Liberation... även om man är VAC bannad!

Själv är jag bannad på MW2. Dock "oskyldigt" bannad då jag varken Aimbottade, "Wallhaxade" och allt vad det innebar, jag satte upp modservrar för vänner efter jag tröttnade på spelet

Jag har det inte alltså får jag spela det på min polares Steam konto ibland.
Förresten så kan jag inte göra något i spelet utan när jag startar så kommer en console upp och en ruta där det står Cheat detected och spelet låser sig.
Kommer alltså inte in i spelet :/

Permalänk
Medlem

Blir alltid lika förvånad när de som ber om hjälp börjar vrålar o hetsa när folk försöker hjälpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Callema:

Blir alltid lika förvånad när de som ber om hjälp börjar vrålar o hetsa när folk försöker hjälpa.

När dom försöker hjälpa? Har du läst tråden? Jag ser då ingen hjälp när 10+ pers säger att jag ska betala spelet och att jag är en dryg jävel osv.
Varför kan ni inte läsa hela tråden innan ni kommenterar?

Permalänk
Skrivet av Waowt:

Jag har det inte alltså får jag spela det på min polares Steam konto ibland.
Förresten så kan jag inte göra något i spelet utan när jag startar så kommer en console upp och en ruta där det står Cheat detected och spelet låser sig.
Kommer alltså inte in i spelet :/

Jo men googla MW2 Liberation SÅ får du reda på vad det är

Då kan man köra private matcher och sådant(samt ladda olika mods som gör spelet lite roligare. Zombie mod bl.a

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbertMwugabi:

Är ingen ide att kontakta steam i alla fall, så här står det på deras hemsida:

Och det har alltid varit så, dom lyfter _aldrig_ en VAC ban oavsett vad. Så din kompis får helt enkelt köpa spelet på nytt om han vill spela det.

Låter ganska osannolikt att du skulle få något installerat på din dator efter att ni spelat ett private game, då hade den personen alltså i princip kunnat lägga in exakt vad som helst på din dator och så dåligt kodat tror jag inte MW2 är.

EDIT: Men så var det tydligen möjligt.

http://www.vacbanned.com/ Det går att bli unbanad även om det är sällsynt. Så omöjligt är det inte. Men tycker deras anti chet sytem är lite hårt. För man förlorar alla spel man har på det kontot (att kunna köra online om dom kör genom steams servers).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

När dom försöker hjälpa? Har du läst tråden? Jag ser då ingen hjälp när 10+ pers säger att jag ska betala spelet och att jag är en dryg jävel osv.
Varför kan ni inte läsa hela tråden innan ni kommenterar?

Man ignorerar sådana kommentarer.

Det finns inte så mycket du kan göra åt saken, steam lyfter sällan bans.. ni får ju bestämma om du ska köpa nytt spel åt honom eller inte. Det är inte så att han har fuskat förut och att bannen slog in när du starta spelet?

Jag har själv hamnat på servers där jag "fått" fusk ingame utan att behöva göra något. Jag droppade och tog bort alla filer som har med mw2 att göra och installerade om för att vara på den säkra sidan.

Permalänk
Medlem

Har du testat att installera om spelet? Det kan ju vara någon grej i configen eller så som gör att du inte kan starta spelet.

Dessutom är det väl tillåtet att fuska och härja fritt i private match? Det trodde i alla fall jag.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Callema:

Man ignorerar sådana kommentarer.

Det finns inte så mycket du kan göra åt saken, steam lyfter sällan bans.. ni får ju bestämma om du ska köpa nytt spel åt honom eller inte. Det är inte så att han har fuskat förut och att bannen slog in när du starta spelet?

Jag har själv hamnat på servers där jag "fått" fusk ingame utan att behöva göra något. Jag droppade och tog bort alla filer som har med mw2 att göra och installerade om för att vara på den säkra sidan.

