Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av aent:

Jag beställde en 77 G3 förra söndagen. Av någon anledning fungerade inte 10% koden från LG hela den helgen, trodde de tog bort den möjligheten. Men nu funkar båda den och benify (separat) och då den fortfarande inte har skickats blev det en ny beställning nu. 4 800 billigare är helt ok. Får försöka mejla/ringa LG om att justera order eller få pengar tillbaka.

Får försöka ringa LG och reda upp det där.

Yes upplevde samma sak förra veckan, fick inga koder att funka men som tur var köpte jag inget. Har du möjlighet att avbryta gamla ordern eller har den gått över till "Plockdatum"?

Har själv inte budget för en OLED men funderar på en QNED81 50" då jag inte har plats för större och letat efter en 50 tummare som stödjer 4k/120 till mitt PS5 för rimligt pris. Sett blandade reviews på modellen men enligt RTINGS har denna modell VA panel med drastiskt bättre kontrast än de andra QNED81. Fortfarande inte OLED såklart men jag har några års studier kvar så det får vänta, och som sagt inte mycket plats i min etta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Yes upplevde samma sak förra veckan, fick inga koder att funka men som tur var köpte jag inget. Har du möjlighet att avbryta gamla ordern eller har den gått över till "Plockdatum"?

Har själv inte budget för en OLED men funderar på en QNED81 50" då jag inte har plats för större och letat efter en 50 tummare som stödjer 4k/120 till mitt PS5 för rimligt pris. Sett blandade reviews på modellen men enligt RTINGS har denna modell VA panel med drastiskt bättre kontrast än de andra QNED81. Fortfarande inte OLED såklart men jag har några års studier kvar så det får vänta, och som sagt inte mycket plats i min etta.

Tajmingen är osviklig. Jag är rätt säker på att den gick att avbryta innan idag när jag var inne och kikade (hade hoppats få den till denna helgen). Men nu ikväll har den gått till plock och kan inte avbrytas.

Men jag la en beställning till, man tycker att det borde gå att korrigera/slå ihop ordrarna via support.

Jag ersätter en gammal plasma panasonic på 46" som jag köpte som student, den har varit en riktig trotjänare. En Qned 50" är rätt stort ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nommy:

Produkt: Dell Alienware AW2723DF 27" Gaming IPS
Länk: https://www.dell.com/sv-se/shop/cty/apd/210-bfii
Kategori: Bildskärm
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=7007131
Pris: 5 554:-

Har man Mecenat finns det en 5% rabattkod till, blir 5 277 kr.
https://mecenat.com/se/search?text=dell

Permalänk
Medlem

Fick bli en uppgradering på LG GX 65" till LG G3 77" nu när priset gick ner till 27k, spännande

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem

Jag vart lite förvånad häromdagen.

Jag köpte ett nintendo switch som innehöll mario kart samt 3 månaders online nu under black friday på amazon som någon länkade här i dagens fynd/ black week.

Fick ett mail att amazon har sänkt priset mer än det jag gav och kommer betala mellanskillnaden till mitt kort.
Är bara att tacka

Riktigt bra ställe att handla på, har fått 2st saker trasiga totalt under alla köp jag gjort där och nu sist från en 3e part säljare som valde att lämna amazon store när jag hörde av mig till hen och då tog amazons a-z garanti vid och jag fick återbetalning.

Tummen upp.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 7800X3D Noctua D15 Chromax Black - Corsair 6400MHz cl30 - Asus Tuf 7900xtx - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

Jag vart lite förvånad häromdagen.

Jag köpte ett nintendo switch som innehöll mario kart samt 3 månaders online nu under black friday på amazon som någon länkade här i dagens fynd/ black week.

Fick ett mail att amazon har sänkt priset mer än det jag gav och kommer betala mellanskillnaden till mitt kort.
Är bara att tacka

Riktigt bra ställe att handla på, har fått 2st saker trasiga totalt under alla köp jag gjort där och nu sist från en 3e part säljare som valde att lämna amazon store när jag hörde av mig till hen och då tog amazons a-z garanti vid och jag fick återbetalning.

Tummen upp.

Lyckost! När jag köpte ett par hörlurar i april som gick ner med typ 300 bagis nån vecka senare så chattade jag med Amazon och då hette det att dom inte har nån prisgaranti / gör så.
Så det är ju bara att gratulera!

Visa signatur

"Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta." - Svante Grundberg och Björn Wallde.

"If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be." - Caron Keating.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dan@work:

Lyckost! När jag köpte ett par hörlurar i april som gick ner med typ 300 bagis nån vecka senare så chattade jag med Amazon och då hette det att dom inte har nån prisgaranti / gör så.
Så det är ju bara att gratulera!

Jag har fått tillbaka varje gång jag orkat chatta med dem hittills.
Dock aldrig automatiskt 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Jag har fått tillbaka varje gång jag orkat chatta med dem hittills.
Dock aldrig automatiskt 🙂

Det gör ju min upplevelse ännu hemskare Vilken rutten människa jag måste chattat med.

Visa signatur

"Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta." - Svante Grundberg och Björn Wallde.

