Asus Zenbook UX32VD-R4002V/R4002H [samlingstråd]

Permalänk
Skrivet av AquaRelliux:

Jag byte tillbaks till original stickan och det står fortfarande 2gb ram... vafan nu då?

Testat att montera om den flera gånger nu och fungerar fortfarande inte börjar kännas som något gått sönder tyvärr:(:( dock har jag varit extremt försiktigt. i windows står det 2gb(1.89gb) usable..

Jag förutsätter att du hade antistatskydd osv när du skruvade, och stängde av datorn innan. Inte bara hybernate.

Visa signatur

| ASUS Zenbook UX425J | Intel Core i7-1065G7 | 16GB RAM | M.2 SSD 512GB | Win 10 |

Permalänk
Skrivet av johan.sallman:

Jag förutsätter att du hade antistatskydd osv när du skruvade, och stängde av datorn innan. Inte bara hybernate.

Ja självklart och dator var död svitt jag vet med shutdown och ingen kabel ansluten till den alls

Visa signatur

Gaming:[Asus Crosshair Extreme X670e]-[AMD R9 7950X3D]-[G.Skill TridentZ 6000Mhz 32GB]-[MSI Suprimx RTX 4090]-[Samsung 980PRO 2TB]-[Lian Li O11]:.
Server:[Asrock Rack X570d4u-2l2t]-[AMD R5 5600X]-[64GB ECC]-[nVidia P2000]-[40TB WD Re + 500GB Curcial MX100]:.

Permalänk
Skrivet av johan.sallman:

Du försöker klona till iSSD:n? Inte konstigt att det inte fungerar.

Tror inte det finns någon intel 520 med 24gb minne vad jag vet

Visa signatur

Gaming:[Asus Crosshair Extreme X670e]-[AMD R9 7950X3D]-[G.Skill TridentZ 6000Mhz 32GB]-[MSI Suprimx RTX 4090]-[Samsung 980PRO 2TB]-[Lian Li O11]:.
Server:[Asrock Rack X570d4u-2l2t]-[AMD R5 5600X]-[64GB ECC]-[nVidia P2000]-[40TB WD Re + 500GB Curcial MX100]:.

Permalänk

Hämtade ut en ny dator på webhallen idag förhoppningsvis går allt bra med denna:( känns surt då jag meckat mycket med datorer igenom mina år och detta är första gången jag faktiskt haft söder något:( hur gjorde ni när vi tryckte inte stickan i sloten? Tycker slottarna på dessa bärbara är dålig konstruktion på och det är en del pil för att få in stickan, sen detta minne ska väll fungera utan att ha sönder något?:

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/160321-kingston_value...

Någon som kör med detta minne?

Edit: haha den nya jag fick hem har en död pixel och styrplattan är väldigt glapp gg

Visa signatur

Gaming:[Asus Crosshair Extreme X670e]-[AMD R9 7950X3D]-[G.Skill TridentZ 6000Mhz 32GB]-[MSI Suprimx RTX 4090]-[Samsung 980PRO 2TB]-[Lian Li O11]:.
Server:[Asrock Rack X570d4u-2l2t]-[AMD R5 5600X]-[64GB ECC]-[nVidia P2000]-[40TB WD Re + 500GB Curcial MX100]:.

Permalänk
Skrivet av AquaRelliux:

Fungerar alla windows 8 images som är 64bitar med bios nyckeln då?

Ja, min Dreamspark-ISO funkade utmärkt med BIOS-nyckeln.

Visa signatur

Mina inlägg kan innehålla spår av ironi och/eller sarkasm.
加油!

Permalänk
Skrivet av Eob:

Skriv gärna nån rad om hur 520 disken fungerar för dig om du kommit igång

Ja kör med en 180 GB Intel 520 i min å den fungerar perfekt! Dock måste man skruva bort den svarta plastramen eftersom den e 9,5mm...

Visa signatur

Dator [ MacBook Pro 13" late 2016 nTB | Core i5 6360U | 8GB RAM | 256 SSD ]
HTPC [ Apple TV (4th gen) 32GB ]
Mobil [ Nexus 6P 32 GB ]

Permalänk
Skrivet av AquaRelliux:

Tror inte det finns någon intel 520 med 24gb minne vad jag vet

Vad yrar du om?
Försöker du klona till iSSD:n eller till Intel SSD:n?

Visa signatur

| ASUS Zenbook UX425J | Intel Core i7-1065G7 | 16GB RAM | M.2 SSD 512GB | Win 10 |

Permalänk

Det andra datorn jag fick från webhallen har 5 döda pixlar, lös styrplatta som är svår att klicka med ibland, massor med backlight bleed och klisterlapparna satt snett alla av dem. Märkte inte pixelfelen förns efter att jag varit på webhallen och försökt få doa på den, men enligt dem så är det okej med en styrplatta som inte går att klicka med ibland och så är den konstruerad att den ska sitta löst... Ibland undrar man hur människor är funtade, jag försökte förklara att min första laptop inte hade något av dessa fel men de vägrade lyssna på det örat tydligen. Får åka in till Stockholm istället och vissa alla felen där + pixelfelen då kanske de är mer lättgörliga.

Visa signatur

Gaming:[Asus Crosshair Extreme X670e]-[AMD R9 7950X3D]-[G.Skill TridentZ 6000Mhz 32GB]-[MSI Suprimx RTX 4090]-[Samsung 980PRO 2TB]-[Lian Li O11]:.
Server:[Asrock Rack X570d4u-2l2t]-[AMD R5 5600X]-[64GB ECC]-[nVidia P2000]-[40TB WD Re + 500GB Curcial MX100]:.

Permalänk

Lyckades byta den idag på webhallen pga mer än 5 trasiga subpixlar, den 3de datorn jag fick hem har så många subpixel fel att det inte går att räkna dem och inte bara det utan ett stort område ungefär 3-4cm i diameter är rött det ser ut som trasiga subpixlar också men jag vet inte. Hur är skärmarna på era datorer? Jag upplevede inte dessa problem på min första dator som fick fel på ramslotten, känns som jag ger upp på dessa laptops snart det verkar vara fruktansvärd dålig kvalitetskontroll på dessa datorer:(

Visa signatur

Gaming:[Asus Crosshair Extreme X670e]-[AMD R9 7950X3D]-[G.Skill TridentZ 6000Mhz 32GB]-[MSI Suprimx RTX 4090]-[Samsung 980PRO 2TB]-[Lian Li O11]:.
Server:[Asrock Rack X570d4u-2l2t]-[AMD R5 5600X]-[64GB ECC]-[nVidia P2000]-[40TB WD Re + 500GB Curcial MX100]:.

Permalänk
Medlem

Tycker min UX32VDbeter sig väldigt märkligt.

Kör jag maskinen i t ex "batteri save" i asus "power2gear" och kikar på processorhastigheten i cpuz så kan jag se att när processorn klockar ner sig till drygt 800 MHz så sjunker också ljusstyrkan (till den nivå den ska vara på i detta läget). När jag t ex öppnar chrome och scrollar på en hemsida så rusar processorn upp i 2,8 GHz, fläktarna går och ljusstyrkan ökar till max.

Återgår jag till låg belastning och låg frekvens så sjunker också ljusstyrkan på skärmen.
Jävligt märkligt och jävligt irriterande =P

Kör jag "High Performance" så går ju processorn i princip på full fart hela tiden och därför har jag då en fast ljusstyrka på skärmen.

Jag kör windows 7 64-bit.

Hjälp!

Permalänk
Medlem

Ett tips läste om fläktproblemet men det ska ha löst sig med ny bios uppdatering?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AquaRelliux:

Lyckades byta den idag på webhallen pga mer än 5 trasiga subpixlar, den 3de datorn jag fick hem har så många subpixel fel att det inte går att räkna dem och inte bara det utan ett stort område ungefär 3-4cm i diameter är rött det ser ut som trasiga subpixlar också men jag vet inte. Hur är skärmarna på era datorer? Jag upplevede inte dessa problem på min första dator som fick fel på ramslotten, känns som jag ger upp på dessa laptops snart det verkar vara fruktansvärd dålig kvalitetskontroll på dessa datorer:(

Väntar med spänning på se hur ditt uppgraderingsexperiment fungerade hoppas det bästa.

Permalänk
Skrivet av AquaRelliux:

Lyckades byta den idag på webhallen pga mer än 5 trasiga subpixlar, den 3de datorn jag fick hem har så många subpixel fel att det inte går att räkna dem och inte bara det utan ett stort område ungefär 3-4cm i diameter är rött det ser ut som trasiga subpixlar också men jag vet inte. Hur är skärmarna på era datorer? Jag upplevede inte dessa problem på min första dator som fick fel på ramslotten, känns som jag ger upp på dessa laptops snart det verkar vara fruktansvärd dålig kvalitetskontroll på dessa datorer:(

Låter som att du får tidigare reklamerade datorer som inte skickats iväg.
Jag har inte en enda död pixel, och väldigt lite backbleed.

Visa signatur

| ASUS Zenbook UX425J | Intel Core i7-1065G7 | 16GB RAM | M.2 SSD 512GB | Win 10 |

Permalänk
Skrivet av johan.sallman:

Låter som att du får tidigare reklamerade datorer som inte skickats iväg.
Jag har inte en enda död pixel, och väldigt lite backbleed.

