Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av antepannte:

Passa på att uppgradera din slitna musmattan, QPAD CT Large 1,5mm för bara 46 kr

I och med att ovanstående pris inte stämmer och för att ingen skall bli ledsen, så passar jag på att länka alla musmattor i samma size som ligger för en bra peng just nu:

A4Tech X7-500MP 59:- (114:- med frakt) på Elif.se [oklar återförsäljare med endast 6st omdömen, som i och för sig är bra och det går att köpa på faktura för den orolige.]

Corepad EyePad XL 79:- (108:- med frakt) på CDON.com
För allas information då så är det alltså INTE 455 × 1,6 × 405mm utan 325 x 1,6 x 290mm som säljs på CDON.
Detta står i alla fall i måtten, men enligt bilder skall det vara samma matta.

SteelSeries QcK+ 99:- (gratis frakt) på electroworld.se/netonnet.se

Må väl.

Mvh. Mansion

EDIT: Högg en Corepad från CDON, med en 50kr rabattkod blev det inte jättedyrt direkt:

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

I och med att ovanstående pris inte stämmer och för att ingen skall bli ledsen, så passar jag på att länka alla musmattor i samma size som ligger för en bra peng just nu:

Corepad EyePad XL 79:- (108:- med frakt) på CDON.com

Må väl.

Mvh. Mansion

Är ju två olika musmattor på prisjakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tarado:

Är ju två olika musmattor på prisjakt.

Ja, och? Var det inte uppenbart nog att jag endast syftade på den CDON sålde? Vilken är den som visas på prisjakt. Att Maxfps har någon annan som är fellänkad spelar ju mindre roll.

Eller syftade du på måtten? Såg jag med nu att de inte stämde överens nej, vaket av dig kamrat!

För allas information då så är det alltså INTE 455 × 1,6 × 405mm utan 325 x 1,6 x 290mm som säljs på CDON.
Detta står i alla fall i måtten, men enligt bilder skall det vara samma matta.

Må fridens liljor kantra eder väg.
- Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av kiim:

Logitech UE AirPlay Högtalare till iOS

Pris: 990 kr
Gäller till den 8/9

Prisjakt, 1899kr - 2990kr

Airplay-högtalare till iOS
"Bästa köp" av Ljud & Bild 2012 / Augusti!
Strömma musik trådlöst

http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/dockningsstation-m...

Skulle researchat bättre innan, Airplay introducerar 2 sekunders fördröjning vilket gör att den här inte duger för t.ex. Youtube eller filmtittande. Vissa Apple-appar kompenserar för fördröjningen, och det finns andra, alldeles för meckiga lösningar för att få bort det. https://discussions.apple.com/message/22171613#22171613

Den här åker tillbaka, får kolla på Bluetooth-högtalare istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klp65:

Sök på Airplay + Android...
Det finns tydligen högvis med appar som fixar detta, sitter just och "läser på"
http://nytestat.se/sa-har-funkar-airplay/
http://www.mobil.se/guider/guider-android/sa-kor-du-airplay-m...

Jag var förbi och köpte en Air Speaker idag (på öppet köp så klart) och har fått den att funka med min Androidlur, AirAudio och AirTunes funkar fint för ändamålet men telefonen måste vara rootad.
Var någon som klagade på delay, vilket det är, men det är inget jag störs av då jag använder högtalaren i köket när jag lagar mat eller fixar med annat. Ett bra köp än så länge för 1000 spänn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soserious:

Sony Dual Shock 3 (PS3) (Original)
249kr med rabattkod 'rea13' och frifrakt! (3-5 dagars leveranstid)
http://www.electroworld.se/product/spel-konsoler/tillbehor-sp...

Överlägset billigast på prisjakt!
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=253566

Drog faktiskt iväg en beställning i fredags, riktigt bra pris och borde få den idag eller imorn
Kan dock tänka mig att den bör gå ner i pris framöver när ps4 kommer men men..

Edit: råkade lägga i fel tråd, ber om ursäkt till alla som påverkades

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Jallle:

Drog faktiskt iväg en beställning i fredags, riktigt bra pris och borde få den idag eller imorn
Kan dock tänka mig att den bör gå ner i pris framöver när ps4 kommer men men..

Edit: råkade lägga i fel tråd, ber om ursäkt till alla som påverkades

Och nu har de höjt priset. :C

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Entusiast

Hej!

