Permalänk
Avstängd

Siberia V2 - Olika versioner?

Dags att skaffa nytt headset, har kollat lite grann på Siberia V2 men blir inte riktigt klok.

Finns den i olika versioner gällande hörlurskuddarna? Vill helst ha dessa med velour/textil som man kan se på vissa bilder, men som inte framgår i spec.

Mvh

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Leon1:

Dags att skaffa nytt headset, har kollat lite grann på Siberia V2 men blir inte riktigt klok.

Finns den i olika versioner gällande hörlurskuddarna? Vill helst ha dessa med velour/textil som man kan se på vissa bilder, men som inte framgår i spec.

Mvh

Varför siberia v2 av alla..?
Skit ljud, plus rutten mick.
Sitter även som en jävla påse över huvudet. Inte ett dugg bra headset

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk

Sitter i USA sa jag orkar inte gora de speciella bokstaverna. De har val funnit ratt sa lange (?) sa de kan val andrats lite under tiden men fick ett par nya for mina gamla gick sonder for nagon manad sen och kuddarna har ingen riktig textil till dem men jag tycker de ar riktig skona och man kan ha pa sig dem hela lanpartys utan att det blir oskont. provade mina komisars 5h's och tycker inte de ar lika skona (om det hjalper dig) fast de tycker saklart att siberia suger

Fraga mig nagot om du vill sa kan jag forsoka svara pa din fraga.

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RambOFreAc:

Varför siberia v2 av alla..?
Skit ljud, plus rutten mick.
Sitter även som en jävla påse över huvudet. Inte ett dugg bra headset

så illa är det faktiskt inte, om man bara är en vanlig svensson så duger både ljudet och mikrofonen

Permalänk
Skrivet av RambOFreAc:

Varför siberia v2 av alla..?
Skit ljud, plus rutten mick.
Sitter även som en jävla påse över huvudet. Inte ett dugg bra headset

Skit ljud är det väl inte det är ju ett gaming headset och inte några hörlurar för audiofiler.
Micken så tycker mina vänner på skype att den är bra så rutten är den inte alls.
Finns säkert bättre men de duger helt klart.

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Medlem

Siberia V2 är bra. Jag har visserligen mindre klagomål, men de är bland de skönaste hörlurarna jag prövat. Mitt tidigare headset Creative Fatal1ty hade bättre ljud (särskilt bas) och isolering, men V2s ljudkvalité är acceptabel den med. Utfällbar mic är ett plus.

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RambOFreAc:

Varför siberia v2 av alla..?
Skit ljud, plus rutten mick.
Sitter även som en jävla påse över huvudet. Inte ett dugg bra headset

Har endast gått efter recensioner, har inte haft chansen att testa dem tyvärr.
Jag är ute efter heltäckande under 1000-lappen.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem

Gör dig själv en tjänst och köp inte Steelseries skit. Jag har ett par svarta Icemat Siberia(originalet) lurar och de är grymt bra till spel.
De nya är dock ren skit, speciellt V2.

Hur vet jag detta? Jag köpte en gång ett par Orange V2or som jag prompt skickade tillbaka.

För det första så fick jag knappt något ljud ur lurarna(kan har varit måndags ex, men ändå).
För det andra så satt de så dåligt på huvudet att de nästan ramlade av så fort jag rörde mig.

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk
Medlem

AKG!

Permalänk

Jag tycker Siberia v2 är sköna att ha på sig, ljudet är okej men det stänger inte inne ljudet, tex sitter jag och lyssnar på musik och sitter i skype så hör dom i skype vad jag lyssnar på :/ inte roligt när man diggar rosa helikopter.

Edit: Skulle jag köpa ett headset idag så skulle jag kolla på andra headsets.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av shadowjolt:

Skit ljud är det väl inte det är ju ett gaming headset och inte några hörlurar för audiofiler.

Om man kan få den för 200-300kr så duger det nog. Men flesta sidor vill ha mer än 300kr och då är det inte mycket ljud för pengarna. Nästan som att köpa en apple produkt som lever på att alla 13 åringar betalar multum för märket och inte för kvalitet.

Jag blev lurad här på forumet att köpa ett par och gjorde det på Komplett rea. Vilket jag ångrade snabbt! Sämre ljud har jag inte haft på över 15 år.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Hade ett par Siberia V2 som jag gjort mig av med, Dom piskade något logitech g960 eller vad det nu hette när man skruvade upp volymen(Logitech började skorra och sånt, lät förjävligt iaf)

Helt okey ljud(inte mer) Men eftersom jag kört med ett par Herman/Kardon under väldigt lång tid, Finns det inte mycket som låter bra. Kan tyvärr inte hjälpa så mycket...

Mina hade något läder skit(inte äkta) en vän till mig har något tyg på sina...

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, INTEL INTEGRATED GRAPHICS!

Permalänk

Siberia V2s mik lär inte uppskattas av vännerna om man säger så iallafall.

Permalänk
Avstängd

Har för närvarande Sennheiser PC-350 med trasig mic. Jag vill ha liknande kvalité men inte till det priset.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leon1:

Har för närvarande Sennheiser PC-350 med trasig mic. Jag vill ha liknande kvalité men inte till det priset.

1. Köp en mic
2. Dra lite silvertejp på högtalarelementet på ditt Sennheiser så ljudet blir lite mörkare och diskanten nästan försvinner. Nästan som om någon skulle tala till dig genom en kakburk.
3. Voila! Nu har du ett par steelseries siberia v2 och du behövde bara köpa en dålig mic för 79kr från närmaste datorbutik!

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken