Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Skrivet av Icte:

På tiden att de introducerar detta till studenter i Sverige! Har tidigare funnits i bl.a. USA men inte Sverige konstigt nog... Stort tack för tipset

Får du ordning på det?

Jag försöker verifiera via "SheerID" men får bara upp att det är något problem med någon metadata och shibboleth-tjaffs

Pluggar på LiU.

Permalänk
Medlem

@Kandidaten: Inga problem för mig på BTH.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av broschi:

Telia har istället familjeabonnemang(https://www.telia.se/privat/bredband/tjanster/produkt/spotify-familj) på 149kr, dem tar 99kr/mån för vanlig premium. Telia brukar dock bjuda på fria månader ibland när man tecknar nytt eller förlänger ett abonnemang.

Spotify familj är originalpris
https://www.spotify.com/se/family/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Spotify familj är originalpris
https://www.spotify.com/se/family/

Inget jag ifrågasätter eller antyder att Telia är billigare. Mer att jag försökte klargöra bara vad Telia erbjuder just nu, dvs Spotify Premium är inte gratis hos Telia.

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kandidaten:

Får du ordning på det?

Jag försöker verifiera via "SheerID" men får bara upp att det är något problem med någon metadata och shibboleth-tjaffs

Pluggar på LiU.

Nej får inget problem med mitt KTH konto. Men kontakta Spotify och förklara problemet till dem så ordnar de det säkert!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av broschi:

Inget jag ifrågasätter eller antyder att Telia är billigare. Mer att jag försökte klargöra bara vad Telia erbjuder just nu, dvs Spotify Premium är inte gratis hos Telia.

Telia erbjuder ju ingenting... ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Telia erbjuder ju ingenting... ^^

Det är väl lite fel, dem erbjuder ju tjänsten Spotify Premium (samt. familj) via abonnemangen så att man får det på en faktura varje månad istället för att koppla ett kort eller förbetald kod. Att det inte är rabatt eller något liknande har väl inget med det att göra. Du kanske menar att Telia inte ger rabatt eller bättre pris, vilket är sant.

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av broschi:

Telia har istället familjeabonnemang(https://www.telia.se/privat/bredband/tjanster/produkt/spotify-familj) på 149kr, dem tar 99kr/mån för vanlig premium. Telia brukar dock bjuda på fria månader ibland när man tecknar nytt eller förlänger ett abonnemang.

Spotify har också familjeabonnemang som vem som helst kan teckna. Så man behöver inte vara Telia-kund för att utnyttja det.
https://www.spotify.com/se/family/

Det kan dock vara så att Telia hade första-tjing på detta innan Spotify släppte det löst för "vanliga" konsumenter.

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Skrivet av f@boy:

@Kandidaten: Inga problem för mig på BTH.

Skrivet av Icte:

Nej får inget problem med mitt KTH konto. Men kontakta Spotify och förklara problemet till dem så ordnar de det säkert!

Det löste sig. Skickade in ett dokument till SheerID som verifierar att jag studerar vid LiU. Det tog nog inte mer än 1 minut innan jag fick svar att jag är verifierad. Omständligt i sin helhet men ändå lite smidigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepperflame:

Spotify premium för halva priset som student, 49kr/mån

Har man redan ett premium-konto och är student så kan man ändra i sin prenumeration på sitt konto. Man behöver bekräfta att man är student genom att välja skola logga in med sitt universitetskonto.

https://www.spotify.com/se/student/

Kan uppge att det inte (dessvärre) fungerar med NTI-skolan. Läser naturvetenskapligt basår där. Bra tips om inte annat! Var som någon annan skrev här, lanserat helt i tystnad.

Permalänk
Medlem

Doom PS4

Värt 99:-?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Jag skulle säga ja.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pepperflame:

Spotify premium för halva priset som student, 49kr/mån

Har man redan ett premium-konto och är student så kan man ändra i sin prenumeration på sitt konto. Man behöver bekräfta att man är student genom att välja skola logga in med sitt universitetskonto.

https://www.spotify.com/se/student/

Det står i villkoren att:

Citat:

Behöriga Studenter har rätt till en rabatt om femtio (50) procent på det månatliga prenumerationspriset för Premiumtjänsten [..] varje månad [...] under en period om upp till tolv (12) efterföljande månader

Jag tolkar det som att man bara får tolv rabatterade månader totalt?

Permalänk
Skrivet av Andreaz1:

Det står i villkoren att:

Jag tolkar det som att man bara får tolv rabatterade månader totalt?

"Du har rätt att aktivera upp till tre (3) ytterligare Erbjudandeperioder för dig själv genom att åter skicka in dina uppgifter på registreringssidan för Studenterbjudandet, så länge du är en Behörig Student."

Visa signatur

så mycket att vilja göra, så lite tid

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av sweloop64:

"Du har rätt att aktivera upp till tre (3) ytterligare Erbjudandeperioder för dig själv genom att åter skicka in dina uppgifter på registreringssidan för Studenterbjudandet, så länge du är en Behörig Student."

