iOS Crome finns nu till iPhone och iPad!

Permalänk
Medlem

iOS Crome finns nu till iPhone och iPad!

Nu finns det Chrome till Iphone mobilel. Enligt mig är det jätte bra, jag använder Chrome på min PC och har längtat att få Chrome på mobilen. Nu när det äntligen är här och jag tycker att det fungerar utmärkt. Jag tycker personligen att det går snabbare en Safari och jag gillar Chrome betydligt bättre i allmänhet. Men vad tycker ni? Jag vill gärna veta vad ni tycker och har ni hämtat det ännu, tveka inte gör det!

Permalänk
Medlem

jag gillade det också, men google får juh inte använda sin egen javascripts motor och inte heller den som apple använder i safari så all javascript blir apsegt och det är tråkigt. Men alla syncmöjligheter med chrome på datorn är juh nice och jag gillar verkligen hanteringen av flikar.

Permalänk

Flyter på grymt fint på min sgs2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azodan:

jag gillade det också, men google får juh inte använda sin egen javascripts motor och inte heller den som apple använder i safari så all javascript blir apsegt och det är tråkigt. Men alla syncmöjligheter med chrome på datorn är juh nice och jag gillar verkligen hanteringen av flikar.

Varför får inte google köra sina javascripts? Har ingen koll alls på mobil värden men snart är det dags att köpa en ny telefon.
Chrome är något jag absolut vill använda.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Chrome heter det jag använder mig också av chrome på min Iphone

Permalänk
Medlem

Riktigt snabbt flyter det på!

Visa signatur

Desktop|Corsair HW 850W 80+|ASUS P8P67 PRO REV 3.1|I5 2500K(4.4Ghz OC)|Scythe BIG Shuriken|
Corsair Vegeance DDR3 8GB|W7 Ultimate|OCZ Vertex 2 120GB|3TB HDD|XFX Radeon HD6970 2GB GDDR5|
Notebook|ASUS N56VZ + 256GB M4 SSD|

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

Varför får inte google köra sina javascripts? Har ingen koll alls på mobil värden men snart är det dags att köpa en ny telefon.
Chrome är något jag absolut vill använda.

Tror det har med apple att göra att Google inte få lägga ut egna javascripts på appstore.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Varför får inte google köra sina javascripts? Har ingen koll alls på mobil värden men snart är det dags att köpa en ny telefon.
Chrome är något jag absolut vill använda.

Apple är ju inte direkt känt för att släppa in konkurrenter. Så de har vissa regler för att en app ska bli godkänd. Här är problemet att appar inte får köra främmande kod, eftersom det kunde innebära en säkerhetsrisk. Javaskript räknas som främmande kod, och därför tillåter bara Apple att javaskript körs i deras egen javaskipt-motor.

Om det är viktigt för dig att kunna använda Chrome som webbläsare i din mobil så är en android-mobil ett självklart val, eftersom du inte kan vara säker på att Apple även i fortsättningen tillåter att Chrome finns i deras Appstore, samt att Chrome kanske inte i framtiden kommer fortsätta utveckla Chrome för iOS. Samt för att Google måste ta bort/byta ut vissa delar av webbläsaren för att uppfylla Apples regler, vilket gör att webbläsaren kommer att fungera sämre på iOS.

Permalänk
Medlem

läs den här artikeln och inse fakta över hur lurad du kan bli.
http://robert.accettura.com/blog/2012/06/28/perception-of-per...

Permalänk

Tycker safari är bättre

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

läs den här artikeln och inse fakta över hur lurad du kan bli.
http://robert.accettura.com/blog/2012/06/28/perception-of-per...

Vilka luriga ena. Tror jag håller mig till Safari och Mercury.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att man känner att man måste byta webbläsare på något så trivialt som en iPhone? Alltså, missförstå mig inte. Jag är glad att det finns alternativ, speciellt med sånt som sync funktioner och liknande. Men vad är det som drog er som bytat läsare till att göra bytet? Är det bara för att det är chrome?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sandquisst:

Tror det har med apple att göra att Google inte få lägga ut egna javascripts på appstore.

Skrivet av jetten:

Apple är ju inte direkt känt för att släppa in konkurrenter. Så de har vissa regler för att en app ska bli godkänd. Här är problemet att appar inte får köra främmande kod, eftersom det kunde innebära en säkerhetsrisk. Javaskript räknas som främmande kod, och därför tillåter bara Apple att javaskript körs i deras egen javaskipt-motor.

Om det är viktigt för dig att kunna använda Chrome som webbläsare i din mobil så är en android-mobil ett självklart val, eftersom du inte kan vara säker på att Apple även i fortsättningen tillåter att Chrome finns i deras Appstore, samt att Chrome kanske inte i framtiden kommer fortsätta utveckla Chrome för iOS. Samt för att Google måste ta bort/byta ut vissa delar av webbläsaren för att uppfylla Apples regler, vilket gör att webbläsaren kommer att fungera sämre på iOS.

