Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Du får registrera köpet hos Samsung som sedan verifierar och godkänner att du kan ta del av kampanjen. Står så på ”Läs mer” i alla fall.

Här är all info: https://www.elgiganten.se/brand/samsung/samsung-b2s-kampanj-2...

Tack!

OT:
Gud vad jag känner mig gammal när man måste göra saker för att få ta del av en kampanj, jag minns tiden då man kom med en hög kontanter och säljaren kastade extraprylar direkt i famnen på en... det var tider det.

Visa signatur

Intel Core i5-3570K Processor || AMD Radeon HD 7970 || MSI Z77A-G45 (MS-7752)
3DMark06 30 781, SM2.0 Score - 11982 - HDR/SM3.0 Score 15632 - CPU Score 7631

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMacho:

Tack!

OT:
Gud vad jag känner mig gammal när man måste göra saker för att få ta del av en kampanj, jag minns tiden då man kom med en hög kontanter och säljaren kastade extraprylar direkt i famnen på en... det var tider det.

På den tiden var det butiken som kastade extraprylar på dig. I detta fall är det Samsung. Butiken har ingenting med kampanjen att göra.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

Får man inte posta länkar till saker i fyndhörnor i tråden? Bara nyfiken eftersom det togs bort och jag inte såg något i reglerna om det. Men förstår logiken om det är så, det är ju bara en vara som försvinner snabbt.

Visa signatur

i5 10400f | RTX 2060 | Gigabyte Z490 Gaming X | 16 GB (2x8 GB) DDR4 3,000 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToxicMonkey:

Får man inte posta länkar till saker i fyndhörnor i tråden? Bara nyfiken eftersom det togs bort och jag inte såg något i reglerna om det. Men förstår logiken om det är så, det är ju bara en vara som försvinner snabbt.

@ToxicMonkey

Du ska länka även fyndvaror i vanliga tips tråden.

De som håller i tråden har inte pratat med varandra innan och har gjort olika, vissa har tagit bort Fyndvara tips och några har flyttat omkring inläggen.

Men nu verkar de ha diskuterat detta och allt ska vara i tips tråden och inte här.

Dock ska det vara ett bra tips där man sparar en hel del.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 7800X3D Noctua D15 Chromax Black - Corsair 6400MHz cl30 - Asus Tuf 7900xtx - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av marow:

Produkt: Corsair Force MP400 8TB (Refurb)
Länk: https://www.webhallen.com/se/product/359299-Corsair-CSSD-F800...
Kategori: M.2 Nvme
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5633036
Pris: 5999kr

OBS! Refurb

Värt att nämna är att Corsairs refurbade enheter bara kommer med ett års garanti istället för de ordinarie fem åren så man får avväga om man tycker att det är värt det. Sedan har man såklart alltid tre års reklamationsrätt men då lär man behöva tjafsa lite mer för att få igenom ett eventuellt ärende.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Värt att nämna är att Corsairs refurbade enheter bara kommer med ett års garanti istället för de ordinarie fem åren så man får avväga om man tycker att det är värt det. Sedan har man såklart alltid tre års reklamationsrätt men då lär man behöva tjafsa lite mer för att få igenom ett eventuellt ärende.

A detta missade jag tackar för att du skrev

Permalänk
Skrivet av Pantburk:

@ToxicMonkey

Du ska länka även fyndvaror i vanliga tips tråden.

De som håller i tråden har inte pratat med varandra innan och har gjort olika, vissa har tagit bort Fyndvara tips och några har flyttat omkring inläggen.

Men nu verkar de ha diskuterat detta och allt ska vara i tips tråden och inte här.

Dock ska det vara ett bra tips där man sparar en hel del.

Ja det var ju alltså en vara där man sparade 2000kr. Ett EPOS C50 headset från 2999 till 999kr. Det köptes väldigt fort efter att jag hade lagt upp det här dock, och mitt inlägg togs också bort snabbt.

Så mods gör olika beroende på hur de känner? Stabilt. Kommer inte tipsa igen, känns ju inte värt.

Visa signatur

i5 10400f | RTX 2060 | Gigabyte Z490 Gaming X | 16 GB (2x8 GB) DDR4 3,000 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToxicMonkey:

Ja det var ju alltså en vara där man sparade 2000kr. Ett EPOS C50 headset från 2999 till 999kr. Det köptes väldigt fort efter att jag hade lagt upp det här dock, och mitt inlägg togs också bort snabbt.

Så mods gör olika beroende på hur de känner? Stabilt. Kommer inte tipsa igen, känns ju inte värt.

Om nu fyndvaror ska läggas upp i huvudtråden (Själv skulle jag önska en dedikerad tråd) så är det väl bra om mods plockar bort inlägget om varan är borta fort? Bättre det än att hundratals (tusentals?) ska klicka på en länk i onödan etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Om nu fyndvaror ska läggas upp i huvudtråden (Själv skulle jag önska en dedikerad tråd) så är det väl bra om mods plockar bort inlägget om varan är borta fort? Bättre det än att hundratals (tusentals?) ska klicka på en länk i onödan etc.

