Helgsnack: Vad är världens snyggaste spel?

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag moddat GTA IV och Skyrim,för det är få spel som kan erbjuda såna stämningsfulla miljöer. Mina egna screens från dessa spel för den intresserade:
GTA - http://imgur.com/a/YCXX1
Skyrim - http://imgur.com/a/psJe2

Visa signatur

WC 13900k | Asus Z790 Maximus Hero | 64Gb G.Skill TridentZ 6000mhz CL30 | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | beQuiet 1200w Platinum

Permalänk
Medlem

ICO har nog den vackraste atmosfären som jag någonsin sett i ett spel. Inte direkt man stannar upp bara för att kolla hur det ser ut runt en.

Permalänk
Medlem

Asteroids på en monokrom vektor-CRT. Oändlig upplösning!

Permalänk
Avstängd

På artikeln finns en bild på en bil, en röd ferrari eller nåt. Vad är det för spel? Är det GTA 4 med nån mod? Från var är den bilden tagen, finns en video? Det är sjukt snyggt.

Permalänk
Skrivet av saddam:

På artikeln finns en bild på en bil, en röd ferrari eller nåt. Vad är det för spel? Är det GTA 4 med nån mod? Från var är den bilden tagen, finns en video? Det är sjukt snyggt.

Det är en Dodge Viper, ur GTA IV med någon modd.

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk
Medlem

The Witcher 2, finns inget annat spel som kommer i närheten. Det försöker inte se verkligt ut, utan typ tecknat och gör det på ett extremt bra sätt.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk

finns jävligt snygga spel, men oftast spelar man spel som är roliga? bf2 är rätt gammalt men helt gångbart, känslan i spelet är viktig!

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Titeln borde väl vara "vilket är världens snyggaste spel"? Annars bör ju diskussionen handla om vad ett snyggt spel faktiskt är...

Jeopardy style.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av saddam:

På artikeln finns en bild på en bil, en röd ferrari eller nåt. Vad är det för spel? Är det GTA 4 med nån mod? Från var är den bilden tagen, finns en video? Det är sjukt snyggt.

Skrivet av tomten_alle:

Det är en Dodge Viper, ur GTA IV med någon modd.

Precis som det står i texten är det ICEnhancer.

Permalänk
Medlem

Skummat igenom tråden och sett att ett antal personer tycker att Minecraft är det snyggaste (eller så är alla ironiska, för deras svar har bara innehållit ordet Minecraft utan någon motivering)...
Hursomhelst får jag nog ta och hålla med dom. Moddar du minecraft med Water Shader och Unbelivebla Shaders/Dynamic shader så är det en riktig fröjd för ögat (dock är de inte kompatibla egentligen, så man får tweaka lite själv. Har inget eget IG screenshot med båda modsen aktiva då jag kör på pre-releases) :')
Water Shader:

Dynamic shader:

Visa signatur

CPU: Intel i5 2500K @ 4,7GHz Mobo: Asus P8Z68-V
GPU: Asus STRIX 970 RAM: 8GB Corsair Vengence 1600 MHz CL9
PSU: OCZ ModXStream 700W Chassi: NZXT Phantom

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk

Finns ett antal spel som är riktigt snygga jo, bf3 är realistiskt snyggt. Masseffect gör ju också fina spel, för att vara så mycket science fiction så känns de ju både realistiskt men också är det aritiskt snyggt. Världens snyggaste spel, vet ej, är upp till andra att avgöra. En lustig sak är ju dock, varför lägger folk så himla mycket fokus på just grafiken? Det är ju storyn som är det viktigaste!

Har någon kört Amnesia exempelvis? Storyn i det spelet är sjukt jävla bra men grafiken är verkligen inte det bästa. Spelupplevelsen är ju fortfarande riktigt bra ändå, miljön, ljudet, musiken och framförallt storyn, allt sånt som påverkar dig och samtidigt får dig att vilja fortsätta, gör ju själva spelet. Skulle faktiskt rekommendera varenda person som spelar datorspel att prova på Amnesia - The dark descent, sån otroligt jävla bra story alltså.

Assassins creed har också riktigt go story med hyfsat bra grafik. Mass effect har bra graffe med riktigt bra story den med.

Folk som bara bryr sig om grafiken kan jag ha överseende med, ifall dom typ bara spelar snygga FPS multiplayerspel, så som bf3. Annars är ju verkligen inte grafiken allt...

Mvh

Visa signatur

Många datoranvändare underskattar virus och överskattar sina egna kunskaper medan andra är omedvetna om problemet med virus. Den nonchalans som finns idag beror på ett stort antal faktorer, folk tycker virusskydd är dyrt, besvärligt och sölar ned prestandan. Något som däremot är dyrt, besvärligt och slöar ned prestandan är en infekterad dator, som dessutom förstör för alla andra på nätet. - Pedrag Mitrovic, IT-Säkerhet (2010)

Permalänk
Medlem

Machinarium och Botanicula.

Permalänk
Visa signatur

Chassi: Phanteks P500A Moderkort: ASRock B650M HDV/M.2-.
Processor: Ryzen 7 7800X3D -RAM: G.Skill 6000MHz CL30 -
Nätaggregat: Evga Supernova G2 1300W Grafikkort: EVGA RTX 3080 Ti FTW3 Ultra -.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Allvarligt, bloom och färgade ljuskällor på lågpolygons miljöer? Kanske är snyggt på samma sätt som en regnbåge är snygg, men knappast snyggt som i verklighetstroget.

