Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av grasklippare:

Ja, så är det. Ville bara påpeka det märkliga i att behöva betala för något som man sen inte kommer kunna nyttja. Man får väl kanske skylla sig själv då, men märkligt.. det är det.

Är det inte mer märkligt att beställa något man inte kan nyttja?

Permalänk
Skrivet av wallef:

Får man alltså 2000kr i rabatt, trots att telefonen värderas till 0kr? 😊

Stämmer, la in en helt trasig iphone X och fick 2000kr rabatten

Permalänk
Medlem
Skrivet av grasklippare:

Ja, så är det. Ville bara påpeka det märkliga i att behöva betala för något som man sen inte kommer kunna nyttja. Man får väl kanske skylla sig själv då, men märkligt.. det är det.

i tres fall har de angett att minsta totalkostnad är 5500 (ish) kr vilket betyder att om du avslutar abonnemanget direkt ska din totalkostnad endast bli 5500 kr, vilket betyder att du kan avsluta abonnemanget utan att betala för 36 månader och endast betala för telefonen. Annars hade de inkluderat abonnemangspriset i "minsta totalkostnad"

Visa signatur

Intel i7 10700K
ASUS Z490 Prime-P
Gigabyte Radeon RX 570
Corsair Vengeance 16gb

Permalänk
Skrivet av wallef:

Får man alltså 2000kr i rabatt, trots att telefonen värderas till 0kr? 😊

Har du en sån här liggandes så får du 2000 spänn för den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wallef:

Får man alltså 2000kr i rabatt, trots att telefonen värderas till 0kr? 😊

Exakt, du får 2000kr extra tillbaka ifall du byter in något. Är telefonen värd något dras alltså även detta av.

Permalänk
Skrivet av Dhanjel:

Är det inte mer märkligt att beställa något man inte kan nyttja?

Byt ut kan mot vill så hamnar du rätt.

Jag vet inte om det är så värst märkligt? Hade det varit så att det gått att säga upp abonnemanget, utan att behöva betala månadskostnaden för 3 år, vad hade varit fel med att göra det i det fallet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Vart ser du det ? för mig står det bara delbetalning i 36 månader.

<Uppladdad bildlänk>

Står såhär:

Permalänk

Hos Comviq har de inte heller någon bindningstid på abonnemangen... såvida man inte skaffar det tillsammans med en mobil. Så där räcker det ju inte att bara läsa om själva abonnemanget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Surt att man missade 5800x3d

Ja, så jävla surt. Var så besviken att det inte fanns någon 5800X3D på Black Week och så kommer detta när man minst anar det.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Vad är grejen med Mediamarkt id-verifiering? Visserligen försvann den svarta iPhonen från listan nu, fine tänker man, den fanns säkert inte i lager vilket var varför det bara snurrade, men går inte att lägga till något erbjudande från tre överhuvudtaget, oavsett färg eller variant. Någon som har lyckats beställa idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av grasklippare:

Hos Comviq har de inte heller någon bindningstid på abonnemangen... såvida man inte skaffar det tillsammans med en mobil. Så där räcker det ju inte att bara läsa om själva abonnemanget.

Nej fast minsta kostnad står, det som gäller vid avslutat abonnemang

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Nej fast minsta kostnad står, det som gäller vid avslutat abonnemang

Precis, står ju ju att minsta kostnaden är vid köp av mobilen + en månad av abonnemangen som man får betala. Så det framkommer ju tydligt att du inte behöver betala för abonnemanget längre än 1 månad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Någon som lyckats hitta Herman Miller Aeron Remastered för billigare peng än 15.120 :-?

Jag tänker på den maxade versionen, storlek B (medium):

  • Helt justerbara armstöd

  • PostureFit SL

  • 8Z Pellicle

  • Lutningsbegränsare och framåtvinklad sits

Glöm ej 5% ovanpå på vad Herman Miller Gaming har med G2ESPORTS5
( https://twitter.com/G2esports/status/1594054032838037506?s=20&t=EHMoOAUjZlr3S32dCjxLmQ )

Funderar på en Herman Miller X Logitech G Embody

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Ja, så jävla surt. Var så besviken att det inte fanns någon 5800X3D på Black Week och så kommer detta när man minst anar det.

Jag tror det är universums sätt att berätta för mig att jag bör vänta på Zen4 3D 😄

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem

Jag lyckades få en X3D (och SSD'n!), nu är det enda jag söker ett grafikkort sen klarar jag mig ett tag till.

Men det kommer väl ingen kylare med X3D? Någon som vet en någorlunda billig och bra till den?
Tyckte jag såg någon kylare det var rea på tidigare men hittar inte den nu.

Permalänk
Medlem

Finns det någon vettig kampanj på mobilabbonemang?
Och då tänker jag antingen "dubbel data" eller ett pris som är ständigt sänkt?

Ser mest "halva priset i 3 månader". Jaha, men sen då? Riktigt trötta deals.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cosplay:

Jag lyckades få en X3D, nu är det enda jag söker ett grafikkort sen klarar jag mig ett tag till.

Men det kommer väl ingen kylare med X3D? Någon som vet en någorlunda billig och bra till den?
Tyckte jag såg någon kylare det var rea på tidigare men hittar inte den nu.

