Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Har aldrig handlat från Amazon så har missat ryktet, kan du upplysa den vilsne?

Som sagt bara rykte och känns ju lite dumt öppna just BF (logistik och personal måste ju hinna trimmas in och det bör man inte göra på en sådan dag, även om man tar in intrimmad personal utifrån är det mycket runt om kring som ska fixas).

Amazon kommer kanske hit någon gång, men känns ju som BF är illa valt datum.

Hälla https://digital.di.se/artikel/experterna-amazon-rekryterar-sk... , enligt källan men skulle i så fall lanseras innan BF, även hittat info (hittar det inte nu), där någon reporter förespådde att det skulle ske på BF.

Men vad jag vet har Amazon inte öppnat portarna än Kanske händer, men skulle inte hålla andan.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Enligt Dagens Industri är lanseringen uppskjuten:

"Amazons intåg på den svenska marknaden anses vara en av de avgörande faktorerna för e-handelns tillväxt. Svensk Handel har tidigare trott att Amazon, känt för pressade priser och små marginaler, skulle göra entré lagom till den stora shoppingdagen Black Friday nu i november. Så verkar det inte bli, snarare kan vi vänta oss en etablering under nästa år."

Artikel bakom betalvägg: https://www.di.se/nyheter/tvafrontskrig-hotar-svenska-handlar...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem

Kollade lite på singles day på Wish och såg att man kunde få bra rabatt där. Koden gav mig dock bara 5%, så provade de vanliga som kan ge uppemot 80% och de jag hittade hade ett tak på 182 kr i rabatt.

Någon som vet om det är det bästa som går att hitta, eller finns det andra rabattkoder som inte har ett så lågt tak?

Permalänk
Medlem

Kommer det komma upp en specifik tipstråd för singles day?

Permalänk
Medlem

CDON verkar ha plockat bort nästan alla lite nyare datorkomponenter från sortimentet inför imorgon, om man googlar på t.ex. "Z390 cdon" får man upp det som tidigare har funnits på sidan men prylarna existerar inte på deras sida längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazelberg:

Kollade lite på singles day på Wish och såg att man kunde få bra rabatt där. Koden gav mig dock bara 5%, så provade de vanliga som kan ge uppemot 80% och de jag hittade hade ett tak på 182 kr i rabatt.

Någon som vet om det är det bästa som går att hitta, eller finns det andra rabattkoder som inte har ett så lågt tak?

Det var väl lite bråk om det där tidigare när folk försökte hamstra billiga grafikkort så Wish satt ett tak på rabatterna. Men jag kanske minns fel?

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1494093-billiga-grafik...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trokder:

CDON verkar ha plockat bort nästan alla lite nyare datorkomponenter från sortimentet inför imorgon, om man googlar på t.ex. "Z390 cdon" får man upp det som tidigare har funnits på sidan men prylarna existerar inte på deras sida längre.

Haha ja. 9900k är svindyra. Men man kan säkert hitta fynd men de sakerna som jag letar efter var antingen dyra eller inte i deras sortiment.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem

@Naki: Jo det har jag koll på. Men just 180 kr rabatt är ju inget att hänga i granen på "årets största rea". Facepalm på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trokder:

CDON verkar ha plockat bort nästan alla lite nyare datorkomponenter från sortimentet inför imorgon, om man googlar på t.ex. "Z390 cdon" får man upp det som tidigare har funnits på sidan men prylarna existerar inte på deras sida längre.

Det stämmer. Jag har haft span på lite komponenter inför Black Friday och noterade att de inte längre fanns hos CDON.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banco:

Haha ja. 9900k är svindyra. Men man kan säkert hitta fynd men de sakerna som jag letar efter var antingen dyra eller inte i deras sortiment.

9900k och Z390 moderkorten som de har på sin sida säljs inte av CDON, det är Iphonebutiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trokder:

CDON verkar ha plockat bort nästan alla lite nyare datorkomponenter från sortimentet inför imorgon, om man googlar på t.ex. "Z390 cdon" får man upp det som tidigare har funnits på sidan men prylarna existerar inte på deras sida längre.

Har bara gjort några stickprov men verkar som att samtliga såldes av Inet på CDON Marketplace.

Hela deras sortiment verkar vara bortplockat från CDON:

https://cdon.se/merchant/inet-ab/

Permalänk

Den som tyckte att en hundring på allt är alltid ett fynd oavsett vara, är han nykter? Fyndvara är när någonting säljs till minst 20% rabatt annars kan den dåren köpa lägenheter i Stockholm där en del är nedsatta flera 100.000 kr. För hundratusen får man en hel del hårdvara för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dredden100:

Den som tyckte att en hundring på allt är alltid ett fynd oavsett vara, är han nykter? Fyndvara är när någonting säljs till minst 20% rabatt annars kan den dåren köpa lägenheter i Stockholm där en del är nedsatta flera 100.000 kr. För hundratusen får man en hel del hårdvara för.

du kan scrolla bak ett par sidor i denna tråden. Det har redan varit väldigt mycket klagomål om detta men vissa tycker annat... Men ja jag håller med.
Det är samma snubbe som postar det varje gång med.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Visst men förra black friday var det typ 20% som var "högt", beroende på kategori... Det är helt enkelt inte lika bra tips längre att tipsa om.