Du får gärna visa bilder på några spel som har bättre/mer verklighetstrogen ljussättning än den i Mirror's Edge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArakanI2:

Du får gärna visa bilder på några spel som har bättre/mer verklighetstrogen ljussättning än den i Mirror's Edge.

Håller med, mirrors edge håller världsklass på ljussättnignen!

Skrivet av turbomaniac:

finns jävligt snygga spel, men oftast spelar man spel som är roliga? bf2 är rätt gammalt men helt gångbart, känslan i spelet är viktig!

Instämmer även med dig. I min mening så är fortfarande BF2 världens bästa spel i spelkänsla.

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Medlem

Frågan är ju vad man menar med snyggast, sånt som ser mer verkligt ut eller sånt som har bra art design/stil som är snygg.

Permalänk
Medlem

Minecraft är otroligt ful så det "spelet" passar inte in här.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Jag förstod inte vad det var för film i artikeln. Är det någon ny slags grafikmotor eller?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lovelime:

Äntligen någon som nämnde colossus, så otroligt vackert spel, fortfarande bästa animationen jag sett på en häst än idag....

Håller med dig om att Shadow of the Colossus är fin och hästen är grymt animerad. Men hästarna Red Dead Redemption är riktig fina också.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Tekniskt sett ligger The Witcher 2, Crysis Warhead, Battlefield 3, Max Payne 3, Shogun 2, Metro 2033 och Just Cause 2 i topp i dagens läge. Dirt 3 är inte fult heller. Estetiskt sett gillar jag Limbo.

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Skrivet av Chris_Kadaver:

Får väl vara tråkig och säga final fantasy VII. Första spelet jag blev förälskad i pga design och atmosfär som inget annat spel nått upp till i mina ögon/öron.

jag håller nog med dig där faktist
sen skule jag vilja säga att det finns en hel del spel som skulle kunna ta första platsen som snyggaste spelet realistiskt men med bra ljussättning och sånt så tror jag nog det är bf3 (T.E.R.A har nog dom bästa animationerna i ett spel kanske)

EDIT: Hur kunde jag glömma bort Mirror Edge's ljussättning

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Medlem

Grafiken och ljussättningen i både ICO och SOTC skapar en väldigt vacker och förtrollande grafik som får en att bara smälta. TLG ser dock ut att slå dessa på fingrarna.
Hela begreppet med snyggaste spelet är väldigt diffust, beror helt på vad man menar med snyggast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Frågan är ju vad man menar med snyggast, sånt som ser mer verkligt ut eller sånt som har bra art design/stil som är snygg.

Eller typ som TS skriver "Dela gärna upp det i "artistiskt snyggast" och "realistiskt snyggast". Blizzards spel är ofta artistiskt snygga medan Battlefield 3 är åt det realistiska hållet.

Sen vad man tycker är snyggast, är ju som alltid baken

* Finns det moddar till spel så blir det så mycket roligare, för visst blir ett spel roligare om det ser bättre ut? Det behöver ju inte vara så, men visst är det så
Alla spel som ser taskiga ut från start, blir roligare när det kommer en fin modd!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Secrets Of Grindea!! ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av King D:

Jag förstod inte vad det var för film i artikeln. Är det någon ny slags grafikmotor eller?

Det är en grafikmod till GTA IV.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk

Var finns modden till GTA IV att hämta? Någon med en guide?

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Skrivet av Segas:

Håller med dig fullständigt. Det är helt fel när man måste köpa två och tre grafikkort för att dom ensamma är för slöa för sin uppgift.

Det, eller så är närmast alla spelen otroligt dåligt optimerade (och då räknar jag bort alla dåliga portningar).

Det enda spelet som inte en gpu klarar på högsta grafiken 1080p idag är The Witcher 2...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det beror väl helt på hur man definierar ordet "snyggt". Om det är synonymt med "verklighetstroget" och "tekniskt avancerat" så ligger väl BF3, Morrowind med overhaulpacket, eller Skyrim bäst till av det jag sett/spelat. Går jag däremot på vad jag tycker är estetiskt tilltalande, så är nog flumstilen i gamla goa Okami fortfarande oslagen.

Det enda man kan vara säker på är att man kommer tycka dagens snyggaste spel är ganska taffliga försök om några år.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sqd:

Själv tycker jag moddat GTA IV och Skyrim,för det är få spel som kan erbjuda såna stämningsfulla miljöer. Mina egna screens från dessa spel för den intresserade:
GTA - http://imgur.com/a/YCXX1
Skyrim - http://imgur.com/a/psJe2

SKulle du kunna nämna vilka moddar du kör med?

Testade själv Icenhancer 2.1 och ultimatetextures men det blev inte så snyggt som det borde

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NinjaKitteh:

Det enda spelet som inte en gpu klarar på högsta grafiken 1080p idag är The Witcher 2...

"klarat av", är en självklar fråga per definition (som det gjorts en uppsjö trådar om). Men det finns många titlar som inte klarar ett spel i absolut maximala inställningar utan 'drops' som anses tillräckligt störande.

Jag skulle aldrig i livet som spelutvecklare komponera ett spel som kräver flera grafikkort, det är ett perfekt sätt att döda en enorm marknad, som vägrar köpa extra grafikkort (där t.o.m drivrutiner är under all kritik för att hantera SLI/CF).

Skickades från m.sweclockers.com