Misstänkte att det var något sådant. Tråkigt.
Tack för informationen.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av jetten:

Apple är ju inte direkt känt för att släppa in konkurrenter. Så de har vissa regler för att en app ska bli godkänd. Här är problemet att appar inte får köra främmande kod, eftersom det kunde innebära en säkerhetsrisk. Javaskript räknas som främmande kod, och därför tillåter bara Apple att javaskript körs i deras egen javaskipt-motor.

Det är lite kul faktiskt eftersom det är de som verkar bli hackade först på pwn2own tävlingen. Ett felklick eller liknande i webbläsaren ger angriparen total kontroll.
Slide to jailbreak (jailbreakme) är ett annat riktigt bra exempel.

Permalänk
Medlem

Nu är ju inte snabbhet allt heller. Kör man chrome på dator(erna), telefon och platta och i allt som går att synka synkas vinner man ju snabbheten på att hela tiden ha det man använder serverat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

läs den här artikeln och inse fakta över hur lurad du kan bli.
http://robert.accettura.com/blog/2012/06/28/perception-of-per...

Ena sidan av myntet... Enligt en kommentar i bloggen är sunspider är inget bra test samt att det finns funktioner i chrome som gör det snabbare.
Slutsatsen är att det är snabbare på vissa saker och långsammare på javascript.
Se nedan:

Citat:

Well, right and wrong.

First, on a perceptual front, there’s no doubt that marketing does convince people of things. And there’s also no doubt that sometimes people come to bizarre conclusions on their own for inexplicable reasons. So I have no doubt that some people happy about Chrome’s performance (but also some set of people who have come to all other possible conclusions as well) are somewhere between “misled” and “smoking crack”.

Also, you’re right that by not being able to use V8 (or even Nitro), we’re a hell of a lot slower in executing JS on iOS than mobile Safari. Sunspider is a particular craptastic benchmark to use to make any kind of a point, but the point would stand regardless.

OTOH, as many other vendors have — rightly — argued at times when our marketing folks started emphasizing JS speed, JavaScript is not all things. In particular, Chrome for iOS does have a few tricks up its sleeve:

(1) We use our own network stack. AFAIK (I haven’t done any work on iOS Chrome directly), it supports SPDY and the numerous other things we’ve done to try and increase network speed (many of which, such as an increased number of parallel connections and DNS prefetching, have been done by other vendors as well, including Mozilla).
(2) We support aggressive prefetching, especially for the omnibox and top search results, which really does have truly enormous effects on actual usage that are harder to capture in a benchmark. (Omnibox prefetching on desktop, where typing is easier and faster than on a phone, already can save several seconds for a single page load.)
(3) The omnibox itself reduces cognitive load, and thus leads to both a perception and reality of a faster and easier UI.
(4) Inasmuch as people start doing tasks that Chrome provides good accommodation for — e.g. loading sites on their phones that they were last looking at on a synced desktop machine, or flipping over into incognito mode — having UI affordances for those tasks makes them faster and easier.

These aren’t just marketing, and you even note that we “did a great job” with our UI. But you don’t seem willing to credit that UI, let alone the other bits we still do have control of under-the-hood, with actually making people’s browsing truly faster. Chrome is not definitively slower than mobile Safari; it’s slower at Javascript, and it happens to be faster at some other things in some circumstances. An unfortunately vague and nuanced statement, but I’m an engineer, not a marketer, and I’m not going to lie for my company’s product. Or easily let misimpressions stand uncorrected.

(Postscript: I don’t think you’d find a person on the Chrome team who wouldn’t love to be able to actually ship the full-fledged, multiprocess, V8-using, way-the-heck-better-port-of-WebKit-than-the-iOS-team-uses Chrome on iOS, and make it definitively fast in the way that this release isn’t. But you won’t get me to lay odds on when Apple will ever allow such a thing.)

Dold text
Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför folk alltid tror att Chrome är snabbast på den här planeten. Även att folk är så invaggade i att wow nu kommer Chrome med slogan om att det är si och så snabbt när det i själva verket är bluff. Speciellt i det här fallet när man har upptäckt att Chrome inte använder sin egen motor vilket gör att den fallerar på punkten snabb.
Inget test är bulletproof. För att du ens skall kunna se skillnaden i hastighet med dina egna ögon måste du vara en robot.

Permalänk
Medlem

Själv gillade kag varken Chrome i beta stadiet eller i färdig version. Laggade betydligt på Samsung Galaxy Note ICS

Visa signatur

Mvh
janptr