[Release: SweC-Like] Håll koll på alla trådar i Guide Tävlingen.

Permalänk

[Release: SweC-Like] Håll koll på alla trådar i Guide Tävlingen.

Här har ni nu, programmet som kollar alla trådar i forumdelen "Guider" och visar första postens "Gilla" antal.

Version 1.1.
Se till att du har Microsoft .NET Framework 4.5 RC installerat: Microsoft .NET Framework 4.5 RC
Sen kan du hämta och använda SweC-Like: Mirror01 - Direct Link [fileden.com] Mirror02[sendspace.com]

Extra info ligger nederst i Google tråden.

Version 1.0.

Se till att du har Microsoft .NET Framework 4 installerat: Microsoft .NET Framework 4 (webbaserat installationsprogram)
Sen kan du hämta och använda SweC-Like: Mirror01[sendspace.com] Mirror02[slingfile.com]

Extra info ligger nederst i Google tråden.

Dold text
ny version
Permalänk
Geeks
SweClockers

Läckert, måste prova!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Gör så.

Är det någonting som du/ni tycker saknas eller kan "fixas" så säg gärna till.
Den kanske är lite seg, men den får jobbet gjort.

Permalänk
Medlem

Programmet fungerar inte så bra för mig :(.
Istället för "Hämta guide trådar"-knapp så får jag bara en text där det står "Initialization..."
Ja, .Net framework 4.0 har jag installerat sedan länge. Om jag körde install filen därifrån du länkade så fick jag välja om jag ville reparera eller ta bort.

Vet du vad som kan vara fel?

Bild
Använder Win 7 Pro 64bits som OS

Permalänk

Hmm, konsolen går över knapparna.
Som temp fix så bör du kunna klicka [TAB] en gång och sen [ENTER], för att markera och klicka på knappen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_no_one:

Hmm, konsollen går över knapparna.
Som temp fix så bör du kunna klicka [TAB] en gång och sen [ENTER], för att markera och klicka på knappen.

Sweet, tab+enter funkade

En funktion som hade varit nice att ha, är att om man dubbelklickade på cellen med guidens namn kommer man till forumtråden. Precis så som du gjort med knappen till din guide. I övrigt ett mycket trevligt litet program

Permalänk
Skrivet av Krass:

Sweet, tab+enter funkade


Om du går in i "C:\Windows\Microsoft.NET\Framework\" har du en mapp som heter "v4.0.30319" eller "v4.-någonting" där?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_no_one:


Om du går in i "C:\Windows\Microsoft.NET\Framework\" har du en mapp som heter "v4.0.30319" eller "v4.-någonting" där?

Japp, exakt v4.0.30319 heter den. fick med den när jag installerade Visual Studio 2010 ultimate, om det nu spelar någon roll.

Permalänk
Skrivet av Krass:

Japp, exakt v4.0.30319 heter den. fick med den när jag installerade Visual Studio 2010 ultimate, om det nu spelar någon roll.

Jag kan inte komma på vad det kan vara, det är som att konsolen fyller den undre panelen.
Det har den inte gjort på någon av mina testmaskiner(virtuella), då har det fungerat efter NET Framework 4 installationen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_no_one:

Jag kan inte komma på vad det kan vara, det är som att konsolen fyller den undre panelen.
Det har den inte gjort på någon av mina testmaskiner(virtuella), då har det fungerat efter NET Framework 4 installationen.

Det blir så om man ändrar textstorleken i Windows. Från Smaller 100% (standard) till Medium 125%. Görs ifrån "Control Panel\Appearance and Personalization\Display".

Testade själv precis och fick samma resultat som Krass.

Permalänk
Skrivet av No0Vad:

Det blir så om man ändrar textstorleken i Windows. Från Smaller 100% (standard) till Medium 125%. Görs ifrån "Control Panel\Appearance and Personalization\Display".

Testade själv precis och fick samma resultat som Krass.

Ahh, okej. Kan vara bra att veta.

Permalänk
Medlem

en funktion som jag saknar lite skulle vara att kunna öppna guiden. genom att tex dubbel klicka på cellen med tråd namnet.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Skrivet av upl8447:

en funktion som jag saknar lite skulle vara att kunna öppna guiden. genom att tex dubbel klicka på cellen med tråd namnet.

Jo har tänkt på det själv, samma sak då för profilerna.
Jag har updaterat till VS2012 så ska skriva om det hela lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av No0Vad:

Det blir så om man ändrar textstorleken i Windows. Från Smaller 100% (standard) till Medium 125%. Görs ifrån "Control Panel\Appearance and Personalization\Display".

Testade själv precis och fick samma resultat som Krass.

Ahha, bra att veta vad som orsakade det där felet. Jag kommer inte ens ihåg att jag själv har ändrat där, gick in och såg att det vat inställt på 125%.

Permalänk

Så, version 1.1 ligger i första posten. Använder .NET Framework 4.5 RC .