Jag önskar inte en till tråd att bevaka för tips. däremot tycker jag att fyndvaror ska märkas ut tydligt att det är en fynd vara och finns det ex. bara fåtal exemplar så kanske antalet kan anges.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToxicMonkey:

Ja det var ju alltså en vara där man sparade 2000kr. Ett EPOS C50 headset från 2999 till 999kr. Det köptes väldigt fort efter att jag hade lagt upp det här dock, och mitt inlägg togs också bort snabbt.

Så mods gör olika beroende på hur de känner? Stabilt. Kommer inte tipsa igen, känns ju inte värt.

Det var väl bra att nån nappade o köpte?

Permalänk
Skrivet av edson:

Om nu fyndvaror ska läggas upp i huvudtråden (Själv skulle jag önska en dedikerad tråd) så är det väl bra om mods plockar bort inlägget om varan är borta fort? Bättre det än att hundratals (tusentals?) ska klicka på en länk i onödan etc.

Sant!
Det är ju bara trist att ingen kommer uppskatta inlägget. Kändes respektlöst av det skälet.
Men det var ju irrationellt tänkt av mig. Jag tar tillbaka!

Visa signatur

i5 10400f | RTX 2060 | Gigabyte Z490 Gaming X | 16 GB (2x8 GB) DDR4 3,000 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Om nu fyndvaror ska läggas upp i huvudtråden (Själv skulle jag önska en dedikerad tråd) så är det väl bra om mods plockar bort inlägget om varan är borta fort? Bättre det än att hundratals (tusentals?) ska klicka på en länk i onödan etc.

Ett alternativ kunde väl vara att moderatorerna istället lägger till ordet Slutsåld i inlägget?

Att söka efter spårlöst försvunna inlägg som man vet man sett tidigare, är ett gissel i alla trådar...
Förstår dock behovet att ta bort rena urspårningar och regelbrott.

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av FatherOfThree:

Ett alternativ kunde väl vara att moderatorerna istället lägger till ordet Slutsåld i inlägget?

Att söka efter spårlöst försvunna inlägg som man vet man sett tidigare, är ett gissel i alla trådar...
Förstår dock behovet att ta bort rena urspårningar och regelbrott.

@FatherOfThree

Håller helt med, forumet blir rörigt när moderatorerna tar bort inlägg.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 7800X3D Noctua D15 Chromax Black - Corsair 6400MHz cl30 - Asus Tuf 7900xtx - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Vad är det för kupong?

Undrar jag också. Någon som vet?

Visa signatur

| i7-8700K @ 5.0 Ghz | Fractal Design S24 AIO | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 Advanced | Asus ROG STRIX Z370-H GAMING | Corsair Vengeance LPX 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz C15 | Samsung 840 EVO 250GB SSD | Kingston 240GB V300 SSD | Seagate BarraCuda Green 1.5TB | Fractal Design C |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

@FatherOfThree

Håller helt med, forumet blir rörigt när moderatorerna tar bort inlägg.

Har ni ideér på förbättringar i forumet så skriv i Feedback forumet. istället för att skräpa ner i den här tråden. Här skall endast diskuteras tipsen i Dagens fynd.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av slusk:

Vad är det för kupong?

Amazon har kuponger ibland. De kan ta slut lite när som. Finns det tillgängliga kuponger på en produkt syns de på produktsidan. Vill man se vilka kuponger som finns kan man kolla här:

https://www.amazon.se/coupons

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av ToxicMonkey:

Får man inte posta länkar till saker i fyndhörnor i tråden? Bara nyfiken eftersom det togs bort och jag inte såg något i reglerna om det. Men förstår logiken om det är så, det är ju bara en vara som försvinner snabbt.

Har du frågor kring modereringsärenden så är kontaktformuläret din vän.
/Mod

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Miniräknare på Amazon annulerad nu av säljaren.
Sambon skall ju börja plugga så tänkte att why not. Värsta som händer är att man får pengarna tillbaka och det blev det ju.

Nu behöver ni nog inte diskutera det mer framöver.

Beställde du varianten som såldes och skickades av Amazon? För det blev lite olika när man gick in på länken olika gånger.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Ordentlig rabatt på Odyssey Ark 55" hos Samsung om man går via Mecenat Alumni.

Produkt: Odyssey Ark 55" 4K Gaming Monitor
Länk: https://www.samsung.com/se/multistore/mecenatalumni/pd.LS55BG...
Kategori: Skärm
Prisjakt: 24 999 :-
Pris: 19 990 :-

Samma pris kan man få via Benify verkar det som

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Beställde du varianten som såldes och skickades av Amazon? För det blev lite olika när man gick in på länken olika gånger.

Den såldes av nåt bolag men skickades av Amazon. Kanske påverkade. Men det var så det var när jag köpte. Efter 5 minuter till tror jag det stod såldes och skickades av samma bolag. nånting på C, typ calcuso.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Den såldes av nåt bolag men skickades av Amazon. Kanske påverkade. Men det var så det var när jag köpte. Efter 5 minuter till tror jag det stod såldes och skickades av samma bolag. nånting på C, typ calcuso.