Snackat med han och tydligen så har han fuskat själv, alltså var han bannad sen tidigare. Dock bryr han sig inte då han ej spelar MW2 längre utan bara BO och MW3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Detta var någon helt random person som på något sätt fick ett hack installerat på min dator när min polare spelade på den i en private match, det gör inte mig "skyldig"

Samma händer mig hela tiden. Någon laddar hem porr på min dator och inte är det då jag. Får det genom Internet av random personer....

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Samma händer mig hela tiden. Någon laddar hem porr på min dator och inte är det då jag. Får det genom Internet av random personer....

Haha nu var du allt rolig va? Läs hela tråden nästa gång! Ett tips bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabbeee:

Snål gubbe ...

Förstår inte hur korkade ni är, för det första är det redan avklarat, för det andra, det är inte bara du som sagt det, jag är inte snål, jag bara inte vill betala något som jag inte är skyldig (nu vet jag att det var hans eget fel) så varför ska ni kommentera i denna tråden? Är era liv så meningslösa och tråkiga att ni inte kan göra något bättre, eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Nej, han var inne hela tiden, vet inte om han har spelat på ett tag. Du fattar visst inte heller, kanske borde lära dig att läsa?
Det var inte jag som installerade något hack, det var någon med en mod i en private match, så jag antog att det är därför han blev bannad.

Edit: sry om det blir lite otydligt. Så här är det, idag var han här, vi spelade Black Ops Zombies lite, då han nyss köpt ett nytt mappack ville han testa, så han loggar in, vi kör lite, sen så drar han hemåt och han är fortfarande inloggad. Som sagt så startade jag MW2 och det kom en ruta där det stod "Cheat detected". Jag vet inte om han har varit bannad sen tidigare, får fråga han, men hur kan det då vara mitt fel? Hur tänker ni då?

Bra attityd om du förväntar dig hjälp!!

Ja, det är ditt fel!
Du har troligen hamnat i en hackerlobby med din kompis steamkonto! Alltså på ditt ansvar. Bara att köpa ett nytt spel åt honom och börja ta lite ansvar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murvald:

Bra attityd om du förväntar dig hjälp!!

Ja, det är ditt fel!
Du har troligen hamnat i en hackerlobby med din kompis steamkonto! Alltså på ditt ansvar. Bara att köpa ett nytt spel åt honom och börja ta lite ansvar..

Wow troll eller blind?
Läs mitt senaste inlägg. Det var hans eget fel inte mitt som sagt.
Min attityd kanske inte blir så bra när ett flertal personer tjatar om samma sak och kallar mig en massa saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Förstår inte hur korkade ni är, för det första är det redan avklarat, för det andra, det är inte bara du som sagt det, jag är inte snål, jag bara inte vill betala något som jag inte är skyldig (nu vet jag att det var hans eget fel) så varför ska ni kommentera i denna tråden? Är era liv så meningslösa och tråkiga att ni inte kan göra något bättre, eller?

Nu får du ta och lugna ned dig med dessa ord! Detta är ett forum för att bl.a få hjälp och hjälpa folk, inte för att kasta elaka ord fram och tillbaka som små omogna babianer.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk

Extremt låg nivå på denna tråd, riktigt omogna kommentarer från de flesta, och riktigt dryga svar från TS (klart det är jobbigt när folk är otrevliga, men har du så kort stubin ska du kanske inte posta trådar där du ber om hjälp.).

Nu var det ju inte TS fel att kompisen blev bannad, men tycker personligen att det är självklart att man frågar om lov innan, och det hoppas jag att TS också gjorde.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd

Fuskare är ALLTID oskyldiga, det är ALLTID alla andras fel. Ända ursäkten dom har är att spela dum.

Det är inte tillåten att låna varandras konto. Kan ja få ditt steam-id så jag kan reporta steam. Skicka PM då.

Permalänk
Skrivet av TokigaSmurfeN:

Jag betvivlar starkt att du säger hela sanningen. Den där "random" personen hade hacks? okej och sedan säger du att ni andra "plötsligt" kunde nyttja samma hacks?

