Permalänk
Medlem

Cyborg R.A.T 7 gaming mus - Problem

Hej,

Efter att ha varit sjukt nöjd med en RAT 3 så testade jag och sen köpte en rat 7 mus, gillar dom skarpt MEN jag har fått ett problem, markören "fastnar"då och då, ibland tar det väldigt lång tid innan den kommer sig igen, fenomenet är exakt som en gammaldags mus med hjul där hjulet inte följer med längre pga dam mm..
Finns det någon som vet vart felet ligger?
Jag har testat att ändra inställningar mm men blir inte kvitt problemet

Titt som tätt stannar markören helt

Permalänk
Medlem

Prova att göra rent laser sensorn med en örontoffs. Fungerade för mig.

Visa signatur

Moderkort: MSI P67A-GD80 CPU: Intel Core i7 2600K @4.5 GHz GPU: Sapphire 6970 RAM: 8gb G.Skill Ripjaws 8GB 2000 MHz HDD: Seagate Momenrus xt 500GB PSU: Corsair AX 1200W Chassi: Corsair 800d. Eyefinity 5040X1050

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoLK531:

Prova att göra rent laser sensorn med en örontoffs. Fungerade för mig.

Bara under musen menar du,utan att ta loss något?

Permalänk
Medlem

Ja bara lite på sensorn.

Visa signatur

Moderkort: MSI P67A-GD80 CPU: Intel Core i7 2600K @4.5 GHz GPU: Sapphire 6970 RAM: 8gb G.Skill Ripjaws 8GB 2000 MHz HDD: Seagate Momenrus xt 500GB PSU: Corsair AX 1200W Chassi: Corsair 800d. Eyefinity 5040X1050

Permalänk
Medlem

Jag brukar blåsa bort damm vid lasern med munnen så kommer den igång igen (brukar få göra det då och då)...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu har jag gjort ren den med en tops samt då försökt att blåsa rent den, det är för tidigt att säga hur mycket det gjorde men jag upplever den fortfarande som ryckig. Skumt detta, visst var där lite smuts men samtidigt har jag ju haft min gamla rat 3 i nått år och aldrig behövt göra någonting, den var sjukt exakt jämfört med denna rat 7