Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Icte:

2 st GTX 1060 till två olika datorer?

Ska ha ett i bokhyllan.
Så himla snyggt.

Permalänk
Medlem

@anon200632: Bara att gratulera då!

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk

@danielsan123: Jag tror att du kan bygga något coolt med denna för samma pris https://www.netonnet.se/art/komponenter/uppgraderingspaket/mo...
Och sen någon billig 1060 som är på rea

Permalänk
Medlem

@Vispsleven:
Jag kan inte hitta surfplattan, hur hittar du den och vilken butik?

Visa signatur

Asus A7N8X DL | Barton 2500+@3200+ | 2 x 256MB + 512MB pc3200 | Leadtek 6800LE 16/6 350/800 | Maxtor 120 + 80 +2x200GB

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om citygross-appen, där kostar Lamina T-801B.NORD 499 kr. Endast i appen verkar det som dock.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=3290574

Var hittar jag den? vilken butik?

Visa signatur

Asus A7N8X DL | Barton 2500+@3200+ | 2 x 256MB + 512MB pc3200 | Leadtek 6800LE 16/6 350/800 | Maxtor 120 + 80 +2x200GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petus:

Kan tipsa om citygross-appen, där kostar Lamina T-801B.NORD 499 kr. Endast i appen verkar det som dock.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=3290574

Var hittar jag den? vilken butik?

Sök efter appen City Gross (finns både på Google Play och App Store) och ladda ner den som heter Hem & Fritid.

EDIT:

https://www.citygross.se/om-city-gross/hem-och-fritid/hem--fr...

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

@Icte:

Jag har gjort det men kan ändå inte se den, skiljer det mellan butiker eller?

Visa signatur

Asus A7N8X DL | Barton 2500+@3200+ | 2 x 256MB + 512MB pc3200 | Leadtek 6800LE 16/6 350/800 | Maxtor 120 + 80 +2x200GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petus:

@Icte:

Jag har gjort det men kan ändå inte se den, skiljer det mellan butiker eller?

Jag hittade till slut, tack för hjälpen

Visa signatur

Asus A7N8X DL | Barton 2500+@3200+ | 2 x 256MB + 512MB pc3200 | Leadtek 6800LE 16/6 350/800 | Maxtor 120 + 80 +2x200GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petus:

@Icte:

Jag har gjort det men kan ändå inte se den, skiljer det mellan butiker eller?

Jag ser den klart och tydligt, är det säkert att du laddat ner rätt App? City Gross har två - en som heter Hem & Fritid och en som heter City Gross. Det är den första du ska ladda ner.

När du därefter öppnar appen så finns det lite reklam överst som du kan swipa. Swipa tills du hittar Black Friday (svart bakgrund) och klicka på den därefter. Lamina plattan är det första fyndet tillsammans med en massa olika julstakar efteråt.

EDIT: Ser ditt nästa inlägg, roligt att höra!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Permalänk
Medlem

Är den plattan verkligen så värd de 500 kr?

Nån som testat plattan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asterion:

Är den plattan verkligen så värd de 500 kr?

Nån som testat plattan?

Är också väldigt nyfiken på om den ens är någorlunda

Permalänk
Medlem

Är detta något att ha?
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/247898-asus_r...
Var ligger det i förhållande till andra 1070 kort, bäst-sämst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av azni:

Är också väldigt nyfiken på om den ens är någorlunda

Ptjaeeee.. 500 kronor är ju onekligen billigt.

Men vet att endast 1 GB ram inte brukar rekommenderas tör windows 10. Men som sagt, det är ju billigt...

Gillar ni att köpa för det är defacto billigt och "klipp", köp!
Ska ni köpa för att faktiskt använda den, köp inte.
Har ni något specifikt behov där ni vet att prestandan räcker, kanske köp..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danielc:

Är detta något att ha?
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/247898-asus_r...
Var ligger det i förhållande till andra 1070 kort, bäst-sämst?

Fungerar det med min setup?
Fractal Design Core 1000 Tower No PSU Black mATX
Asus P8Z77-I Deluxe Intel Z77 2xDDR3 WiFi Socket 1155 mITX
be quiet! Pure Power L7 530W 80+ Bronze
Intel Core i5-3570K 3.4GHz Socket 1155 Box
Corsair Vengeance 2x8GB DDR3 1866MHz Low Profile
Samsung 840 Series Basic 250GB SSD R:530/W:240 2.5" SATA-3
SAPPHIRE RADEON R9 280X 3GB VAPOR-X PCI-E HDMI/DVI/DP
Noctua NH-U9B SE2

Permalänk
Medlem

Har inte läst så mycket om "cyber monday", blir det ingen mer rea under morgondagen?

Hade hoppats på ett 1060 6GB för 2.500 kr, har för tillfället ingen GPU och min budget är 2.500 kr, för 2K upplösning (lämnade tillbaka 480 då det var för högljutt).

Permalänk
Medlem
Skrivet av CROE:

Har inte läst så mycket om "cyber monday", blir det ingen mer rea under morgondagen?

Hade hoppats på ett 1060 6GB för 2.500 kr, har för tillfället ingen GPU och min budget är 2.500 kr, för 2K upplösning (lämnade tillbaka 480 då det var för högljutt).