Samma här, inga döda pixlar, ingen backlightbleed eller någon lös pekplatta....den bara fungerar

Visa signatur

Lenovo Y510p || iPhone 5 || Playstation 3

Permalänk

Å

Min första dator hade inga pixelfel heller tyvärr gick ramminnes sloten sönder på den. De tog in den 3de datorn nu och ska lösa problemet åt mig har de sagt får se vad som händer:( sen är ni 100% säkra på att ni inte har pixelfel? mina gick bara att se i ett mörkt rum och om man stirrade 10-15cm från skärmen dessutom var det bara subpixelfel alltså röda,gröna eller blå vilket är ännu svårare att se utan att man tittar VÄLDIGT noga 1080p på 13,3" så blir de sjukt små och nästan omöjliga att se om man tittar 30cm från skärmen.

Visa signatur

Gaming:[Asus Crosshair Extreme X670e]-[AMD R9 7950X3D]-[G.Skill TridentZ 6000Mhz 32GB]-[MSI Suprimx RTX 4090]-[Samsung 980PRO 2TB]-[Lian Li O11]:.
Server:[Asrock Rack X570d4u-2l2t]-[AMD R5 5600X]-[64GB ECC]-[nVidia P2000]-[40TB WD Re + 500GB Curcial MX100]:.

Permalänk
Medlem

Det har uppstått ett problem på min ASUS nu.

Helt plötsligt får jag upp blåskärm och en ":(" med texten att Windows stött på ett allvarligt problem. Så hänvisar den till KERNEL_DATA_ERROR_INPAGE och så startar den om. Vad är det som händer?

Permalänk
Medlem

Har fått hem min UX32VD-h nu och är nöjd!

Hade lite backbleed, men inget som stördes, och fläktarna gick bananas i början tills jag fixade NoteBookFanControl. Tyst och fint nu.

Men nu har tangentbakrundsbelsyningen börjat dryga sig. Förut fick jag snabb respons när jag tryckte på höja/sänka ljusstyrkan, men nu så ger den oregelbunden respons. Ibland går det att trycka, ibland inte, vilket gör att jag sitter och pepprar på knapparna när jag vill ändra ljusstyrkan.

Någon som vet vad man kan göra för att fixa problemet?

BTW, när jag skulle byta ramminne och få loss bakstycket på datorn så skar jag mig på det! JEFLAR vad vasst det var haha. Precis som när man öppnar konservburkar.

Permalänk
Skrivet av Masflars:

BTW, när jag skulle byta ramminne och få loss bakstycket på datorn så skar jag mig på det! JEFLAR vad vasst det var haha. Precis som när man öppnar konservburkar.

Hehe, ja det är inga tjocka plåtar.

Visa signatur

| ASUS Zenbook UX425J | Intel Core i7-1065G7 | 16GB RAM | M.2 SSD 512GB | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Hejsan, jag är mycket sugen på en sån här dator precis som många andra.
Har dock en liten fråga, upplever man 13.3" skärmen som liten? Det är tänkt att denna dator ska vara enkel att ta med till skolan/vänner och fungera för enkla spel samt programmering. Ber om ursäkt om detta är besvarat i tråden redan men har inte orken att läsa igenom hela tråden!

Tack på förhand.

Permalänk

Är det någon som vet var jag kan hitta en extra strömadapter som passar till ux32vd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fruttyh:

Hejsan, jag är mycket sugen på en sån här dator precis som många andra.
Har dock en liten fråga, upplever man 13.3" skärmen som liten? Det är tänkt att denna dator ska vara enkel att ta med till skolan/vänner och fungera för enkla spel samt programmering. Ber om ursäkt om detta är besvarat i tråden redan men har inte orken att läsa igenom hela tråden!

Tack på förhand.

Ja den känns väldigt liten. FullHD på 13,3" är om man ska vara ärlig väldigt smått men snyggt som attan.
Jag zoomar in en del då och då vilket tyder på att jag tycker det är lite väl pluttigt ibland.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbeharry:

Ja den känns väldigt liten. FullHD på 13,3" är om man ska vara ärlig väldigt smått men snyggt som attan.
Jag zoomar in en del då och då vilket tyder på att jag tycker det är lite väl pluttigt ibland.

Okej okej! Skulle vilja klämma å känna på denna dator innan jag köper den i såna fall. Verkar annars som en mycket vettig dator

Permalänk
Skrivet av Fruttyh:

Hejsan, jag är mycket sugen på en sån här dator precis som många andra.
Har dock en liten fråga, upplever man 13.3" skärmen som liten? Det är tänkt att denna dator ska vara enkel att ta med till skolan/vänner och fungera för enkla spel samt programmering. Ber om ursäkt om detta är besvarat i tråden redan men har inte orken att läsa igenom hela tråden!