Okej, det missade jag. Helt självklart om man tänker efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kandidaten:

Det löste sig. Skickade in ett dokument till SheerID som verifierar att jag studerar vid LiU. Det tog nog inte mer än 1 minut innan jag fick svar att jag är verifierad. Omständligt i sin helhet men ändå lite smidigt

Hur gjorde du för att skapa ett intyg de godkände? Jag gjorde en pdf av mina registreringar i studentportalen men det godtog de inte. (studerar också på LIU och fick felmeddelande på SheerID -grejen)

Permalänk
Skrivet av chloe:

Hur gjorde du för att skapa ett intyg de godkände? Jag gjorde en pdf av mina registreringar i studentportalen men det godtog de inte. (studerar också på LIU och fick felmeddelande på SheerID -grejen)

Jag gick in på studentportalen och "beställde" ett "Verifierbart intyg". Det ligger under Service->Verifierbart intyg.
Därefter fyllde jag i Engelska, Ta med samtliga kurser och prov, Ta med kurskoder.

Detta skickade jag sedan in till SheerID via den där länken som de skickar.

Permalänk
Medlem

Jag tänkte att det här var ju århundrades bästa deal! Då köper man bägge mobilerna och säljer den för kanske 5000 styck så har man gjort sig lätta 3000kr. Men så insåg jag att det var ju bara en av mobilerna till detta pris. För övrigt så fick jag endast det priset på S8+.

Permalänk
Medlem

@napahlm: Miss från min sida, vanliga S8 hade medlempris. Så räcker ev. bara att logga in för att få det.

Permalänk

"100 kr rabbat på inet, vid köp för minst 500. Med kod GFWUJ6YYGF4FDGJ . Gäller bara idag."

Jag fick aldrig koden att fungera, var det någon begränsning i typ av vara eller antal köp med koden?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kontrabas:

"100 kr rabbat på inet, vid köp för minst 500. Med kod GFWUJ6YYGF4FDGJ . Gäller bara idag."

Jag fick aldrig koden att fungera, var det någon begränsning i typ av vara eller antal köp med koden?

Skickades från m.sweclockers.com

Brukar bara vara en användning för en sån kod.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kontrabas:

"100 kr rabbat på inet, vid köp för minst 500. Med kod GFWUJ6YYGF4FDGJ . Gäller bara idag."

Jag fick aldrig koden att fungera, var det någon begränsning i typ av vara eller antal köp med koden?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag använde den och den funkade utan problem, förhandsbokade ett PS4 spel + Swec Fri frakt.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Jag använde den och den funkade utan problem, förhandsbokade ett PS4 spel + Swec Fri frakt.

Använde den också utan problem. köpte mig en TP-Link Archer MR400.

Permalänk

Angående kompletts rea på bose qc35 så kommer det att komma qc35 II i oktober:
https://9to5google.com/2017/09/14/exclusive-bose-quietcomfort...

Hoppas såklart på mer än bara en knapp för google assistant, typ BL5.0 vore trevligt och aptX...

Permalänk
Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Vet inte om detta är en superdeal, men om man är ute efter någon kabel, adapter så är det en bra deal.

Clas Ohlson säljer ut massa olika kablar (hdmi, ljud, m.m.) samlad länk: (tryck sedan prissänkta) (en länk till för ljud)

T.ex : 10m hdmi kabel för 39:-

Priserna gäller även i butik.

Tänkte slänga mig iväg och köpa någon lång HDMI på den lokala butiken att ha i reserv/ta fram till laptop, men en titt på recensionerna gjorde att jag backade. Känns knappt värt besväret.

Permalänk
Medlem

@ingulf: Vet att en del har lite dåliga recensioner. Tycker dom är helt klart värda 39:-, och andra kablar, adapters för 19:-. Jag har inte haft någon reklamation på en hdmi kabel på mina ca 2 år i lokala butiken.

Visa signatur

7600X, Asrock B650I, NH-U12A, 32GB, RX6700, SN850 1TB, SN850X 2TB, SF600, 27GL850, Arzopa 16", NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingulf:

Tänkte slänga mig iväg och köpa någon lång HDMI på den lokala butiken att ha i reserv/ta fram till laptop, men en titt på recensionerna gjorde att jag backade. Känns knappt värt besväret.

Köpte 4st idag lol, dumt ja inte läste recensionerna innan. Men får väl testa och se

Visa signatur

Intel Core i9 10850K @ 5Ghz.
64GB DDR4 3200Mhz.
1TB NVMe M2, 1TB SSD.
Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition.
ASUS 3080 Strix OC

Permalänk
Medlem

Kan man verkligen vara 100% säker på att de sitter 6TB Wd Red diskar i nedan?

#17014395

Skulle kännas väldigt snopet att få en desktop disk. Vad är det som säger att WD inte kan byta till vilken disk som helst, när som helst?

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av radx:

Kan man verkligen vara 100% säker på att de sitter 6TB Wd Red diskar i nedan?

#17014395

Skulle kännas väldigt snopet att få en desktop disk. Vad är det som säger att WD inte kan byta till vilken disk som helst, när som helst?

Bra fråga. Sitter det Red i 3 och 4 TB diskarna också?

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10