Jag tror med största säkerhet att "the random guy" visade er hur ni installerar hacks och sedan efter det så har du/ni inte tagit bort det efteråt, det är inte som så att du plötsligt får hacks för att du joinar en specifik server för isf så finns dem redan i spelets script.

Nu är frågan? Är du en såpass dryg jävel att du inte ens tycker din polare är värd ett nytt spel när det är Du som sabbat hans gamla? Ja Du, Du spelade hans konto via Din dator, alltså Ditt fel.

Shit asså stackars dem satar som umgås me dig.

Det är tydligen väldigt vanligt här på Swec att folk får för sig att man kan skriva vad fan man vill till folk bara för att någon annan har varit otrevlig mot honom och fått massa gillningar innan

1. Du vet uppenbarligen inte alls vad du snackar om eftersom fusk i MW2 visst kan delas till andra.

2. Även om fusket installerats av dem själva så är det ju då kompisen som hade installerat fusket på TS dator utan att TS vet om det, och när TS lånar hans konto, ovetandes om att kompisen installerat hacks på den, så blir kontot bannat. Du vet ju ingenting om hur nära kompisar de är, och om TS fått tillåtelse att låna kontot eller inte.

När det sen visade sig att kompisen var bannad redan innan så inser man hur förbannat mycket du tog för givet, och kände att du hade rätt att slänga skit på någon för att de lånat sin polares konto, och inte viljat ersätta den för en situation de själva satt sig i.

Swec behöver verkligen skaffa en åldersgräns...

Hoppas dina 16 gillningar var värt det, nu vet du i alla fall att 12 åringarna hyllar dig.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Inaktiv

Kan ni växa upp och sluta posta trams, man skäms ju nu av att vara en del av forumet.

ONT: Jag har blivit unbannad från vac men min situation var annorlunda då jag fick tillbaka mitt stulna konto.
Självklart så kommer dem att läsa igenom ditt meddelande.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasergurka:

Bra jobbat *Applåder* Du lyckades skriva en kommentar helt orelevant till tråden, och verkar misslyckats med att läsa ens första inlägget.

Att ett konto ens lånats är egentligen helt viktigt, det han frågade om var om Steam skulle lyssna om man skrev till dem och förklarade situationen, där svaret då självklart är nej.

Den första meningen var inte riktad direkt till TS, utan till fuskare i allmänhet. Kanske uppfattades så men nu har jag förklarat det.

Den andra meningen är av högsta relevant då det bryter grovt mot steams UELA. I slutändan är det vi som följer reglerna som blir lidande av dessa bedragare.

Permalänk

Finns 2 alternativ 1: du håller tyst om det och berättar ingenting 2: du berättar sanningen för kompisen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av silicon111:

Den första meningen var inte riktad direkt till TS, utan till fuskare i allmänhet. Kanske uppfattades så men nu har jag förklarat det.

Den andra meningen är av högsta relevant då det bryter grovt mot steams UELA. I slutändan är det vi som följer reglerna som blir lidande av dessa bedragare.

Hur har du fått lida av att han lånat sin kompis konto, eller av att andra gör det? Att kalla någon en bedragare för att de vid något enstaka tillfälle lånat en kompis konto är väl lite väl magstarkt kan jag tycka

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasergurka:

Hur har du fått lida av att han lånat sin kompis konto, eller av att andra gör det? Att kalla någon en bedragare för att de vid något enstaka tillfälle lånat en kompis konto är väl lite väl magstarkt kan jag tycka

Jag skrev att folk som följer reglerna får lida för dom som delar ut sina konton, dom köper olika spel och sen byt lånas dom för att slippa köpa spel. Finns speciella "kompis" nätverk där det delas konton med varandra. Varför tror du inte att det kan påverka oss som följer reglerna?

Sen har jag inte indirekt kallat han för bedragare. Du har låg läs och förstå färdigheter.