Permalänk
Medlem

Två skärmar till PS3

Hej jag undrar om man köpa någon slags adapter så jag kan ha två skärmar till mitt PS3, kan vara skönt att ha om man kör split screen med en polare.

Permalänk
Skrivet av Poddarn:

Hej jag undrar om man köpa någon slags adapter så jag kan ha två skärmar till mitt PS3, kan vara skönt att ha om man kör split screen med en polare.

Den enda lösningen är att köpa en splitter, men då får ni samma bild på båda skärmarna.

Permalänk
Medlem

Nej den stödjer bara en skärm.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Avstängd

Det går inte, ifall om det skulle gå så kommer ps3:an överhettas till döds dvs stängs ner. Grafikdelen hos konsolerna pallar knappt dagens spel och man kan ju undra om hur det skulle vara om man körde på med andra skärm.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lullebulle:

Den enda lösningen är att köpa en splitter, men då får ni samma bild på båda skärmarna.

Skulle nog bli laggit att köra om det skulle gå, komponenterna är inte så värst att hänga i granen i dagsläget.

Permalänk
Medlem

Nja, Jag har för mig att man kan köra 2 st skärmar, en via hdmi och en via scart. kan ej säga säkert dock.

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4,20 GHz GPU: ASUS ROG Matrix R9 290X
RAM: 4x2GB Corsair Dominator CL8 1600Mhz SSD: Samsung 840 250GB
PCB: ASRock 990FX Extreme9 SPU: Xonar D2 PSU: Corsair AX 750 W
Jag har högre V-core än dig! http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2427150

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poddarn:

HDMI-splitter som KLONAR signalen

Skrivet av Alle22:

Skulle nog bli laggit att köra om det skulle gå, komponenterna är inte så värst att hänga i granen i dagsläget.

Vad snackar du om?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malawie:

Nja, Jag har för mig att man kan köra 2 st skärmar, en via hdmi och en via scart. kan ej säga säkert dock.

Jag tror du tänker på ljudet.. Det går att skicka ut ljud via hdmi/optisk + RCA...

Permalänk

Appropå detta, kan jag låna tråden lite när det ändå är löst?

Hur får man ljud från HDMI sladden från PS3n, till ett par hörlurar? Jag vill koppla in min PS3 till min datorskärm, men hur får jag ut ljud från PS3n till mina hörlurar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Appropå detta, kan jag låna tråden lite när det ändå är löst?

Hur får man ljud från HDMI sladden från PS3n, till ett par hörlurar? Jag vill koppla in min PS3 till min datorskärm, men hur får jag ut ljud från PS3n till mina hörlurar?

Inte riktigt svar på din fråga, men se min post ovan Kör ut ljudet via Multiporten eller vad den nu heter så får du det analogt, dvs via RCA som du sedan via en adapter enkelt kan koppla in dina hörlurar i.. Piece of cake

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Appropå detta, kan jag låna tråden lite när det ändå är löst?

Hur får man ljud från HDMI sladden från PS3n, till ett par hörlurar? Jag vill koppla in min PS3 till min datorskärm, men hur får jag ut ljud från PS3n till mina hörlurar?

du behöver 3.5mm ljudutgång i skärmen annars blir det krångligt, jag brukar koppla ps3 / xbox 360 till skärmen med hdmi + hörlurar i 3.5mm porten på baksidan, om din skärm inte har det .. sucks to be you!

finns säkert en betydligt kostsammare eller krångligare väg men inget jag har orkat sätta mig in i iaf

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jika:

Fps frame per second

Permalänk
Skrivet av Alle22:

Fps frame per second

Det är inte mer krävande för PS3an att köra med 2 skärmar (med en splitter) då det bara är 1 "bild" som renderas.

Permalänk
Skrivet av LinusNeuman:

Appropå detta, kan jag låna tråden lite när det ändå är löst?

Hur får man ljud från HDMI sladden från PS3n, till ett par hörlurar? Jag vill koppla in min PS3 till min datorskärm, men hur får jag ut ljud från PS3n till mina hörlurar?