Tack på förhand.

Nej, det tycker jag inte. Men jag hade en 11,6" innan.

Visa signatur

| ASUS Zenbook UX425J | Intel Core i7-1065G7 | 16GB RAM | M.2 SSD 512GB | Win 10 |

Permalänk
Skrivet av Fruttyh:

Hejsan, jag är mycket sugen på en sån här dator precis som många andra.
Har dock en liten fråga, upplever man 13.3" skärmen som liten? Det är tänkt att denna dator ska vara enkel att ta med till skolan/vänner och fungera för enkla spel samt programmering. Ber om ursäkt om detta är besvarat i tråden redan men har inte orken att läsa igenom hela tråden!

Tack på förhand.

Jag programmerar en del på den och ritar elscheman, funkar sjukt bra då jag reser en del till högskolan.

Något som är bra att man kan sitta och mecka med sina projekt på buss och tåg med då den är så enkel att resa med.

Sitter man på lagom avstånd så är den inte speciellt liten och man kan skala upp Windows och sin webbläsare till lagom läsbar storlek

Visa signatur

Lenovo Y510p || iPhone 5 || Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chipper9117:

Jag programmerar en del på den och ritar elscheman, funkar sjukt bra då jag reser en del till högskolan.

Något som är bra att man kan sitta och mecka med sina projekt på buss och tåg med då den är så enkel att resa med.

Sitter man på lagom avstånd så är den inte speciellt liten och man kan skala upp Windows och sin webbläsare till lagom läsbar storlek

Låter ju jätte bra detta
Satt dock å surfade runt lite nu och hittade en liknande dator som kostar ca 2000:- mindre. Någon som vet vad den största skillnaden är ?
Asus U38N vs Asus UX32VD!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Fruttyh:

Låter ju jätte bra detta
Satt dock å surfade runt lite nu och hittade en liknande dator som kostar ca 2000:- mindre. Någon som vet vad den största skillnaden är ?
Asus U38N vs Asus UX32VD!

Skickades från m.sweclockers.com

U38N har en AMD CPU men det är ingen äkta quad då det är AMDs Piledriver-moduler som sitter i, så egentligen 2 kärnor med 2 extra som en slags hårdvaru HT. Sen har den touch med. Hurvida den går att uppgradera till 10 GB RAM och en SSD vet jag inte

Jag föredrar nog UX32VD för Intel är svalare sen är den nog en aning tunnare om man nu gillar det.

Har dock ingen personlig erfarenhet av U38N.

Visa signatur

Lenovo Y510p || iPhone 5 || Playstation 3

Permalänk

Crucial lister uppgraderingsbitar, så U38N bör vara lika uppdateringsbar som UX32.

Visa signatur

| ASUS Zenbook UX425J | Intel Core i7-1065G7 | 16GB RAM | M.2 SSD 512GB | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chipper9117:

U38N har en AMD CPU men det är ingen äkta quad då det är AMDs Piledriver-moduler som sitter i, så egentligen 2 kärnor med 2 extra som en slags hårdvaru HT. Sen har den touch med. Hurvida den går att uppgradera till 10 GB RAM och en SSD vet jag inte

Jag föredrar nog UX32VD för Intel är svalare sen är den nog en aning tunnare om man nu gillar det.

Har dock ingen personlig erfarenhet av U38N.

Okej okej! Såg även ut som UX32VD har mera robust i chassit när jag kolla på en film om U38N. Aja, måste göra en kalkyl och ev. köpa mig en UX32VD. Tack för all hjälp

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Min UX32VD funkar felfritt än. Dock såg jag idag när jag satt på tåget och solen sken hårt in på skärmen från sidan att jag lyckats gjord en liten liten repa i skärmen. Syns bara när skärmen är kolsvart och ljuset ligger rätt, och den känns i princip inte alls om man känner med nageln.. men retligt som fan Har varit sjukt försiktig och har absolut ingen som helst aning om när den uppstått.
Men väntar man ett halvår så är det väl fingeravtryck över hela skärmen ändå å repan kommer inte synas

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

Det här är helt galet. Fläktarna går på fullt, datorn pendlar mellan 50 och 75 grader och jag har ingen sladd i, batterisparläge. Vad i helvete? Det är något helt skruvat med den här datorn. Funderar på att ge det en chans, installera om windows och se om det hjälper. Hjälper inte det så blir det en retur, det kan inte vara meningen att fläktarna ska gå konstant på en dator för 10.000. Misstänker att det kan vara smart-gesture som bråkar, men jag har ingen lust att köra utan, då tvåfingerscroll, trefinger bakåt etc. är rätt viktigt på en dator där styrplattan är halv-bra monterad. Är INTE imponerad - skulle inte rekommendera till någon annan i detta läget.