Hoppas inte på för mycket. Förra året var det bara några butiker som körde och då var det mest överblivna sker från black friday.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asterion:

Är den plattan verkligen så värd de 500 kr?

Nån som testat plattan?

Beställde så jag får utvärdera
Tittade lite på Youtube-reviews, kollade några recensioner. Verkar mycket bättre med win 10 dessutom. Men snålt med både utrymme o ram. Får bli en avancerad fjärrkontroll i värsta fall

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CROE:

Har inte läst så mycket om "cyber monday", blir det ingen mer rea under morgondagen?

Hade hoppats på ett 1060 6GB för 2.500 kr, har för tillfället ingen GPU och min budget är 2.500 kr, för 2K upplösning (lämnade tillbaka 480 då det var för högljutt).

I en annan tråd vill du en gpu för 3440*1440, viss skillnad mot 2k om man vill ha rekommendationer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danielc:

Fungerar det med min setup?
Fractal Design Core 1000 Tower No PSU Black mATX
Asus P8Z77-I Deluxe Intel Z77 2xDDR3 WiFi Socket 1155 mITX
be quiet! Pure Power L7 530W 80+ Bronze
Intel Core i5-3570K 3.4GHz Socket 1155 Box
Corsair Vengeance 2x8GB DDR3 1866MHz Low Profile
Samsung 840 Series Basic 250GB SSD R:530/W:240 2.5" SATA-3
SAPPHIRE RADEON R9 280X 3GB VAPOR-X PCI-E HDMI/DVI/DP
Noctua NH-U9B SE2

Kommer funka fint, liten oc kanske behövs för att undvika processorn som flaskhals i vissa spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asterion:

Är den plattan verkligen så värd de 500 kr?

Nån som testat plattan?

Ja har testat och nej, innan höjdare.
Gick att att använda några dagar. Installerade Spotify och nåt mer sen blev den tokslö.... Sen dess har den inte använts.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Maxti:

Ja har testat och nej, innan höjdare.
Gick att att använda några dagar. Installerade Spotify och nåt mer sen blev den tokslö.... Sen dess har den inte använts.

Bör påpekas att det nödvändigtvis inte är plattans fel utan Spotify och alla problem de har med klienten. Tänker speciellt på malware-problemen samt onödiga skrivningar till lahringen, såvida detta inte har lösts redan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Benro bordstativ för kamera. Den pallar 1.5kg trots att den bara väger 0.16kg, så systemkameran åker på den utan problem.

Kostar endast 49:- på Rajala, använd koden "CyberPost" för gratis frakt. Kostar vanligtvis 290kr plus Rajalas dyra 150-kronors frakt. Går inte att länka till någon Prisjakt direkt då de är de enda som säljer stativet i Sverige.

https://www.rajalaproshop.se/benro-bordstativ.html

Jag tackar så mycket för tipset! Letat efter just ett sånt här litet stativ, och för 49 kr så kan man ju inte bara säga nej!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Benro bordstativ för kamera. Den pallar 1.5kg trots att den bara väger 0.16kg, så systemkameran åker på den utan problem.

Kostar endast 49:- på Rajala, använd koden "CyberPost" för gratis frakt. Kostar vanligtvis 290kr plus Rajalas dyra 150-kronors frakt. Går inte att länka till någon Prisjakt direkt då de är de enda som säljer stativet i Sverige.

https://www.rajalaproshop.se/benro-bordstativ.html

Om man registrerar ett konto och prenumererar på deras nyhetsbrev får man 200 bonuspoäng, som i kassan går att konvertera till 20 kr. Använder man dem direkt slutar kalaset på 29 kr.

Permalänk
Medlem

Någon mer som skaffade Onyx Studio 2 eller 3?
Vilket jävla ljud, så nöjd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johank82:

Någon mer som skaffade Onyx Studio 2 eller 3?
Vilket jävla ljud, så nöjd!

Har 1:an sedan tidigare. Riktigt nöjd

Visa signatur

Shuttle XPC Z170R8 V2
Microsoft Surface Pro

Permalänk
Skrivet av Kraeshok:

XFX Radeon RX 480 RS Triple X 8GB 2495:- närmaste konkurrent 2796:- Prisjakt

Detta är ju onekligen rätt billigt. Är det värt att slå till? Sitter på 7970 Ghz edition. Är sugen men egentligen inte i så enormt behov..

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk

cat 6

cat6 kabel 10 meter 70 kr på dollar store

Permalänk
Medlem
Skrivet av baggehög:

cat6 kabel 10 meter 70 kr på dollar store

Om man orkar beställa från typ discatonce så kostar en 10m cat 6 under 50-lappen.
Kan rekommendera discatonce. De skickade mig en ny sladd när posten(?) slarvat bort mitt paket.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroNi:

Detta är ju onekligen rätt billigt. Är det värt att slå till? Sitter på 7970 Ghz edition. Är sugen men egentligen inte i så enormt behov..

Den klassiska ångestfällan... Vilka spel kör du och vilka kommer du spela inom snar framtid? Jag är väl lite realist så, behovet framför suget "Har jag konkret ett behov för en uppgradering eller är det mer sug?", men ibland ska man definitivt låta suget vinna...