Ok. För om den säljs och skickas av Amazon kan inte säljaren avbryta ordern så vitt jag vet.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Ok. För om den säljs och skickas av Amazon kan inte säljaren avbryta ordern så vitt jag vet.

Så var det innan, men det senaste har även "Fulfilled by Amazon"-ordrar avbrutits ibland.
Då kommer ett mail från Amazon(inte säljaren) som förklarar varför.

Permalänk
Skrivet av nilscon:

Så var det innan, men det senaste har även "Fulfilled by Amazon"-ordrar avbrutits ibland.
Då kommer ett mail från Amazon(inte säljaren) som förklarar varför.

Okej då är det ändrat isf. Alla felprisade fulfilled by Amazon Har skickats för mig, men så har jag ju inte handlat nåt på ett tag heller.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk

Ska börja plugga och är ute efter en vettig laptop. Blir väl mest det vanliga, typ word, teams, film, youtube osv. Har en budget på runt 5000:-. Är detta ett vettigt alternativ?

Skrivet av rizpusher:

Väldigt bra pris på en otroligt premium laptop när det kommer till byggkvalitet, skärmkvalitet osv. Surface produkter brukar vara ganska dyra men 6k är ett väldigt bra pris tycker jag.

Produkt: Microsoft Surface Laptop 4 - Ryzen 5 | 8GB | 128GB
Länk: https://www.inet.se/produkt/1978506/microsoft-surface-laptop-...
Kategori: Laptop
Pris: 5990kr

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Skrivet av TheMuffinMan:

Ska börja plugga och är ute efter en vettig laptop. Blir väl mest det vanliga, typ word, teams, film, youtube osv. Har en budget på runt 5000:-. Är detta ett vettigt alternativ?

Absolut, iaf om man prioriterar byggkvalitet framför den senaste generationen processor/maximal prestanda för pengarna.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheMuffinMan:

Ska börja plugga och är ute efter en vettig laptop. Blir väl mest det vanliga, typ word, teams, film, youtube osv. Har en budget på runt 5000:-. Är detta ett vettigt alternativ?

Jag har föregångaren med 4 gb ram som jag köpte inför mina studier i slutet av 2016. Grymt bra dator, och trots endast 4 gb ram så kunde jag använda datorn till autocad, 3d-modeller och andra mer resurskrävande saker. Dock så tog win10 mer och mer plats altersom operativsystemet patchades, så jag har knappt nån plats för nånting annat än OS:et idag, så jag skulle säga att den största bristen på den modellen är lagringsbristen. 250 gb borde vara minimum idag.

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Skrivet av TobiasStockholm:

Absolut, iaf om man prioriterar byggkvalitet framför den senaste generationen processor/maximal prestanda för pengarna.

Tack!

Skrivet av Nikodemous:

Jag har föregångaren med 4 gb ram som jag köpte inför mina studier i slutet av 2016. Grymt bra dator, och trots endast 4 gb ram så kunde jag använda datorn till autocad, 3d-modeller och andra mer resurskrävande saker. Dock så tog win10 mer och mer plats altersom operativsystemet patchades, så jag har knappt nån plats för nånting annat än OS:et idag, så jag skulle säga att den största bristen på den modellen är lagringsbristen. 250 gb borde vara minimum idag.

Kul att höra! Vet du om det finns någon ledig minnesplats? Synd med hårddisken som du säger!..

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Skrivet av Nikodemous:

Jag har föregångaren med 4 gb ram som jag köpte inför mina studier i slutet av 2016. Grymt bra dator, och trots endast 4 gb ram så kunde jag använda datorn till autocad, 3d-modeller och andra mer resurskrävande saker. Dock så tog win10 mer och mer plats altersom operativsystemet patchades, så jag har knappt nån plats för nånting annat än OS:et idag, så jag skulle säga att den största bristen på den modellen är lagringsbristen. 250 gb borde vara minimum idag.

Går dock rätt enkelt att byta till tex en MP600 mini på den om man behöver mer utrymme Gjorde det på min surface laptop 4 nyss!

https://www.xda-developers.com/how-to-change-ssd-surface-lapt...

Visa signatur

PC master race!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobvid:

Produkt: Mi Computer Monitor Light Bar
Länk: https://mistore.se/products/mi-computer-monitor-light-bar-1?_...
Kategori: Övrigt
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5770291
Pris: 479kr

Nästbilligast är på Amazon för 645/725kr. Ett bra budget alternativ till BenQ Screenbar Halo för 3 ggr mindre pris.

Om man går med i "Mi Fan Club" samt börjar prenumerera på nyhetsbrevet får man 100kr rabatt (5000 mi coins för fan club och 5000 mi coins för nyhetsbrev som man sedan kan lösa in och få en rabattkod), så totalt 379kr inkl frakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Absolut, iaf om man prioriterar byggkvalitet framför den senaste generationen processor/maximal prestanda för pengarna.

Inflikar lite.
Sen är det just en bra skärm men inte den bästa ute i solljus. Men byggkvaliten är verkligen grym.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023