Jag registrerade mig på "Breffer.com" vilket var gratis under några veckors tid mot löftet att jag endast skulle få betala 5kr för ovanstående 7 tums surfplatta efter en veckas medlemsskap. Breffer verkar vara en dansk/svensk samlingssite med allsköns erbjudanden från företag som erbjuder gåvor eller reducerade priser på varor (gps:er, presentkort eller e-cigaretter) om man vidare registrerar sig på t.ex. datingsiter eller konsumentupplysningssiter. Värt att notera är att jag gick ur efter 14 dagar, efter en månads medlemsskap verkar det som att de drar 350 kr för ett års medlemsskap.

Tipset hittade jag från början via Swedroid

Helt klart skumt alltihop men nu sitter jag också med min surfplatta. På Swedroidbilderna finns det med en laddare tillhörande plattan, jag fick ingen sådan utan enbart en usb-miniusb kabel. Min platta var svart för övrigt och inte grisrosa

Det jag gjorde var alltså att:

* Registrerade mig på Breffer.com
* Efter en vecka fick jag ett mail om att skicka in någon form av verifiering av min adress för att de har en begränsning på en platta per hushåll, jag tog en bild från en räkning där min adress framgick.
* Betalade 5kr genom mitt Visakort
* Gick ur efter 14 dagar
* Väntade och efter sammantaget 5 veckor från registrering fick jag min platta, den skickades från Tyskland.

Nu verkar det som att man inte betalar några 5 kr längre och enbart verifierar sig genom Facebook. Dvs inga inskickade bilder på räkningar längre.

Edit: en del "mailerbjudanden" från de anslutna företagen tillkommer, så skaffa en skräpmail som ni använder vid registrering där om ni vill slippa reklamutskicken!

Dold text

Detta verkar aningen suspekt, annars är det ett toppenerbjudande om surfplattan kostar 5kr inkl frakt.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Helt klart lite skumt, men inkl. frakt och inga 5kr längre vad jag kan se. Jag avvaktade några veckor innan folket på Swedroid började ge feedback om att de fick sina plattor. Jag "vågade" dock inte gå med på några fler av erbjudandena på gratis gps eller androidlur för 69kr från deras "sammarbetspartners". Kunde kanske bli lite tokigt att gå med på en datingsite när jag har förhållande för övrigt

Någon annan får gärna gå i bräschen och kolla om de får än bättre erbjudanden från deras samarbetspartners.

Permalänk
Medlem
Skrivet av le_kong:

Helt klart lite skumt, men inkl. frakt och inga 5kr längre vad jag kan se. Jag avvaktade några veckor innan folket på Swedroid började ge feedback om att de fick sina plattor. Jag "vågade" dock inte gå med på några fler av erbjudandena på gratis gps eller androidlur för 69kr från deras "sammarbetspartners". Kunde kanske bli lite tokigt att gå med på en datingsite när jag har förhållande för övrigt

Någon annan får gärna gå i bräschen och kolla om de får än bättre erbjudanden från deras samarbetspartners.

Var du tvungen att koppla ditt Facebook-konto? Känns sådär att man låter dem ha tillgång till sina kontakter på Facebook.

Permalänk
Medlem

Nej, Facebookgrejen är ny. Jag behövde bara skicka in en bild från en räkning där min adress och avsändarens framgick. Deras sätt att verifiera min identitet antar jag. Jag skickade inte något med personnummer eller telenr.

Facebook är lurigt på det sättet som du beskriver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av le_kong:

Helt klart lite skumt, men inkl. frakt och inga 5kr längre vad jag kan se. Jag avvaktade några veckor innan folket på Swedroid började ge feedback om att de fick sina plattor. Jag "vågade" dock inte gå med på några fler av erbjudandena på gratis gps eller androidlur för 69kr från deras "sammarbetspartners". Kunde kanske bli lite tokigt att gå med på en datingsite när jag har förhållande för övrigt

Någon annan får gärna gå i bräschen och kolla om de får än bättre erbjudanden från deras samarbetspartners.

Vad jag märkte så är de 5kr kvar (klart de vill ha tillgång till ditt kort). FB gör dock att du slipper pappersbiten.
Dock undrar jag hur man går ur, hittar ingen stans att göra det på deras hemsida, är det e-post som gäller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av imo:

Vad jag märkte så är de 5kr kvar (klart de vill ha tillgång till ditt kort). FB gör dock att du slipper pappersbiten.
Dock undrar jag hur man går ur, hittar ingen stans att göra det på deras hemsida, är det e-post som gäller?