Visa signatur

Ryzen 2700x, Nvidia 2080, 32gb 3200CL14 B-Die, 970 Evo
"Limbo" burk: I52500k, Nvidia 560 ti, 16gb Ram.
Server: FSC PI 2664. Quad core, 4gb minne, lite hårddiskar och en hel del damm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

Enligt Dagens Industri är lanseringen uppskjuten:

"Amazons intåg på den svenska marknaden anses vara en av de avgörande faktorerna för e-handelns tillväxt. Svensk Handel har tidigare trott att Amazon, känt för pressade priser och små marginaler, skulle göra entré lagom till den stora shoppingdagen Black Friday nu i november. Så verkar det inte bli, snarare kan vi vänta oss en etablering under nästa år."

Artikel bakom betalvägg: https://www.di.se/nyheter/tvafrontskrig-hotar-svenska-handlar...

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, det kändes ju lite långsökt, om inte annat idiotiskt att lansera sin butik på största rean på året (eller ja blir troligen kanske inte lika stor i år, kanske i försäljning men inte i rabatter)

Du hittade i alla fall den infon jag sett tidigare, även om vissa tycker om handla från Tyskland är det inte riktigt samma sak som kunna handla och skicka returer inom landet (Är faktiskt riktigt dyrt att skicka saker utomlands). Skulle skicka tillbaka något och det kostade 400/500kr (även om amazon står för frakten, så undrar jag om dom vill betala dessa summor). För från t.ex Tyskland till Sverige kostar det inte många hundralappar (runt 200kr för ett företag med hemleverans på köpet).

Skrivet av Naki:

Det var väl lite bråk om det där tidigare när folk försökte hamstra billiga grafikkort så Wish satt ett tak på rabatterna. Men jag kanske minns fel?

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1494093-billiga-grafik...

Japp, det är helt rätt. Folk utnyttjade detta till max, vissa fick korten till halva priset (vissa mer). Det blev sen ett tak hur mycket rabatt man kan få med dessa koder.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Vilket skämt singles day var i år...

Permalänk
Medlem

Ser hellre att man gör som Webhallen och skippar rean än att man hypar upp en rea som tusan och sedan stoltserar med 4% på en Nintendo Switch t.ex.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem

Tror ni att vi får se bättre erbjudanden på Black Friday än Samsung 65" UHD Smart TV UE65NU7105 för 7990 kr?

Permalänk
Avstängd

Hade hoppats på något bra grafikkortserbjudande idag...

Permalänk

Riktigt skämt av CDON på Singles Day att ta bort nästan hela sortimentet av datorkomponenter. Se ex:
https://cdon.se/hemelektronik/datorkomponenter/processorer/

Gå in på Wayback-machine för att se cachad version av hemsidan;
https://web.archive.org/web/20180422095857/https://cdon.se/he...

Hade tänkt göra ett bra klipp på en Ryzen 5 2600 men CDON hade visst annat i åtanke

Permalänk
Medlem
Skrivet av EagiZ:

Ser hellre att man gör som Webhallen och skippar rean än att man hypar upp en rea som tusan och sedan stoltserar med 4% på en Nintendo Switch t.ex.

Jag tycker CDON:s rea är löjlig men Elgiganten har till exempel Switch för 2990 kr. Inget slår priset Clas Ohlson hade för drygt ett halvår sedan dock!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Micke2013-07-24:

SINGLES DAY

Spamma inte tråden, det är många som följer den.

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Jag tycker CDON:s rea är löjlig men Elgiganten har till exempel Switch för 2990 kr. Inget slår priset Clas Ohlson hade för drygt ett halvår sedan dock!

Vad var det för pris då?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Jag hade hoppats på att komplett skulle ha samma rea som förra året. Detta va ju kasst.. Väntat i onödan.

Permalänk
Avstängd

Singlesday var meningslöst i år.

Knappt någon rea på något och inga rabattkoder.

Förra året var bättre där du kunde välja ut varor från sortimentet och använda -500, -1000 eller -2000 rabattkod.

Permalänk
Medlem

någon som kan länka till kompletts rea. Kommer inte åt den.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nima2001:

någon som kan länka till kompletts rea. Kommer inte åt den.

https://www.komplett.se/kampanj/1111-singles-day?tag=*

Permalänk
Medlem

Faktiskt så är CDONs ändå rätt ok, ifall man köper något dyrt t.ex. en 2080ti sparar du med än 1k när du använder koden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Vad var det för pris då?

Jag köpte det då för ca 2500 kr. 25 % rabatt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hagge:

Faktiskt så är CDONs ändå rätt ok, ifall man köper något dyrt t.ex. en 2080ti sparar du med än 1k när du använder koden.

Sparar betydligt mer, nästan 7k om du köper ett 1080ti istället.