Permalänk
Medlem

No signal, med 6870 cf!

Hej!
har börjat få no signal när jag lirar spel. Händer oftas 5min in i spelet, har nyligen byt drivrutiner till senaste (12.6) men problemet kvarstår och jag börjar lessna. Har kollat tempen på korten när jag lirar och dom går aldrig över 70 celsius. Nätagget jag har ett XFX 650w, så jag tror ej att det är nätagget som strular. Är rädd att nåt av grafikkortena håller på att dö

Mvh Marcus

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Skrivet av Dskjono:

Hej!
har börjat få no signal när jag lirar spel. Händer oftas 5min in i spelet, har nyligen byt drivrutiner till senaste (12.6) men problemet kvarstår och jag börjar lessna. Har kollat tempen på korten när jag lirar och dom går aldrig över 70 celsius. Nätagget jag har ett XFX 650w, så jag tror ej att det är nätagget som strular. Är rädd att nåt av grafikkortena håller på att dö

Mvh Marcus

Det är inte något så enkelt som en glappande kabel? Även om det kanske inte låter som det så kan det ju vara värt att prova om du har någon annan kabel, eller till och med ännu bättre om du kan låna en annan skärm att prova med.
Annars så skulle jag prova att ta ur ett av grafikkorten och se om det löser problemet, annars byta och prova med det andra för att avgöra om det är ett kort som spökar.
I sista hand prova med ett annat nätagg som kan leverera minst den effekt som ditt gör. Om det börjar bli några år så kanske det inte levererar lika mycket som det gjorde nytt.

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.