Aha, det stod 0kr på [URL=""Tillmed nu""]"Tillmed nu"[/URL] som man ska klicka på. Jag har ett extra Visa anknutet till ett konto som jag inte använder så ofta, jag hade bara en mindre summa pengar på kontot just för att inte riskera att inte bli avregistrerad. Jag kunde dock hitta valet avregistrering som fanns under mitt konto eller något liknande. Allt ser lite tacky ut på hemsidan för övrigt så man får titta runt lite för att hitta. Thats it.

/Le_kong

Permalänk
Avstängd

Registrera er inte på den där scam hemsidan där man kan få en surfplatta för 4-5kr har läst att man får en faktura efter. Använd sunt förnuft

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Registrera er inte på den där scam hemsidan där man kan få en surfplatta för 4-5kr har läst att man får en faktura efter. Använd sunt förnuft

Skickades från m.sweclockers.com

5kr var det jag betalade, inte 4. Var har du läst det?

Permalänk
Medlem

Man kan alltid testa med e-Visa från Swedbank.
Sedan om faktura kommer efterhand kan man alltid bestrida och hänvisa till tidigare uppsägning och hävda ångerrätt enligt distansköplagen.
Ser inget problem att försöka...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av borz:

Man kan alltid testa med e-Visa från Swedbank.
Sedan om faktura kommer efterhand kan man alltid bestrida och hänvisa till tidigare uppsägning och hävda ångerrätt enligt distansköplagen.
Ser inget problem att försöka...

Jo för att det är så kul att sitta och bestrida en faktura när man har annat att göra. Visst är du arbetslös och har ingenting att göra om dagarna så kör på

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

Redan tipsat i Dagens Fynd tråden. Skriver här också.

http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/kampanjer/never-...

Rätt schysst pris.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

Redan tipsat i Dagens Fynd tråden. Skriver här också.

http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/kampanjer/never-...

Rätt schysst pris.

Bra pris, blir såååååååå sugen att köpa, men jag ska ju vänta på 9xxx serien... arghhh can't.... resist..... the..... urge!!!!
"slap,slap"... phewwww.

Permalänk
Medlem

Kan inte hitta den där 5% rabatt för sweclockers medlemmar hos cdon.. nån som vet koden?

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk
Skrivet av Dimuman:

Kan inte hitta den där 5% rabatt för sweclockers medlemmar hos cdon.. nån som vet koden?

De har tagit bort den. Se CDON-tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

I och med att ovanstående pris inte stämmer och för att ingen skall bli ledsen, så passar jag på att länka alla musmattor i samma size som ligger för en bra peng just nu:

A4Tech X7-500MP 59:- (114:- med frakt) på Elif.se [oklar återförsäljare med endast 6st omdömen, som i och för sig är bra och det går att köpa på faktura för den orolige.]

Corepad EyePad XL 79:- (108:- med frakt) på CDON.com
För allas information då så är det alltså INTE 455 × 1,6 × 405mm utan 325 x 1,6 x 290mm som säljs på CDON.
Detta står i alla fall i måtten, men enligt bilder skall det vara samma matta.

SteelSeries QcK+ 99:- (gratis frakt) på electroworld.se/netonnet.se

Må väl.

Mvh. Mansion

EDIT: Högg en Corepad från CDON, med en 50kr rabattkod blev det inte jättedyrt direkt:
http://xam.nu/f/000000000.jpg

Skrivet av tarado:

Är ju två olika musmattor på prisjakt.

Mycket riktigt så var det rätt matta (den på produktbilden) de hade bara skrivit fel mått, alltså var det 455 × 1,6 × 405mm, och jääävlar vad fin den var. Riktigt klistrade sig fast på skrivbordet och musen glider fint och med bra precision.

Förmodligen mina mest välinvesterade 58kr på länge, rekommenderar starkt till den som vill ha en stor matta till ett bra pris:

http://cdon.se/hemelektronik/corepad_cloth_mouse_pads_eyepad_... - Se till att lösa en 50kr rabattkod så blir det 58 ynka kronor.

Må väl.

Mvh. Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk

Kingston hyperx beast 1600mhz (8gb) för 589 på netonnet (fysisk butik). Felmärkt pris i butik, kostar 679 enligt nätet. Inte mycket att hänga i granen och inte mycket billigare än internethandeln men ändå kul. Jag slog till

Permalänk
Medlem
Skrivet av le_kong:

Hej!

Jag registrerade mig på "Breffer.com" vilket var gratis under några veckors tid mot löftet att jag endast skulle få betala 5kr för ovanstående 7 tums surfplatta efter en veckas medlemsskap. Breffer verkar vara en dansk/svensk samlingssite med allsköns erbjudanden från företag som erbjuder gåvor eller reducerade priser på varor (gps:er, presentkort eller e-cigaretter) om man vidare registrerar sig på t.ex. datingsiter eller konsumentupplysningssiter. Värt att notera är att jag gick ur efter 14 dagar, efter en månads medlemsskap verkar det som att de drar 350 kr för ett års medlemsskap.

