Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

fan vad nice! ingen fara alls! Bara roligt att kunna hjälpa folk här på sweclockers!
Skickades från m.sweclockers.com

Kul att du gillar det

Skrivet av Beltet:

Jag gillar ditt GH60, kul att capsen från BTC:et jag sålde till dig kom till användning. Gillar dem starkt och körde på dem innan mitt senaste bygge.
Tror jag skulle gilla CapsFN jag med, men vet inte om Gon's PCB:er stödjer det. Måste kolla upp det. Använder nu <>| knappen som extra FN på vänster sida. Det kan vara lite störigt när man ska skriva just <>|.

Ja, BTC-keycapsen är trevliga, profilen gör sig inte jättebra tillsammans med DSA (granite) på mina modifiers och space, men det duger fint.
GONs GUI etc verkar smidigt, men även lite begränsat. Bör gå att dra in TMK på dom (bör finnas folk som redan kör det), men kan hända att det kräver en del pill. Personligen använder jag caps lock extremt sällan, så jag hade nog använt den som dedikerad funktionsknapp istället för "<>|" om det inte går att köra "CapsFN".

EDIT: Har blivit lite sugen på att sätta in ett Phantom PCB i mitt WASD sedan jag suttit lite med TMK, men har egentligen inget behov av programmerbarheten på ett TKL

Permalänk

2 byggloggar inom kort

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Konsolgrävare

holy fu*k

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

holy fu*k

Skickades från m.sweclockers.com

RIP min plånbok

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Leedogustav:

RIP min plånbok

haha vet exakt hur det är.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Applet:

Ja, BTC-keycapsen är trevliga, profilen gör sig inte jättebra tillsammans med DSA (granite) på mina modifiers och space, men det duger fint.
GONs GUI etc verkar smidigt, men även lite begränsat. Bör gå att dra in TMK på dom (bör finnas folk som redan kör det), men kan hända att det kräver en del pill. Personligen använder jag caps lock extremt sällan, så jag hade nog använt den som dedikerad funktionsknapp istället för "<>|" om det inte går att köra "CapsFN".

EDIT: Har blivit lite sugen på att sätta in ett Phantom PCB i mitt WASD sedan jag suttit lite med TMK, men har egentligen inget behov av programmerbarheten på ett TKL

Jag märkte det också när jag fick hem min första del av granite. Händerna flög inte över på samma sätt...
Jo, håller med. Det är väldigt enkelt men känns inte riktigt lika funktionrikt som TMK. Jag har ännu inte själv använt TMK, men kommer antagligen försöka få tag i ett quickfire XT och byta ut controllern. Har inte riktigt bestämt mig ännu.
Jo, jag använder också caps extremt sällan. Endast när något spel kräver det, eller när jag får rage på nätet :D. Byter nog den till FN redan ikväll om det inte skulle finnas CapsFN.
Nu när jag vant mig så mycket med 60% så tror jag att det skulle bli jobbigt att skriva på ett TKL eller fullstort. Jag gillar att jag inte behöver flytta händerna. Och när jag bytte till 60% så lärde jag mig också att skriva utan att titta på tangentbordet. Kanske kommer ur det om jag byter tillbaka tänker jag....

Permalänk
Medlem

Oj oj, fan vad det är snyggt!
Men jag tycker jag känner igen det. Har för mig att det chassit svider extremt i plånboken. Vad heter det?

Permalänk
Medlem

360 Corsa är extremt snyggt! Jag önskar jag hade råd/kunde hitta ett över huvud taget. Men oj, jag har stort medlidande med din plånbok...

Nice catch!

Permalänk
Skrivet av Beltet:

Oj oj, fan vad det är snyggt!
Men jag tycker jag känner igen det. Har för mig att det chassit svider extremt i plånboken. Vad heter det?

Skrivet av Khers:

360 Corsa är extremt snyggt! Jag önskar jag hade råd/kunde hitta ett över huvud taget. Men oj, jag har stort medlidande med din plånbok...

Nice catch!

Är som sagt ett 360 corsa och det som gör det dyrt ärt att man bara kan skaffa det via GB i Sydkorea. Fick mitt för omkring 3.5k men då har jag kontakter som gav det billigt, har redan fått förfrågning om att sälja det för 7k

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Medlem

3.5k är ju mycket pengar, men detta fallet är det ju ett riktigt fynd! (Jag såg din post på GH om hur prisläget ser ut för olika koreanska customs för ett tag sedan...)

