Konvertera Android app till Iphone?

Permalänk
Medlem

Konvertera Android app till Iphone?

Som rubriken lyder är ju min fråga, går det konvertera en android app till iphone app på något smidigt sätt ? Det är ingen allmän app utan en företags inriktad app som i dagens läge finns till android som tillhör ett ekonomi program riktat mot folk som jobbar på fältet, funktionen i appen är att man skall kunna ta emot och skicka arbets ordrar samt materiallistor m.m , för att slippa tonvis med papper från killar/tjejerna som är ute på jobb.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Hedersmedlem

Appar för Android brukar vara skrivna i Java. Så vitt jag vet får man inte skriva appar för iPhone i Java utan måste använda Objective C. Så det enda som gäller är att skriva om hela appen. Finns inga genvägar.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Större problem än så är ju att de bibliotek och ramverk du använder i respektive miljö skiljer sig åt

Visa signatur

2500k @ 4.7GHz | VENGEANCE CL8 1600Mhz | 6970 @ stock | Agi 3 ssd- 120gb + slö 1 tb disk

Permalänk
Permalänk
Medlem

Alltså, det går med massa olika verktyg men då blir appen avsevärt sämre... Sen kan det väl inte vara allt för svårt att koda samma app igen i ett annat språk? Du har ju logiken det är bara syntaxen som är annorlunda. Så tips är att koda den från grunden igen!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Som rubriken lyder är ju min fråga, går det konvertera en android app till iphone app på något smidigt sätt ? Det är ingen allmän app utan en företags inriktad app som i dagens läge finns till android som tillhör ett ekonomi program riktat mot folk som jobbar på fältet, funktionen i appen är att man skall kunna ta emot och skicka arbets ordrar samt materiallistor m.m , för att slippa tonvis med papper från killar/tjejerna som är ute på jobb.

Maila mig här på Sweclockers, så kanske jag kan hjälpa dig!.

Visa signatur

Dell Vostro 1700