"If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be." - Caron Keating.

Permalänk
Medlem

Hittade även chatloggen från den 17/5. Har redigerat bort namn och så:

Jag såg att priset har gått ner på hörlurarna jag köpte den 24:e april med 200 kr och undrar därför om ni har nån slags prisgaranti?

Kundtjänst:
Okej jag förstår, och självklart ska jag kika på vad jag kan göra! Är det dessa du syftar på?
https://www.amazon.se/dp/B096FYLJ6M

Tackar, ja, det är dom.

Kundtjänst:
Toppen, tack så mycket! Skulle du vara okej med att vänta i någon minut? Så ska jag genast kika på det!

Självklart!

Kundtjänst:
Tack för ditt tålamod! Ursäkta att det dröjde.
Vi jobbar hårt för att se till att våra priser är så konkurrenskraftiga som möjligt, vilket gör att vi då och då kan ändra våra priser. Tack för din förståelse!

så... Det innebär?

Kundtjänst:
Ursäkta mig, mitt system strular lite just nu, så den andra delen kom visst inte med. Det innebär att jag dessvärre inte har möjligheten att prismatcha denna varan. Har du använt produkten?

Aha Jag tyckte det lät lite underligt. Jodå, jag gav lurarna till min syster som tycker väldigt mycket om dom. Det var mest en undran om ni ens har prisgaranti, som tydligen netonnet och elgiganten har, där man om priset går ner 30 dagar inom köptillfället så kan man få prisskillnaden tillbaka.

Kundtjänst:
Okej jag förstår, nej dessvärre har vi inte en sådan garanti. Jag vill ännu tacka för din förståelse!

--------------------
Kul också att jag pröjsade 990:- och nu kostar dom 590:- Men men, syrran är helnöjd och säger att hon använder dom jämt.

Visa signatur

"Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta." - Svante Grundberg och Björn Wallde.

"If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be." - Caron Keating.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dan@work:

Hittade även chatloggen från den 17/5. Har redigerat bort namn och så:

Jag såg att priset har gått ner på hörlurarna jag köpte den 24:e april med 200 kr och undrar därför om ni har nån slags prisgaranti?

Kundtjänst:
Okej jag förstår, och självklart ska jag kika på vad jag kan göra! Är det dessa du syftar på?
https://www.amazon.se/dp/B096FYLJ6M

Tackar, ja, det är dom.

Kundtjänst:
Toppen, tack så mycket! Skulle du vara okej med att vänta i någon minut? Så ska jag genast kika på det!

Självklart!

Kundtjänst:
Tack för ditt tålamod! Ursäkta att det dröjde.
Vi jobbar hårt för att se till att våra priser är så konkurrenskraftiga som möjligt, vilket gör att vi då och då kan ändra våra priser. Tack för din förståelse!

så... Det innebär?

Kundtjänst:
Ursäkta mig, mitt system strular lite just nu, så den andra delen kom visst inte med. Det innebär att jag dessvärre inte har möjligheten att prismatcha denna varan. Har du använt produkten?

Aha Jag tyckte det lät lite underligt. Jodå, jag gav lurarna till min syster som tycker väldigt mycket om dom. Det var mest en undran om ni ens har prisgaranti, som tydligen netonnet och elgiganten har, där man om priset går ner 30 dagar inom köptillfället så kan man få prisskillnaden tillbaka.

Kundtjänst:
Okej jag förstår, nej dessvärre har vi inte en sådan garanti. Jag vill ännu tacka för din förståelse!

--------------------
Kul också att jag pröjsade 990:- och nu kostar dom 590:- Men men, syrran är helnöjd och säger att hon använder dom jämt.

Undrar om det här att göra med att det är hörlurar :s är tydligen lika vidrigt att testa ett par hörlurar som att skicka tillbaka kalsonger man testat

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Undrar om det här att göra med att det är hörlurar :s är tydligen lika vidrigt att testa ett par hörlurar som att skicka tillbaka kalsonger man testat

Hmm kanske det. Jag tolkade det som att dom inte har någon prisgaranti-grejsimoj överhuvudtaget...

Visa signatur

"Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta." - Svante Grundberg och Björn Wallde.

"If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be." - Caron Keating.

Permalänk

Amazon har kört prisgaranti senaste två åren under BF, sjunker priset så får man automatiskt mellanskillnaden tillbaks.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tarado:

Varken säljs eller fraktas av Amazon. Ny försäljare, med en enda recension: varan kom ej fram.

Dold text
Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quenya:

Varken säljs eller fraktas av Amazon. Ny försäljare, med en enda recension: varan kom ej fram.

https://i.imgur.com/VC7zLEf.jpg

Säljs på Amazon så "När du gör din Marketplace-beställning via Amazon.se så skyddas ditt köp av garantin A-to-z guarantee."
I värsta fall får man ligga ute med pengarna om man inte tar det på faktura.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UnwantedM:

Amazon har kört prisgaranti senaste två åren under BF, sjunker priset så får man automatiskt mellanskillnaden tillbaks.