Du måste ha väldigt bra kontakter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beltet:

Jag märkte det också när jag fick hem min första del av granite. Händerna flög inte över på samma sätt...
Jo, håller med. Det är väldigt enkelt men känns inte riktigt lika funktionrikt som TMK. Jag har ännu inte själv använt TMK, men kommer antagligen försöka få tag i ett quickfire XT och byta ut controllern. Har inte riktigt bestämt mig ännu.
Jo, jag använder också caps extremt sällan. Endast när något spel kräver det, eller när jag får rage på nätet :D. Byter nog den till FN redan ikväll om det inte skulle finnas CapsFN.
Nu när jag vant mig så mycket med 60% så tror jag att det skulle bli jobbigt att skriva på ett TKL eller fullstort. Jag gillar att jag inte behöver flytta händerna. Och när jag bytte till 60% så lärde jag mig också att skriva utan att titta på tangentbordet. Kanske kommer ur det om jag byter tillbaka tänker jag....

Ja, det är sant, när jag vant mig vid mitt GH60 så kanske jag kommer att vilja använda de snabbkommandona, en ganska god anledning till att byta till ett Phantom PCB ändå Kommer nog vänta in nästa gång de går som group buy på GH i sådana fall, tycker det blir lite dyrt från mechanicalkeyboards.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedogustav:

Är som sagt ett 360 corsa och det som gör det dyrt ärt att man bara kan skaffa det via GB i Sydkorea. Fick mitt för omkring 3.5k men då har jag kontakter som gav det billigt, har redan fått förfrågning om att sälja det för 7k

Oj, bra deal. Men lite högt för mig själv. Har svårt att motivera ett köp av ~1000kr case till mitt bygge. Men det är sjukt snyggt! Lägg gärna upp bilder!

§9
Permalänk
Tangentbordskonnässör

Hämtade precis ut ett gammalt Alps tangentbord med White Damped Alps. Väldigt mjuka och behagliga att skriva på och det är väldigt tyst för att vara mekaniskt. Fick tjocka PBT keycaps på köpte också.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Inaktiv

Hehe, vad ni pysslar med era tangentbord. Blir lite extra sugen att göra något med mina egna med.

Skrivet av deeyay:

Hämtade precis ut ett gammalt Alps tangentbord med White Damped Alps. Väldigt mjuka och behagliga att skriva på och det är väldigt tyst för att vara mekaniskt. Fick tjocka PBT keycaps på köpte också.

http://i59.tinypic.com/1j3o5d.jpg

Jag är nog inte den enda att undra hur många tangentbord du har i din samling nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av anon5930:

Hehe, vad ni pysslar med era tangentbord. Blir lite extra sugen att göra något med mina egna med.

Jag är nog inte den enda att undra hur många tangentbord du har i din samling nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Haha det börjar att bli en del! Men det är ju tyvärr lite det man behöver göra om man snöar in på Alpsbrytare. Svårt att få tag på kompletta saker så man får köpa olika tangentbord och plocka delar mångt och mycket. Sen så föredrar jag Alps framför Cherry så jag vill få ihop lite alternativ på den sidan också samt prova på ett par av deras brytare också. De är också väldigt roliga på det sättet att de är enkla att modifiera. Byta fjäder, taktil del etc utan att behöva skruva. Går att öppna upp brytarna enkelt när de är monterade. Men det här senaste bordet ska jag nog i stort sett ha som det är för det var riktigt skönt med dämpade White Alps. Det är väl om jag byter keycaps så att det får svensk uppsättning istället men spelar inte så stor roll då jag sällan tittar på tangentbordet ändå när jag skriver.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Coolermasters switch-testare för 11 (15 dollar msrp) dollares + frakt på Massdrop: https://www.massdrop.com/buy/cm-storm-cherry-mx-switch-tester

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk

funderar på att omanodisera mitt lz-gh men jag vet inte vilken färg, har ni några förslag?

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedogustav:

funderar på att omanodisera mitt lz-gh men jag vet inte vilken färg, har ni några förslag?

Du har alltså både ett LZ och ett 360C!?!? Wow! Hur många andra koreaner har du hemma?

Vilken färg är det idag? Jag såg bilder från någon som hade ett turkost LZ, det såg riktigt trevligt ut

Permalänk
Skrivet av Khers:

Du har alltså både ett LZ och ett 360C!?!? Wow! Hur många andra koreaner har du hemma?