Du har/hade ju på samma inet rea. Visst kanske inte billigaste men bland det bästa du kan sätta i 👍🏼

Permalänk
Medlem
Skrivet av reservdelen:

Jaså, tycker det är så svårt å hålla koll på allt, de har alltså redan haft sin stream, trodde den skulle vara på torsdag/fredag...

Jag missade också det. Lite surt med erbjudanden man måste jaga upp.

Men även om 2999kr för 5800X3D var riktigt bra är jag ändå nöjd med 7600X för 3490kr på vanliga rean. 5000 serien är död plattform medan 7000 serien kommer man kunna köpa ny CPU längre fram och behålla moderkort och DDR5 minne.

Bäst att inte kolla på torsdag för då kanske man bara blir sur att man redan köpt…

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishliquid:

Du har/hade ju på samma inet rea. Visst kanske inte billigaste men bland det bästa du kan sätta i 👍🏼

Den var lite för dyr för mig och jag vet inte ens om den får plats i min låda. :/
Kollade nu igen och nu var den också slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Nej fast minsta kostnad står, det som gäller vid avslutat abonnemang

Blir ännu billigare om ni väljer 5gb surf mängd haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Jag missade också det. Lite surt med erbjudanden man måste jaga upp.

Men även om 2999kr för 5800X3D var riktigt bra är jag ändå nöjd med 7600X för 3490kr på vanliga rean. 5000 serien är död plattform medan 7000 serien kommer man kunna köpa ny CPU längre fram och behålla moderkort och DDR5 minne.

Bäst att inte kolla på torsdag för då kanske man bara blir sur att man redan köpt…

De förvarnade om att det inte kommer vara komponenter på streamen på torsdag utan mer saker som passar som ”julklappar”.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cosplay:

Jag lyckades få en X3D (och SSD'n!), nu är det enda jag söker ett grafikkort sen klarar jag mig ett tag till.

Men det kommer väl ingen kylare med X3D? Någon som vet en någorlunda billig och bra till den?
Tyckte jag såg någon kylare det var rea på tidigare men hittar inte den nu.

https://www.inet.se/produkt/5323866/deepcool-ak400
Alt
https://www.inet.se/produkt/5323104/be-quiet-pure-rock-2

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Skrivet av cosplay:

Jag lyckades få en X3D (och SSD'n!), nu är det enda jag söker ett grafikkort sen klarar jag mig ett tag till.

Men det kommer väl ingen kylare med X3D? Någon som vet en någorlunda billig och bra till den?
Tyckte jag såg någon kylare det var rea på tidigare men hittar inte den nu.

Cooler Master Hyper 212 Black Edition funkar alltid:
https://www.amazon.se/Cooler-Master-CPU-Luftkylare-LGA1700-AM...

Du kan lägga till 9 skräpartiklar för att få 15-20% ytterligare rabatt. Så priset hamnar under 350:- vilket är prisvärt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Jag missade också det. Lite surt med erbjudanden man måste jaga upp.

Men även om 2999kr för 5800X3D var riktigt bra är jag ändå nöjd med 7600X för 3490kr på vanliga rean. 5000 serien är död plattform medan 7000 serien kommer man kunna köpa ny CPU längre fram och behålla moderkort och DDR5 minne.

Bäst att inte kolla på torsdag för då kanske man bara blir sur att man redan köpt…

Priserna på 7000 blir bättre och bättre och ja AM5 går ju att byta CPU på till hela 2025. Jag hade hellre köpt det än en X3D men jag har inte råd med ett helt nytt paket så jag är glad att jag fick den för 2999 ändå.

Permalänk
Medlem

Ah det var den DeepCool jag såg. Tack, ska kolla recensioner på dessa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Jag missade också det. Lite surt med erbjudanden man måste jaga upp.

Jo, känns som att priserna ligger så pressade samt att det ändå kommer reor till höger och vänster, så att det enda som känns som riktigt bra deals är antingen när något blir felprissatt eller som i fallet med Inet's stream säljs med förlust.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cosplay:

Ah det var den DeepCool jag såg. Tack, ska kolla recensioner på dessa.

även AK620 om du vill kosta på lite mer
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5935325
(inet)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

även AK620 om du vill kosta på lite mer
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5935325
(inet)

Kollade just på den med men inte i lager förrän i mitten på januari :/

Permalänk
Medlem

Inet gör såklart detta för att driva trafik och intresse till sin site samt skapa lojalitet- och utöka sin kundbas.

Självklart går specifika event såsom detta med förslut (De nämnde ett sexsiffrigt belopp med "råge") så vi kan anta -100-150k i förlust men tänk på de långsiktiga vinningarna och då är nog denna summa en "droppe i havet" för Inet.

"Just det, jag köpte ju 5800X3D på drop förra året till schysst pris, jag lägger nog nästa order på Inet trots att det är någon hundralapp billigare på X konkurrent" osv osv.

"Man får ta igen på gungorna vad man förlorat på karusellen"

Permalänk
Medlem

Har någon lyckats hitta bra laptops under BF? Söker gärna efter en laptop för maximalt 10 000 kr, en skärmstorlek mellan 14-16 tum och användningsområdet är kontorsarbete. Finns nämligen en hel djungel, så flera tips hade gärna uppskattats!

Krav på OS är Windows.