Nja, funkade inte för tre dagar sen när en vara jag beställde gick på rea 2 dagar efter beställning. Fick förklarat att de tyvärr ej prismatchar (inte ens mot sig själva) och jag var tvungen att lägga en ny order.

Permalänk
Medlem

Dagens lucka på inet med PS5. Jag fattar inte. Det är ju samma pris som deras ordinarie pris?

Permalänk
Skrivet av napahlm:

Dagens lucka på inet med PS5. Jag fattar inte. Det är ju samma pris som deras ordinarie pris?

Spelet Spider-Man 2 ingår

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quenya:

Varken säljs eller fraktas av Amazon. Ny försäljare, med en enda recension: varan kom ej fram.

https://i.imgur.com/VC7zLEf.jpg

Instämmer, jag hade inte litat på butiken. Köper hellre från Elgiganten outlet. Finns en Q3 i Kungens kurva för 6416 sek.
https://www.elgiganten.se/product/outlet/meta-quest-3-vr-barb...

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av sudjuk004:

Spelet Spider-Man 2 ingår

Synd att slimmen är så dyr av någon anledning. Under Black Week kunde man få denna kombon fast ”äldre” varianten för typ exakt 6k. 1500 mer för en mindre konsol och 175gb mer lagring känns ganska galet imo. Får se om de prispressar slim lika mycket nästa BF.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UnwantedM:

Amazon har kört prisgaranti senaste två åren under BF, sjunker priset så får man automatiskt mellanskillnaden tillbaks.

Aha, om det bara är under Black Friday så förstår man ju.

Visa signatur

"Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta." - Svante Grundberg och Björn Wallde.

"If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be." - Caron Keating.

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Produkt: Dell Alienware - 25" - 1080p - IPS - 360hz – AW2523HF
Länk: https://www.dell.com/sv-se/shop/alienware-25-tums-spelsk%C3%A...
Kategori: Bildskärm
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=7007130
Pris: 3568,79 kr - billigast annars 4357kr.

Osäker om denna funkar också, men:

@Entash i diskussionstråden tipsade om studentrabatt:

Har man Mecenat finns det en 5% rabattkod till, blir 5 277 kr.
https://mecenat.com/se/search?text=dell

Yes Mecenat koden funkar, blir 3390 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Produkt: LG OLED77G3
Länk: https://www.lg.com/se/tv/lg-oled77g36la
Kategori: TV
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=9747821
Pris: 27 493 kr med 15% kod

55 modellen: 16 589 kr
83 modellen: 39 988 kr

Vill man ha en 65" finns även förra årets CS OLED för 13 332 efter kod:
https://www.lg.com/se/tv/lg-oled65cs6la

Hej, är väldigt intresserad av 65" LG CS, var hittar man koden för att få ned den till 13332kr?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Hej, är väldigt intresserad av 65" LG CS, var hittar man koden för att få ned den till 13332kr?

Benify gissar jag 😊

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Hej, är väldigt intresserad av 65" LG CS, var hittar man koden för att få ned den till 13332kr?

Det behövs ingen kod just nu, LG har weekend sale så det läggs till 15% rabatt i kassan när du är medlem. Kolla så kupongen "Weekend Flash Sale" är aktiverad. Finns bara en kvar så du får skynda

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Produkt:
Glorious Model O Wireless 2
https://www.inet.se/produkt/6611514/glorious-model-o-wireless...
Kategorin: Datortillbehör
Pris: 699 kr

Verkar fått trista recensioner på inet. Bara två iofs. Någon annan som har den?

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Verkar fått trista recensioner på inet. Bara två iofs. Någon annan som har den?

Jag har hört blandat om den musen. Nån driver issue som i vissa fall lösts och andra inte. Men själva hårdvaran är bra vad jag förstått.. Är man sugen bör man nog undersöka närmare på YT osv.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Jag har hört blandat om den musen. Nån driver issue som i vissa fall lösts och andra inte. Men själva hårdvaran är bra vad jag förstått.. Är man sugen bör man nog undersöka närmare på YT osv.

Verkar gå åt fort, vilken tar man hellre om dom kostar samma?

1) Glorious Model O Wireless 2
2) Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mahti:

Verkar gå åt fort, vilken tar man hellre om dom kostar samma?

1) Glorious Model O Wireless 2
2) Logitech G PRO Wireless

Logitech enligt mig.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mahti:

Verkar gå åt fort, vilken tar man hellre om dom kostar samma?

1) Glorious Model O Wireless 2
2) Logitech G PRO Wireless

Logitech G PRO Wireless har den själv och tycker att de känns mycket bättre i handen en Glorious Model O dessutom har inte G PRO wireless en massa hål i sig som all smuts fastnar i och dessutom ser den riktigt full ut också enligt mig fattar inte direkt vad poängen med hållen på musen är.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mahti:

Verkar gå åt fort, vilken tar man hellre om dom kostar samma?

1) Glorious Model O Wireless 2
2) Logitech G PRO Wireless

https://www.rtings.com/mouse/tools/compare/logitech-g-pro-wir...

my vote would be g pro superlight, but it is no longer on sale