Köp en
http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/kablar-adaptrar/rca-audio/adapter/anslutningskabel-p39353
och en
http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/kablar-adaptrar/rca-audio/adapter/rca-block-x2-p37108

Alternativ löd en egen kabel med två rca honor i ena änden och en 3,5 hona i andra.

I inställningar på ps3an kan du välja att skicka ljudet analogt.
Koppla sedan in ps3 kompositkabeln du fick med när du köpte ps3an och koppla på kabeln jag nämt här ovan på röd/vit.
Plugga i dina lurar.

Där fick du en lösning för under 100 lappen, vilket kan bli billigare om du vet hur man löder.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 2600K 4,5Ghz | CPU-Kylare: Corsair H60 | MB: Gigabyte G1.SNIPER |
| GPU: Asus GTX 980ti DC3 OC | RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 16GB |
| PSU: Corsair AX850 | Chassi: FD Define Mini C |
| SSD: Samsung EVO 850 250gb, Samsung EVO 850 500gb |
| Lagring: WD Caviar Green 3x2TB 1x4TB |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lullebulle:

Det är inte mer krävande för PS3an att köra med 2 skärmar (med en splitter) då det bara är 1 "bild" som renderas.

Så fort vi körde med en splitter så slocknade ps3:an, utan funkade mycket bättre.

Permalänk
Skrivet av erixonjkpg:

Köp en
http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/kablar-adaptrar/rca-audio/adapter/anslutningskabel-p39353
och en
http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/kablar-adaptrar/rca-audio/adapter/rca-block-x2-p37108

Alternativ löd en egen kabel med två rca honor i ena änden och en 3,5 hona i andra.

I inställningar på ps3an kan du välja att skicka ljudet analogt.
Koppla sedan in ps3 kompositkabeln du fick med när du köpte ps3an och koppla på kabeln jag nämt här ovan på röd/vit.
Plugga i dina lurar.

Där fick du en lösning för under 100 lappen, vilket kan bli billigare om du vet hur man löder.

Aww fuck, jag som precis slängde ut alla sladdar o skit, får leta upp den i huset, nånstans e den.

Permalänk
Skrivet av Alle22:

Så fort vi körde med en splitter så slocknade ps3:an, utan funkade mycket bättre.

Troligen en dålig splitter.

Permalänk
Skrivet av Lullebulle:

Troligen en dålig splitter.

Tror han menade att det skulle bli varsin bild när man kör split screen = 1080_1920 + 1080_1920. Inte bara göra 2st likadana bilder ^^

Permalänk
Skrivet av ninjamopeden:

Tror han menade att det skulle bli varsin bild när man kör split screen = 1080_1920 + 1080_1920. Inte bara göra 2st likadana bilder ^^

Det var inte det jag eller h*n pratade om.

Permalänk
Rekordmedlem

Att förgrena en hdmi går inte att göra passivt, hdcp kommer att stänga av bilden, det måste vara en aktiv splitter.
Att ta ut en hörlurssignal direkt från ps3 an är inte bra, den saknar hörlursförstärkare, hur den funkar med ett usbheadset vet jag inte.
Ska man spela flera tillsammans använder man nätverk och varsin konsol eller pc idag, splitscreen var nått man använde på 80 talet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Appropå detta, kan jag låna tråden lite när det ändå är löst?

Hur får man ljud från HDMI sladden från PS3n, till ett par hörlurar? Jag vill koppla in min PS3 till min datorskärm, men hur får jag ut ljud från PS3n till mina hörlurar?

Jag kör HDMI in i min datorskärm, sen kopplar jag mitt headset in i skärmen. Har ett liknande ljud ut från skärmen som sitter i datorn. Det gröna uttaget

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem

In med ljudet i line-in i din pc. Ut med ljudet i dina hörlurar. Du måste ju dock ha datorn igång när du spelar. Så gjorde jag iaf när jag körde 360 på min datormonitor.

Permalänk
Skrivet av Mixe:

Jag kör HDMI in i min datorskärm, sen kopplar jag mitt headset in i skärmen. Har ett liknande ljud ut från skärmen som sitter i datorn. Det gröna uttaget

Tyvärr, så har jag ingen sådan :S