Tipset hittade jag från början via Swedroid

Helt klart skumt alltihop men nu sitter jag också med min surfplatta. På Swedroidbilderna finns det med en laddare tillhörande plattan, jag fick ingen sådan utan enbart en usb-miniusb kabel. Min platta var svart för övrigt och inte grisrosa

Det jag gjorde var alltså att:

* Registrerade mig på Breffer.com
* Efter en vecka fick jag ett mail om att skicka in någon form av verifiering av min adress för att de har en begränsning på en platta per hushåll, jag tog en bild från en räkning där min adress framgick.
* Betalade 5kr genom mitt Visakort
* Gick ur efter 14 dagar
* Väntade och efter sammantaget 5 veckor från registrering fick jag min platta, den skickades från Tyskland.

Nu verkar det som att man inte betalar några 5 kr längre och enbart verifierar sig genom Facebook. Dvs inga inskickade bilder på räkningar längre.

Edit: en del "mailerbjudanden" från de anslutna företagen tillkommer, så skaffa en skräpmail som ni använder vid registrering där om ni vill slippa reklamutskicken!

Någon som vet om detta verkligen fungerar?

Visa signatur

Jag har en dator, den duger väl.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av appmas:

Någon som vet om detta verkligen fungerar?

Jag signade faktiskt upp mig igår.. Väntar max 6 dagar till innan jag reggar av mig. Får jag fakturor så blockerar jag dirr.

Visa signatur

faplol.com <- ta en titt på mitt projekt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av p0pe:

Jag signade faktiskt upp mig igår.. Väntar max 6 dagar till innan jag reggar av mig. Får jag fakturor så blockerar jag dirr.

Ja, jag funderar på om jag ska registrera mig. Men är det säkert att ge ut kortnummer osv till dem? För mig känns det osäkert...

Visa signatur

Jag har en dator, den duger väl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av appmas:

Någon som vet om detta verkligen fungerar?

Nu var det ju iofs jag som la upp tipset som svarar, men ja det gick. 5kr. Se länken jag skickade med för att läsa om andras erfarenheter om detta. Jag väntade med att beställa tills någon i den tråden rapporterade att de fick sina plattor, någon annan än tipsaren där i alla fall Det står ingenstans om att någon rapporterat om några fakturor vad jag kunnat se. Däremot ska man avregistrera sig innan tidsfristen löper ut för att slippa att de drar årsavgiften på 350.

Permalänk
Medlem
Skrivet av le_kong:

årsavgiften på 350.

Det är månadsavgift, så här står det exakt.

Ett 14-dagars medlemskap kostar 5 kr. Efter detta fortlöper ditt medlemskap automatiskt, och var 30:e dag drar vi 379 kr. från ditt konto såvida medlemskapet inte sägs upp. Det finns ingen bindningsperiod knuten till medlemskapet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Läste i Metro att Inet-butiken på Sveavägen i Stockholm säljer en Seagate 4 TB extern hårddisk för 999 kr. Det finns totalt 80 st och max en per person. Glad privatkopiering allihop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av imo:

Det är månadsavgift, så här står det exakt.

Ett 14-dagars medlemskap kostar 5 kr. Efter detta fortlöper ditt medlemskap automatiskt, och var 30:e dag drar vi 379 kr. från ditt konto såvida medlemskapet inte sägs upp. Det finns ingen bindningsperiod knuten till medlemskapet.

Ah vad bra att du faktakollade igen, mitt misstag med årsavgift och belopp, desto viktigare att avregistrera sig då! Efter en veckas tid kom ett mail där det stod:

Hej xxx@hotmail.com!

För att få din välkomstpresent från Breffer.com måste du klicka här

Kom ihåg att du kan ansöka om din present först när du har varit medlem i 7 dagar.

På Swedroid hade någon gått ur innan de sju dagarna:
"Kan också meddela att jag gick ur breffer.com dagen efter jag gick med, fick kalla fötter efter att ha läst lite. Mailade dem min uppsägning och fick bekräftelse. Några dagar senare kommer ett mail med info om hur jag ska beställa min surfplatta... Det går alltså att beställa surfplattan trots att man inte längre är medlem (jag var bara medlem en dag totalt) "

Jag behövde inte maila utan hittade som sagt en knapp att trycka avregistrera mig på inne på mitt konto.