Vilken färg är det idag? Jag såg bilder från någon som hade ett turkost LZ, det såg riktigt trevligt ut

Aa jag har också funderat på den färgen! Drömmen skulle ju vara om man kunde anodisera vitt men det går ju inte tyvärr och jag litar inte på pulverlackerare :/

Om jag skulle anodizera det blått skulle jag nog vilja färga min platta till ngt annat som kontrast

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Medlem

Ett ducky mini (: Med ett stöd från ducky.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D / Intel Core i7-5820K (OC 4.4Ghz) / ASUS X99-DELUXE / Corsair Hydro H55 / Crucial Ballistix Sport 16GB DDR4 2400MHz / ASUS GeForce GTX 980 STRIX 4GB OC / Corsair PowerSupply CS850M / Samsung 840 EVO SSD 250GB / 2x ASUS VG248QE 24" 1ms 144Hz 3D / Ducky Mini MX RED / Razor Mamba 4G

Permalänk
Medlem

Nej, nu åkte capsen upp på marknaden så jag kan få köpa nya med legender istället. Insåg att det blev alldeles för jobbigt utan när man ska lära sig nya kort kommandon

Men hur i helvete ska jag hitta ett dsa set i pbt med legender utan att plånboken börjar grina.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av deeyay:

Haha det börjar att bli en del! Men det är ju tyvärr lite det man behöver göra om man snöar in på Alpsbrytare. Svårt att få tag på kompletta saker så man får köpa olika tangentbord och plocka delar mångt och mycket. Sen så föredrar jag Alps framför Cherry så jag vill få ihop lite alternativ på den sidan också samt prova på ett par av deras brytare också. De är också väldigt roliga på det sättet att de är enkla att modifiera. Byta fjäder, taktil del etc utan att behöva skruva. Går att öppna upp brytarna enkelt när de är monterade. Men det här senaste bordet ska jag nog i stort sett ha som det är för det var riktigt skönt med dämpade White Alps. Det är väl om jag byter keycaps så att det får svensk uppsättning istället men spelar inte så stor roll då jag sällan tittar på tangentbordet ändå när jag skriver.

Hehe, kan tänka mig att det snabbt blir en ganska stor samling för att få tag i reservdelar.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av anon5930:

Hehe, kan tänka mig att det snabbt blir en ganska stor samling för att få tag i reservdelar.

Jo speciellt med Alps. Blir en del letande. Samma med mitt gamla BTC med foam and foil brytare som jag fick hem nyligen som saknade en print screen keycap. Fick kontakt med någon random nisse på Youtube som hade en massa sådana tangentbord och tangenter till övers. Idag skickar han hem en double shot keycap till mig så att det blir komplett. Hade funkat med någon annan då det är Cherry MX kompatibelt men kul med original. Man skaffar en del kontakter i den här "branschen" i letandet men det är ju det som är lite mysigt också. Communityn.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaun:

Men hur i helvete ska jag hitta ett dsa set i pbt med legender utan att plånboken börjar grina.

Kommer kanske lite granite keycaps i marknaden snart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beltet:

Kommer kanske lite granite keycaps i marknaden snart

Det hade varit helt fantastiskt, men om jag känner gamarna här på SWEC rätt kommer plånboken få grina i slutändan ändå

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Vaun:

Det hade varit helt fantastiskt, men om jag känner gamarna här på SWEC rätt kommer plånboken få grina i slutändan ändå

HEHE

Permalänk
Konsolgrävare

JD45 är i test stadie nu och kommer senare bli en GB på ctrlalt.io. Är som JD40 fast nu kan man ha tex åäö också

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Mitt "main" (Shine 3, Mx Red, vit LED, PBT engraved caps)

Mitt "work" (G2PRo, Mx Clear, blandade PBT caps)

Har fått in en bunt mer custom caps sen jag tog bilderna så en uppdaterad bild kanske läggs upp senare på mitt "work"-keyboard

Mitt "backup" (K65, Mx Red, custom ABS)

Med PBT:

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

JD45 är i test stadie nu och kommer senare bli en GB på ctrlalt.io. Är som JD40 fast nu kan man ha tex åäö också

Skickades från m.sweclockers.com

Det är helt fantastiskt! Jag hade börjat skissa på ett själv men kom inte så långt ^^

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem

Stör mig så otroligt mycket på att mellanslagstangenten på QF TK är någon ynka milimeter större än vanligt... men det ska bli intressant att se hur a) PBT-tangenter är b) DSA känns i jämförelse med "vanligt" och c) det går att skriva med blanka hattar. Jag har, även om det ser ur som skit, valt att behålla siffertangenterna då jag inte är helt säker på symbolerna.

Visa signatur

:)